Marketing college, Marketing en linkbuilding collectief

By

Beste communicatiestrategieën

De “Beste Communicatiestrategieën’ verwijzen naar informatie met vijf W’s en één H – Waarom, Wat, Wie, Wanneer, Waar en Hoe en daarmee helpen ze je om te communiceren met je publiek, andere belangstellenden en je collega’s. Ze verbeteren de interactieve communicatie, bieden structuur voor het identificeren van zaken waarvoor we niet onmiddellijk woorden hebben, gaan over eventuele berichten en doelgroepen, en ze ontwikkelen kanalen voor informatieoverdracht.

De “Beste Communicatiestrategieën” zijn ontwikkeld om de gedeelde informatie te maximaliseren en de misverstanden te minimaliseren. Communicatiestrategieën moeten rekening houden met de inhoud, het publiek, de mogelijke overdrachtskanalen, de nodige bronnen en feedback mechanismen , want de “Beste Communicatiestrategieën” vormen ontwerpen om een campagne op te bouwen om te informeren en geïnformeerd te worden door de anderen. Ze blijken ook zeer nuttig te zijn om de informatieverspreiding te bespoedigen bij gebeurtenissen die zich plotseling optreden.

In situaties waar de inhoud ingewikkeld of gevoelig is, helpen “ Beste Communicatiestrategieën” je om de informatie duidelijk te maken en hoe je kunt omgaan met de bezorgdheden die voortkomen uit deze zaken.”Beste Communicatiestrategieën” zorgt ervoor dat je mogelijke misverstanden in verband met moeilijke items kunt vermijden zoals je vooraf plande.

Bij het verwoorden van de beste communicatiestrategieën is het essentieel om rekening te houden met de Freedom of Information Act. Ook ‘tijd’ is van cruciaal belang bij de communicatiestrategieën. Bij noodsituaties is een snelle uitwisseling van informatie noodzakelijk, en dat is een punt dat de ‘Beste Communicatiestrategieën” zich niet kunnen veroorloven om te verwaarlozen.

‘Beste Communicatiestrategieën’ zorgt ervoor dat tijdens een belangrijke gebeurtenis of een project  aan de communicatienoden wordt tegemoet gekomen. Dit vraagt op voorhand een analyse van de deelnemers en hun rol. Een succesrijke communicatiestrategie is dikwijls een onderdeel van een groter ontwerp, activiteit of voorbereiding.

De ‘Beste Communicatiestrategieën’ zijn bekend om de vraag te stellen waarom een bepaalde communicatie nodig is. Een eenvoudige doelgerichte boodschap, die moet meegedeeld worden, vraagt om inzicht. Daarnaast moet men ook nagaan of datgene wat men wilde bereiken met de communicatie, ook echt bereikt is. Is het doel eenvoudigweg informatie verstrekken of het besef aanscherpen of een actie stimuleren of een consensus opbouwen of  gedrag veranderen of het bevorderen van gemeenschapsparticipatie of een conflict oplossen of om een respons vragen of een combinatie van enkele of iets anders ? Zodra het doel van de communicatie vastgesteld is, kan het als een deel van het bericht worden opgenomen.

Berichten die meegedeeld moeten worden, kunnen worden opgelijst, besproken, duidelijker gemaakt en gerangschikt op basis van prioriteit,  vooraleer ze herleid worden tot twee of drie berichten. Op dezelfde wijze kunnen alle mogelijke doelgroepen geïdentificeerd worden  en kan men zich vragen omtrent hen stellen zodat de doeltreffendheid van de boodschap kan verhoogd worden en men een efficiënte wijze van informatieoverdracht kan ontwikkelen.

Hans Kol is werkzaam als communicatiebureau in o.a. Zoetermeer, Gouda en Leiden. Door zijn uitgebreide ervaring in de corporate sector weet hij de communicatiekanalen te optimaliseren van bedrijven om zo het maximale uit communicatie te halen om zo interne en externe doelen te bereiken.

 

Visit Us On Google PlusVisit Us On FacebookVisit Us On TwitterVisit Us On YoutubeVisit Us On PinterestCheck Our Feed

Google+ | Website informatie