Marketing college, Marketing en linkbuilding collectief

By

Huisstijl

Je bedrijf profileer je middels een eigen huisstijl; logo, bedrijfskleuren en beeldmateriaal worden overal op dezelfde, herkenbare wijze uitgedragen. Natuurlijk op je site, maar ook op bedrijfswagen(s), bedrijfspand, briefpapier, posters, reclamezuilen, visitekaartjes et cetera.

Puntjes-op-de-i

Onthoud even de volgende punten, dan komt het helemaal goed met jouw huisstijl …

  • Hoe vind je de juiste designer? Aangezien er duizenden designbureau's zijn (hier tref je er een fiks aantal) kun je de wegstreep methode gebruiken: moet het bedrijf in de buurt zijn van jouw locatie? Bekijk ALTIJD het portfolio van het bureau in kwestie. Spreken de designs je aan .. ? Controleer ten slotte prijs/ kwaliteit.
  • Veel designbureau's beschikken over designers die technisch uitstekend de kneepjes van het vak beheersen. Toch ontbreekt het -met alle respect- vaak aan creativiteit. Veel 'nieuwerwetse' logo's zijn herkenbaar in een bepaalde periode ontworpen. Op dit moment zijn fifties-elementen weer hartstikke hip, maar ook het woord-logo, bestaande uit 2 kleuren – ter voorbeeld IkWilVoordeel – is zeer herkenbaar van na 2005. Wil je een 12-in-een-dozijn logo, of moet het écht net even anders zijn … check het portfolio en oordeel zelf…
  • Een 'goede' huisstijl vertaalt de sfeer van het bedrijf naar de klant en richt zich hierbij tevens op de behoefte van de klant.
  • Inspiratie opdoen? Bezoek Druk2Go, visitekaartjes. Met duizenden templates in beheer kun je gemakkelijker koers bepalen en voorleggen aan een designbureau welke kant het op moet …

Overige:

Visit Us On Google PlusVisit Us On FacebookVisit Us On TwitterVisit Us On YoutubeVisit Us On PinterestCheck Our Feed

Google+ | Website informatie