Marketing college, Marketing en linkbuilding collectief

By

Google Adwords: meetbare resultaten voor dienstverlenende bedrijven

Wat zegt de google adwords professional?

adwords

Adverteren met google adwords: een winstgevend advertentiekanaal, ook voor dienstverlenende bedrijven

 

Waarschijnlijk voert u als dienstverlenend bedrijf uw publiciteit via traditionele kanalen. U adverteert af en toe in een vakblad in uw sector, u neemt deel aan beurzen waar uw potentiële klanten zich bevinden en waarschijnlijk heeft u ook een website.

 

Enkele cijfers om bij stil te staan

 

De Nederlandse consument deed in het eerste kwartaal van 2015 al meer dan 35,5 miljoen online aankooptransacties! In totaal hebben we een slordige 16,07 miljard euro besteed aan online bestellingen. E-commerce is al enkele jaren stevig in opmars. Tegenover 2014 hebben we 19% meer online gekocht. Verkoop van producten zit stevig in de lift, maar evengoed kopen we jaar na jaar meer diensten online. Vorig jaar was dat goed voor een stijging van 10,3%. De groeiprognoses voor e-commerce in Nederland en België blijven de komende vijf jaar stevig.

 

Hoe springt u mee op deze trein van die stevig groeiende online markt? Uw website dient snel gevonden te worden op het internet en bezoekers moeten daadwerkelijk overgaan tot de acties die u wenst (ook wel genoemd conversies), zoals bijvoorbeeld een aankoop, een contact- of offerteaanvraag. Dat klinkt eenvoudig. Wat kan google adwords voor dienstverlenende bedrijven doen?

 

Google adwords specialist voor de dienstverlenende bedrijven

 

Met een Google adwords campagne kan ook u uw doelgroep zeer gericht benaderen. Stel dat iemand deze zoekopdracht intypt in google: schoonmaakdienst in Amsterdam. Met een adwords campagne krijgt deze persoon die actief op zoek is naar een schoonmaker in Amsterdam, net uw advertentie te zien! Zo speelt u als dienstverlenend bedrijf optimaal in op die online verkoopkans. Die potentiële klant wordt via de advertentie naar uw bedrijfswebsite gelootst. Daar is het van belang dat die overzichtelijk is en terecht komt op de juiste landingspagina. Maar ook dat de website gebruiksvriendelijk is, namelijk dat de bezoeker gemakkelijk navigeert naar contactname, aanvraag offerte of aankoop, welke actie dat u ook wenst. Een adwords campagne is eigenlijk een bijkomend lead kanaal, eentje dat heel efficiënt is en waarvan de kosten beheersbaar zijn.

 

Wat gaat het me kosten

 

Misschien is deze vraag nog belangrijker voor u als zaakvoerder: wat gaat het me opbrengen? Wanneer uw prospecten op de juiste pagina terechtkomen, kunt u tracken hoeveel bezoeken effectief tot een verkoop leiden. Zo stuurt u op winstgevendheid. Door het bezoekersgedrag op uw website te meten (hoeveel directe verkopen, hoeveel aanvragen via het contactformulier, hoeveel offerteaanvragen, …) meet u hoeveel klantencontacten en hoeveel effectieve verkopen hieruit voortvloeien. Zo weet u perfect wat het kost om een nieuwe klant via dit kanaal binnen te halen, en kan u uw adwords campagne budget hierop afstellen.

adwords

Waarom geen Google adwords expert inzetten?

 

U kan als zaakvoerder adwords voor dienstverlenende bedrijven helemaal zelf doen. Maar het is een hele klus om google adwords specialist te worden. U zult opleidingen moeten volgen, tijd investeren om de campagnes op te zetten, de juiste zoekwoorden te bepalen, het budget in te stellen, de campagnes op te volgen en bij te sturen. Een adwords professional die u inhuurt doet dit als google adwords expert voor u: hij zet campagnes op, rapporteert uw resultaten, evalueert en stuurt bij wanneer noodzakelijk. Een google adwords professional zoals gmu.online kent de weg naar de juiste prospecten voor uw bedrijf. 

Visit Us On Google PlusVisit Us On FacebookVisit Us On TwitterVisit Us On YoutubeVisit Us On PinterestCheck Our Feed

Google+ | Website informatie