Marketing college, Marketing en linkbuilding collectief

By

Hoe genereer je leads uit je eigen website?

Bijna elk bedrijf heeft tegenwoordig een website. Een website is een online visitekaartje voor klanten die wat meer informatie over uw bedrijf op willen zoeken. Een website kan ook dienen voor contant met huidige klanten die ondersteuning nodig hebben of opnieuw iets af willen nemen. Maar het hoofddoel van vele websites is toch wel het genereren van leads. Om deze leads (en uiteindelijk klanten) binnen te halen is het belangrijk dat de website goed in elkaar zit, goed gevonden wordt en u bezoekers overtuigt waarom je bij uw bedrijf moeten zijn.

Doelgroep

Om de juiste bezoekers naar uw website te leiden, moet u eerst weten waar deze groep naar op zoek is. Wat heeft u hen te bieden? Hoe vertaalt uw product of dienst zich naar hun zoekgedrag? Welke angsten, uitdagingen of hobbels ervaart deze doelgroep wanneer ze op zoek zijn naar uw product of dienst? Waarom moeten ze bij u zijn en niet bij de concurrentie? Allemaal vragen die van toepassing zijn om de juiste doelgroep te vinden en te overtuigen om voor u te kiezen. Wanneer u ergens in dit traject de plank mis slaat en uw doelgroep niet bereikt of niet overtuigt, dan zijn alle inspanningen voor niets geweest en gaat u geen nieuwe leads uit uw eigen website halen.

Het verplaatsen in uw klant is dus essentieel. Wanneer u dit inziet en inzet bij de optimalisatie van uw website dan bent u goed op weg. Wanneer u daarnaast ook uw positionering op orde heeft en zorgt dat u zich onderscheidt van de concurrentie dan kunnen toekomstige klanten niet om u heen. Mits ze u kunnen vinden natuurlijk.

Meer bezoekers

Meer leads uit uw eigen website halen begint bij het converteren van zoveel mogelijk bezoekers tot lead. En deze leads uiteindelijk laten converteren tot klant. Wanneer de conversie op uw website in orde is dan is het moment aangebroken om meer bezoekers naar uw website te krijgen. Hiervoor zijn natuurlijk verschillende mogelijkheden. U kunt zorgen voor goede posities in de organische zoekresultaten door middel van zoekmachine-optimalisatie. U kunt ook een adwordscampagne starten of social media inzetten. Daarnaast zijn er ook nog mogelijkheden om samen te werken met andere bedrijven, offline promotie te doen of natuurlijk koude acquisitie. Per product of dienst scheelt het welke (combinatie van) kanalen het beste werken. Feit is dat meer goede bezoekers leiden tot meer leads, die weer leiden tot meer klanten en uiteindelijk meer omzet.

Hoogste tijd om aan de slag te gaan dus! Zorg dat u weet wie uw klant is, hoe deze denkt en hoe u hem kunt bereiken. Zet deze theorie om in actie en haal die nieuwe klanten binnen!

Interessant? Lees dan hier een uitgebreid artikel over het genereren van leads uit je eigen website
 

 

Visit Us On Google PlusVisit Us On FacebookVisit Us On TwitterVisit Us On YoutubeVisit Us On PinterestCheck Our Feed

Google+ | Website informatie