Marketing college, Marketing en linkbuilding collectief

By

Dit zijn de ideale apps voor een marketeer!

Als marketeer is je dag overvol. Van de ene vergadering rol je weer in de andere. Het mooiste zou zijn als je die ellenlange to-do list in één keer kunt afwerken, maar helaas is die luxe slechts zelden aanwezig. Vaak komt het toch neer op dingen wegwerken, tussen de bedrijven door. Juist die kleine klusjes, zoals het bijwerken van de social media, kunnen dan vaak toch heel veel werk gaan kosten uiteindelijk. Maar, ook al schiet het er vaak bij in, toch zijn dit wel belangrijke taken om te doen. Omdat wij weten dat het goed is om hier wat hulp bij te krijgen, hebben wij in deze blog 3 hele handige apps voor je smartphone op een rijtje gezet. Zo bespaar jij straks veel tijd, omdat je dat allemaal binnen no-time hebt geregeld!

 

1. Buffer

Er bestaan verschillende apps, waarbij je de social media berichten kunt ‘inroosteren’. Je wilt natuurlijk niet altijd bezig zijn met social media, dus daarom schrijf je van tevoren al een paar berichten. Deze berichten kunnen dan op andere momenten worden geplaatst. Een overzichtelijke en handige app hiervoor is de app Buffer. Met Buffer heb je een overzicht van al je social media kanalen. Hierbij kun je precies bepalen wanneer en waar je de berichten wilt plaatsen. Buffer is specifiek gemaakt voor Facebook, Twitter, Pinterest en Instagram, maar je kan daarbij ook nog andere kanalen toevoegen.

 

2. Slack

Ben je ook zat van het constant heen-en-weer mailen met je collega’s? Gebruik dan Slack. Slack is een handige communicatie-tool, dat voorzien is van een handige chat-functie en veel meer handige functies die de communicatie tussen jou en je collega’s een stuk makkelijker gaan maken. Zo kun je verschillende groepen aanmaken, en kun je gebruik maken van hastags om overzicht aan te brengen in verschillende gesprekken.

 

3. Toggl

Soms kan het fijn zijn om volledig op te gaan in een project. Dan kan het zomaar gebeuren dat je de tijd vergeet, en dat je uiteindelijk veel langer er aan hebt besteed dan je zou willen. Vaak vergeet je dan ook weleens een goede pauze te nemen. Juist dan kan het handig zijn om de tijd bij te houden en te bepalen wanneer je eventjes helemaal niets gaat doen. Door regelmatig pauze’s te houden kun je namelijk veel productiever werken dan als je alleen maar de hele tijd door werkt!

 

4. Workflow

Ongetwijfeld heb jij ontzettend veel apps op je iPhone staan. Je wilt natuurlijk zo veel mogelijk werk verzetten in zo min mogelijk tijd en daar kunnen die apps zeker bij helpen. Maar toch kan het soms wat onoverzichtelijk worden. Dan is het zeker handig om een app te hebben die alle handige functies in één platform verwerkt! Workflow is wat dat betreft de oplossing, om wat structuur in je chaos te scheppen.

 

Terello helpt jou uit de brand!

Maar wat nou als je tijdens een vergadering je iPhone op de grond laat vallen? Je wilt natuurlijk niet al te lang zonder je telefoon zitten. Al je contacten, notities en belangrijke apps heb je natuurlijk nodig voor je werk! Geen nood! Terello komt binnen de kortste keren naar jou toe en repareert jouw iphone reparatie is binnen 30 minuten gefixt. Zo ben je binnen no-time weer online! Maak snel een afspraak.

 

 

 

By

De koffiemolen gids voor op kantoor

De serieuze koffiedrinker wilt niets liever dan zelf de koffiebonen thuis malen. Het malen van koffiebonen vergt iets meer tijd, maar elke kenner zal je vertellen dat het zeker de moeite waard is. De reden hierachter is dat koffiebonen, net als vele andere voedingsmiddelen, reageren met lucht. Zodra de koffiebonen gemalen zijn hebben ze namelijk een veel groter oppervlak dan ongemalen, en er is geen beschermende buitenschil meer. Het is erg belangrijk dat zelf gemalen koffiebonen direct gebruikt worden.

 

Drie soorten koffiemolens

Er zijn drie soorten koffiemolens : op basis van een molensteen waarbij de bonen geplet worden tussen 2 harde oppervlakten, op basis van een mes waarbij de bonen geschaafd worden en op basis van vermorzelen door tandwieltjes en uitsteeksels.

De koffiemolens die 'vermorzelen' werken net als de oude en bekende vijzel en stamper die de koffiebonen platstampt. Logischerwijs is deze methode niet 100% effectief omdat de maling niet overal even fijn is. Als je de keuze hebt, kies dan voor iets anders met betere resultaten.

De koffiemolens met mesjes schaven en hakken de koffiebonen. Ze werken electrisch en de ronddraaiende mesjes hakken de bonen in steeds kleiner wordende stukjes totdat een op het oog fijne maling in ontstaan. Helaas zitten er nog steeds grove stukjes in en zijn de granulus niet consistent qua grootte.

Als gevolg hiervan varieren de oppervlaktes van de granules, waardoor bij het koffiezetten varierende hoeveelheden smaak olieen vrijkomen. Een ander gevolg van het hakken is dat er vaak door de wrijving veel warmte bij vrijkomt en doordat de maling wordt opgewarmd kan dit ten koste gaan van de smaak.

 

De beste maling

Als je de beste maling wilt maken dan kun je het beste een koffiemolen op basis van een molensteen aanschaffen voor thuisgebruik. Dit type koffiemolen heeft een aantal met motor aangedreven plaatjes met pyramide-vormige tandjes die de koffiebonen tot gelijke grootte maalt. Met de betere modellen kun je zelfs de korrelgrootte of de snelheid van het malen aanpassen.

De echte koffie fanaten geven altijd de voorkeur aan de koffiemolen met een molensteen boven de andere soorten, ook al produceert dit soort veel meer geluid. De reden hiervoor is omdat dit soort koffiemolen de meeste controle aan de gebruiker biedt. De beste koffiemolen van dit soort kan rotatiesnelheden zo langzaam als 500 toeren per minuut aan.

Als jij, als aspirant barista, geinteresseerd bent in het kopen van een koffiemolen, dan zijn andere punten waar je op kunt letten: een solide, robuuste bouw, gemakkelijk schoon te maken, en laag in geluidsproductie. Het is handig om een schoonmaakborsteltje te hebben en als de molensteentjes los van elkaar kunnen.

Als je echt de perfecte kop koffie wilt maken en het niet erg vind om wat meer tijd en moeite hier in te steken, dan is een koffiemolen van een hoge kwaliteit zeker de moeite waard.

Geniet er van!

By

Vertalen Woocommerce webshop ingewikkeld of traag?

Shoptranslate is een online vertaal plugin en service. Het bedrijf ontzorgt u met het vertalen van uw huidige webshop. En dat in uw eigen design. Al uw producten zijn binnen 5 dagen vertaald in uw webshop. En dat zonder het gebruik van Google translate.

Kies een van onze producten en laat uw webshop vertalen in uw gewenste taal. U bespaart hierbij een hele hoop tijd, dat betekent meer tijd voor uw verkopen. Bekijk het aanbod of start eerst met een gratis versie.

Shoptranslate voor het vertalen van uw huidige webshop.

Wij vertellen u graag wat voor u de mogelijkheden zijn, in het verkopen wereldwijd. Snel, goedkoop en makkelijk. Voordelen:

  • SEO in het buitenland
  • Upgrade uw pakket wanneer u tevreden bent
  • Weinig onderhoud
  • Snelle realisatie
  • Lage kosten

Wij vertalen in de meeste Latijnse talen, maar onze websites zijn er nu voor:

– Engels vertalen webshop Woocommerce e.a. cms 
Frans vertalen webshop Woocommerce 
Nederlands vertalen webshop Woocommerce e.a. cms
Duits vertalen webshop Woocommerce e.a. cms
– Italiaans, Spaans, Zweeds, etc.

Waarom zou u een expert inhuren voor het vertalen van uw webshop?

 
Elke vertaalde webshop moet eigenlijk door een expert nauwkeurig onderzocht worden. Sites die al klein foutje laten zien in vertalingen, zullen opgemerkt worden door potentiële klanten, wat verlies in verkoop kan betekenen. Een van de problemen zou veroorzaakt kunnen worden door het negeren van de culturele verschillen tussen Latijns-Amerika en Spaans kunnen zijn. In andere woorden: elke markt is afhankelijk van veel onderzoek.

By

Zelf een enquete maken

Tal van bedrijven en instellingen zien tegenwoordig de vele voordelen die enquêtes bieden. Het resultaat van de enquête valt of staat echter met de presentatie en inhoudelijke vragenlijst van de enquête. Enquêtes bieden tal van doeleinden; op zowel commercieel als noncommercieel vlak. 

Optimale enquête-resultaten behalen

Enquêtes bieden als doel inzicht en informatie te krijgen in beoordelingen van de gebruiker, zodat hierop eventueel geanticipeerd kan worden door de initiatiefnemer. Toch? Grotendeels klopt dit statement, toch bieden enquêtes meer dan dat; binnen commerciële doeleinden kan een enquête eveneens dienen als reden voor hernieuwd contact. Want schreef de klant zich niet in voor een nieuwsbrief, dan is een korte enquete een mooie legitieme gelegenheid om opnieuw -op uiterst professionele wijze- in contact te treden met de klant. 

Daarnaast maken steeds meer bedrijven gebruik van interne enquêtes om tevredenheidsonderzoeken te houden onder de eigen medewerkers. Wat eveneens geldt voor scholen en overige instellingen. De enquête wordt hierbij ingezet om een completer beeld te krijgen van het eigen functioneren.

Tips voor een succesvolle enquête

 

  • Zorg dat de gebruiker niet langer dan uiterlijk 8-10 minuten kwijt is aan het invullen van de vragenlijst.
  • Maak het uzelf gemakkelijk door professionele enquête software te gebruiken; het is geheel naar eigen wens in te richten. 
  • Over het algemeen hebben -helaas- de meeste mensen minder zin in het invullen van een commerciële vragenlijst. Houdt hier rekening mee.
  • De klant heeft de neiging om bij meer dan 3 (voor hen wellicht oninteressante) vragen af te haken. Houdt commerciële enquêtes daarom kort en bondig.
  • Wilt u "eerlijke antwoorden"? Zorg dan voor een vraagstelling en antwoordkeuze waarbij de gebruiker zich niet hoeft te 'generen', of in verlegenheid wordt gebracht, het voor hem/ haar juiste antwoord aan te vinken. 
  • Biedt de gebruiker altijd de gelegenheid zelf een opmerking/ slotwoord in te vullen. Naast multiple-choise vragen dient er dus altijd ruimte te zijn voor eigen, geschreven, inbreng. 
  • Zorg voor een eventuele beloning: "maak kans op een tegoedbon na het invullen t.w.v. € 50 – vul uw n.a.w. gegevens in!" – en dergelijke. Ook hier schuilt echter het gevaar dat de klant geen "eerlijke antwoorden" zal geven, maar "sociaal/commercieel wenselijke" antwoorden zal invullen; want een tegoedbon win je immers niet na het geven van een bak kritiek, zal men kunnen veronderstellen. 
  • U kunt zelf het beste beoordelen wat een passende beloning zou kunnen zijn. De klant kan een kortingscode ontvangen na het invullen van de enquête, een prijs winnen, of wat dan ook wat voor uw doeleinde van toepassing is (en commercieel interessant is). 
  • Indien u een noncommerciële vragenlijst opstelt, dan kunt u zich meer vrijheid permitteren. De gebruiker zal gewilliger zijn het hoofd te buigen over de vragen, omdat men de vragenlijst/ het onderwerp a.) interessant vindt en zelf uitgekozen heeft in te vullen. b.) men voelt zich gedwongen de vragenlijst in te vullen (in het geval van de eigen werkgever). 

 

Ter voorbeeld

By

Tips bij het promoten van een festival

Als je net een onderneming hebt opgezet is het zaak om naamsbekendheid op te bouwen. Hier zijn erg veel verschillenden manieren voor en het is een hele klus om de manier te vinden die goed bij jouw bedrijf past. Iedere doelgroep heeft andere wensen en moet je op een andere manier benaderen. Tegenwoordig zijn er bijvoorbeeld erg veel studenten die een eigen festival organiseren. Dankzij social-media gaat het promoten van deze festivals stukken makkelijker dan vroeger, maar toch is alleen het promoten via social media niet genoeg. Mensen moeten op verschillende manieren getriggerd worden en een gevoel bij het evenement krijgen. In dit artikel zullen wij een aantal manieren geven waarop je jouw festival het beste kan promoten

Social Media

Zoals eerder genoemd gaat een groot deel van het promoten via social media. Als je voor mekaar weet te krijgen dat mensen op social media over jouw evenement gaan praten groeit je naamsbekendheid erg snel. Vandaar dat veel festivals een eigen promotieteam inzetten op social media. Dit zijn vaak studenten die veel festivals bezoeken en veel vrienden hebben. Deze promotors zetten op Facebook dat zij erg veel zin hebben in het feest en er zeker bij zijn. Daarbij taggen zij een aantal vrienden zodat het bericht bij veel mensen in hun tijdlijn terecht komt.

Stickers

Hetzelfde promotieteam wordt ingezet bij het verspreiden van stickers. Het is een uitdaging om deze stickers op een zo origineel mogelijke plek te plakken. Een plek waarvan voorbijgangers denken: ‘hoe komt die sticker daar terecht’ of ‘wat doet die sticker nou hier’. Let wel goed op het type sticker dat je plakt. Voor buitengebruik kan je namelijk het best een vinyl sticker gebruiken. Deze plakt goed en de kleuren zullen ondanks de regen etc. mooi blijven.

By

Waaraan verdienen YouTubers nu precies geld?

Er hangt een groot mysterie rond de verdiensten van bekende YouTubers, zoals EnzoKnol, Dylan Haegens en Kwebbelcop. Ze hebben dagelijkse vlogs op YouTube die miljoenen views hebben. Dat moet wel wat opleveren, maar hoeveel dan precies? Dat is van een aantal variabelen afhankelijk omdat het wordt berekend door het algoritme van YouTube, dat het baseert op het aantal adverteerders dat hun reclame willen vertonen (concurrentie, seizoensinvloed, etc). 

Waaraan verdienen YouTubers hun geld?

YouTubers verdienen hun geld op verschillende manier, volgens verschillende verdienmodellen. In dit artikel licht ik die verdienmodellen toe; advertentie inkomsten via YouTube en product placements. In dit artikel neem ik YouTuber EnzoKnol als voorbeeld. Zijn kanaal wordt miljoenen keren bekeken en hij heeft inmiddels al meer dan 3000 video's geplaatst. Op nationale televisie is hij vaak genoemd als een van de best verdienende YouTubers uit Nederland.

Advertentie inkomsten 

Wanneer EnzoKnol een video plaatst en deze wordt bekeken, dan bied dit YouTube gelegenheid om advertenties te verkopen die bij de video worden getoond. Bedrijven die via YouTube willen adverteren, bieden tegen elkaar om hun reclame te vertonen. Ze kiezen dan bijvoorbeeld het onderwerp / thema van de YouTube video's waar ze graag bij willen vertoond worden en waar juist niet bij. Dat noem je targeting. De adverteerders betalen YouTube per 1000x dat hun reclame vertoond wordt en dus krijg EnzoKnol ook een vergoeding per 1000 views op z'n video. Dit noem je een CPM vergoeding (cost-per-mille). Het is een beetje mysterieus hoeveel CPM YouTubers precies krijgen, want dit is zoals eerder gezegd van veel factoren afhankelijk. De schatting is dat EnzoKnol ongeveer €3 CPM verdient.

Hoeveel verdient EnzoKnol dan aan al zijn weergaven? Simpel dus; (het aantal views / 1000) x €3,- Dit gaat dus niet alleen om z'n laatste video's maar om alle duizenden video's die hij heeft gemaakt tot nu toe.

Product placements

Een ander verdienmodel van YouTuber EnzoKnol is het sluiten van partnerships met bedrijven. Hij doet dan vaak een product placement, waarbij hij een product van een adverteerder subtiel in zijn video laat voorkomen. Ik zeg er subtiel bij, want vaak wordt dit wel op een nette manier gedaan door Enzo zodat zijn volgers het niet teveel als reclame zien. Juist die onopvallendheid maakt het zo'n effectieve vorm van reclame. Als hij bijvoorbeeld thuis zit in zijn vlog en voor lunch een bakje noodles maakt van GoodNoodles dan is de kans groot dat je daar als kijker ook trek in krijgt. Hij vertelt er dan nog kort bij hoe snel 't bakje noodles klaar is, en daar verdient hij dan aan omdat GoodNoodles hem hiervoor betaalt. De bedragen die hiervoor betaald worden zijn afhankelijk van de adverteerder maar kunnen al snel oplopen tot duizenden of zelfs tienduizenden euro's vanwege het grote bereik van de YouTubers.

Hoeveel verdient EnzoKnol?

Zoals je merkt kan het dus flink oplopen wat een YouTuber zoals EnzoKnol verdient, maar is het alleen qua advertentie inkomsten goed te schatten. De product placements zijn moeilijker in te schatten. Lees in dit artikel verder als je wilt weten welke berekening er gemaakt kan worden: hoeveel verdient EnzoKnol per maand?

 

 

 

By

Waagi, de zoveelste kortings-app?

Tegenwoordig ben je als consument praktisch gék wanneer je geen gebruik maakt van kortingsacties, socialdeals en wat dies meer zij.

“Volgende week gaan we lekker een weekje weg naar Griekenland! Kostte maar 80 euro, voor een hele week all-in!!”. Wat? ‘”Ja, geboekt via Vakantieveiling.nl!”. Potverdorie. Wij gaan altijd rechtstreeks naar Corendon.nl .. Wat dom eigenlijk….

Klinkt het bovenstaande bekend in de oren? U bent niet de enigste. Echte kortingstijgers surfen praktisch dagelijks naar kortingssites, of bezoeken kortings-apps. Boeken zij een vakantie, dan weten zij de beste kortingssites te vinden. Naar de plaatselijke kapper? Hups, even naar Waagi.

En dit hoeft helemaal niet te betekenen dat zij zich per se dienen in te schrijven voor een “mogelijke” korting, zoals bij Groupon het geval is. Binnen deze bekende site schrijf je als consument jezelf in voor een deal. Is het aantal deelnemers bereikt, dan dient het product afgenomen te worden: met de aangeboden korting. Zo niet binnen Waagi, een nieuwe kortings-app van eigen bodem.

Waagi, overal korting bij jou in de buurt

Waagi connect lokale bedrijven met de app-gebruiker. Bedrijven en winkeliers kunnen telkens weer een mooie kortingsactie aanbieden, gedurende een bepaalde tijd. Hiermee vormt Waagi dus niet zomaar ‘de zoveelste kortings-app’, maar is er zeer interactief gebruik mogelijk vanuit lokale ondernemer naar de klant. Op ieder moment van de dag. En als klant bepaal je zelf waarin je geïnteresseerd bent. Of ga zomaar struinen. Alles kan op Waagi.

Ideetje?

  • Laat je haar knippen tot 12.00u voor maar 7,50 euro bijvoorbeeld.
  • Of ga naar die leuke lunchroom; want je koopt er koffie met gebak tussen 14.00u en 17.00u voor maar € 1,00.
  • Wasmachine stuk? Ga langs bij de Witgoedzaak bij jou om de hoek: van maandag t/m dinsdag ontvang je 40% korting op je aankoop.
  • Tja, en zo kan het gaan als je aangemeld bent bij Waagi.

Iets kopen bij jou in de buurt? Eerst naar Waagi! Bezoek hier alvast de website

By

Waarom je Google Analytics moet gebruiken

Je verwacht het niet, maar er zijn nog altijd veel bedrijven die niet of nauwelijks naar de statistieken van hun website kijken. Eigenlijk ben je dan stuurloos met je website aan het werk. Dat is een gemiste kans, omdat het statistiekenprogramma Google Analytics je van waardevolle inzichten kan voorzien, waardoor je onder andere weet op welke vlakken je website je bezoekers weet te boeien en tot actie weet aan te zetten en op welke pagina’s dat niet het geval is. Om je een idee te geven van de data die je uit het programma kunt halen, zullen we een aantal voorbeelden geven, zodat je na het lezen van dit artikel zal je inzien waarom wij aanraden om het gebruik van Google Analytics mee te nemen in de internet marketing strategie van jouw bedrijf.

De gemiddelde sessieduur

De data over de gemiddelde sessieduur van een bezoeker geeft inzicht in hoe boeiend jouw bezoekers de website vinden. Stel, als blijkt dat de gemiddelde bezoektijd een ruime twee minuten is, in dat geval kun je stellen dat de content op je website in ieder geval aanzet tot lezen en het uitvoeren van acties. In twee minuten kun je immers een groot gedeelte of zelfs een gehele webpagina hebben gelezen en hebben doorgeklikt naar een andere pagina of een formulier.

Wat interessant is om te onderzoeken, is om te kijken welke pagina’s zeer kort worden bezocht terwijl er wel veel content op staat. Mogelijk voldoet die content niet aan de verwachtingen van je bezoeker waardoor ze de pagina wegklikken of snel naar een andere pagina gaan. Daar is dus ruimte voor verbetering.

Interne zoekopdrachten

De interne zoekopdrachten (dat zijn de opgegeven zoektermen die in de zoekbalk op je website worden ingetypt) geven inzicht in de behoeften van je doelgroep. Ze geven namelijk letterlijk aan waarnaar ze op zoek zijn en daarop kun je inspelen met nieuwe content. Maar stel dat je de content waarnaar je bezoekers op zoek zijn al op je website hebt staan. In dat geval kun je conclusie trekken dat de navigatiemogelijkheden op jouw website waarschijnlijk niet goed genoeg zijn omdat de bezoeker de gezochte informatie niet eenvoudig weet te vinden. Analyseer dus, in het geval je een interne zoekfunctie op je website hebt, de opgegeven zoektermen en kijk welke verbeteringen hieruit voort kunnen komen. De verbeteringen zullen de waarde die SEO aan je bedrijf kan toevoegen zeer waarschijnlijk vergroten.

Verkeersbronnen

De bronnen waarvan jouw website bezoekers afkomstig zijn, zijn interessant om te onderzoeken. Dat komt namelijk omdat je op die manier kunt bepalen welke kanalen beter benut kunnen worden. Stel bijvoorbeeld dat je veel geld in Google Adwords investeert, en dat daardoor het grootste gedeelte van je bezoekers uit verkeer bestaat dat op je advertenties heeft geklikt. En als daarnaast blijkt dat het aantal organische bezoekers nihil is, dan kan dat betekenen dat je website niet goed geoptimaliseerd is, je geen aantrekkelijke titels en meta descriptions hebt of dat je door zware concurrentie niet vindbaar bent voor jouw doelgroep. Kortom, door naar de verkeersstromen van je website te kijken, kun je in kaart brengen voor welke kanalen je aan de slag moet gaan om er meer verkeer uit te halen.

Combineer Google Analytics met de search console

Wanneer je een website beheert is het van belang dat je zo snel mogelijk de search console van Google aan je website koppelt en vervolgens een koppeling tussen Analytics en de search console maakt. De search console geeft (onder andere) inzicht op welke zoektermen je website in de zoekresultaten is vertoond, hoe vaak dat tot kliks heeft geleid en wat de gemiddelde posities op de zoektermen waren. Wanneer je Analytics koppelt kun je een deel van de gegevens terug zien in Analytics, wat prettiger werkt omdat je dan meer gegevens in een applicatie hebt.

De gegeven voorbeelden in dit artikel zijn slechts enkele parameters die je in de gaten moet houden. Het analyseren en interpreteren van statistieken is dan ook geen gemakkelijke klus en vraagt om de nodige scholing en ervaring. Het is dan ook aan te raden om een cursus Google Analytics te volgen, zodat je weet hoe je met de statistieken overweg moet.

By

Het rendement van je blogartikelen vergroten

Ken je dat: je werkt je helemaal suf om jouw blog van nieuwe artikelen te voorzien, maar het resultaat valt vies tegen. Zonde en behoorlijk frustrerend! Hoewel bloggen enorm populair is, is de lol er natuurlijk snel vanaf wanneer het resultaat bedroevend slecht is en bovendien blog je meestal niet voor je lol maar wil je er iets mee bereiken.

Kortom, hoe kun je er nu voor zorgen dat het rendement van je blog groter wordt? Daarmee gaan we je in deze blog verder helpen. Wil je na het lezen van dit artikel intensiever aan de slag met bloggen, maar ontbreekt het je aan tijd? Dan zijn er diverse partijen die het werk uit handen kunnen nemen, een voorbeeld hiervan is: https://www.resultinternetmarketing.nl/

Publiceer blogs met je doelgroep in het achterhoofd

Een van de meest gemaakte fouten op blogs is dat niet doelgroep, maar de schrijver het onderwerp waarover een artikel gepubliceerd wordt bepaald. Het moet namelijk andersom zijn, de doelgroep bepaalt waar de schrijver over blogt. Hoe je dat doet? Simpel, door de behoefte die je doelgroep communiceert in kaart te brengen en daarop je blogartikelen af te stemmen. Op die manier kun je namelijk heel gericht content aanbieden waar je doelgroep ook daadwerkelijk op zit te wachten.

De behoefte van je doelgroep achterhalen

Om erachter te komen wat er in het hoofd van je doelgroep omgaat, hoef je weinig moeite te doen. Een van de eenvoudigste en gratis tools die je hiervoor kunt gebruiken is Google suggest. Ga hiervoor naar Google.nl, type het onderwerp in waarop jij je wilt richten en bedenk vervolgens een aantal vragen die iemand zou kunnen hebben.

Tijdens het typen van je vragen komt Google met suggesties. Die suggesties zijn gebaseerd op zoekvragen die mensen in het verleden hebben ingetypt. Door een middagje met Google Suggest aan de slag te gaan, kun je scherp in kaart krijgen welke vragen er allemaal in het hoofd van je doelgroep omgaan en kun je daar je komende blogs op afstemmen. Ook dit uitzoekwerk kun je in combinatie met blogs laten schrijven door Result Internetmarketing uit laten voeren: https://www.resultinternetmarketing.nl/blogs-laten-schrijven/.

Maak je blogs commercieel

Het is niet de bedoeling dat je in ieder blogbericht naar je producten of diensten gaat verwijzen, maar wanneer het passend is moet je dat zeker doen. Op die manier weet je doelgroep ook wat je zoal te bieden hebt naast interessante blogartikelen en wordt de kans groter dat je blog commercieel succesvoller wordt.

Verzamel e-mailadressen

Mensen die jouw blogartikelen lezen, zijn vaak geïnteresseerd in het onderwerp waarover je schrijft. De kans is groot dat ze daardoor meer van jouw blogs willen lezen. Vraag ze daarom om hun e-mailadres achter te laten zodat je ze op de hoogte kunt houden van nieuwe blogartikelen die je publiceert. Een groot deel van je doelgroep gaat namelijk niet proactief je blog in de gaten houden om te kijken of je toevallig nieuwe artikelen hebt gepubliceerd. Wanneer je ze er via een nieuwsbrief op wijst, zal je zien dat de hoeveelheid verkeer naar je blog toeneemt en daarmee ook de kans op commercieel succes groter wordt, doordat je in de nieuwsbrief ook zo nu en dan op een actie van je bedrijf kunt wijzen.

Zoals je ziet is het vergroten van het rendement van je blog helemaal niet zo ingewikkeld. Waar het in essentie op neer komt is dat je een blogstrategie moet opstellen voordat je gaat bloggen. In de blogstrategie leg je immers vast wat het doel van je blog is en hoe je het ook commercieel interessant voor je zelf wilt gaan maken om te gaan bloggen. Maar alleen al door de tips uit dit artikel op te volgen, zal je zien dat het rendement van je blog snel toe zal nemen!

By

Doe praktijkervaring op middels e-learning

Wat heeft u aan kennis zonder het toe te passen in de praktijk? Waarschijnlijk weinig, zeker als u bezig bent om uw slagvaardigheid op de werkvloer te vergroten door een certificeringsgerichte training te volgen. Natuurlijk is het belangrijk om een diploma in handen te hebben, maar belangrijker -én leuker- is het om meteen de effectiviteit van de afdeling te vergroten door uw kennis in te zetten.
 
Om de kennisretentie van de cursist te maximaliseren biedt icttrainingen.nl LiveLabs aan, naast onze trainingen. Deze LiveLabs zijn virtuele oefenomgevingen waarin de cursist meteen tijdens en na het volgen van de training op een realistische manier de praktijk kan ervaren.
LiveLabs bieden wij aan voor Microsoft, Cisco en CompTIA trainingen. De omgevingen waar u dagelijks mee werkt zijn opgezet in de cloud, waardoor voorkomen wordt dat uw netwerk vervuild raakt met allerlei opgeslagen applicaties en bestanden, die alleen voor trainingsdoeleinden gebruikt worden.
 
In deze virtuele oefenomgevingen kunt u alle facetten van de training oefenen aan de hand van vooraf opgezette opdrachten.
U vraagt zich wellicht af: Waarom kan ik niet zelf een opdracht bedenken en die in mijn eigen netwerk uitvoeren? Natuurlijk kan dat, maar de ontbrekende factor is dan de didactische lijn, die zorgt voor een maximaal leereffect.
 
Onze LiveLabs zijn opgebouwd aan de hand van didactisch doordachte oefenopdrachten, waardoor de cursist stap voor stap kennismaakt met nieuwe tools en mogelijkheden. Op die manier geven wij de leerpiramide van Bales daadwerkelijk handen en voeten, waardoor de cursist meer dan 50% leert dan wanneer hij slechts luistert of leest ter voorbereiding op zijn certificeringsexamen.
 
Daarbij komt ook dat de modules zó zijn opgezet dat ze inspelen op uw kennis, door bijvoorbeeld aan te geven wanneer iets fout gaat, maar ook waarom iets fout gaat. Op die manier wordt de cursist gestimuleerd goed te kijken naar zijn fout en de opdracht opnieuw te doen, zodat hij deze fout niet nog eens maakt.
Kortom, wij nemen het gezegde ‘al doende leert men’ heel letterlijk en bespreken graag de mogelijkheden die wij u en uw organisatie kunnen bieden.

By

Online je boekhouding organiseren

Vele ZZP'ers, of kleine ondernemers, die te maken hebben met het bijhouden van de eigen financiële administratie, doen dit vaak uiterst nauwkeurig; zo houd je als ondernemer nl. zelf een vinger aan de pols hoe je bedrijfsvoering ervoor staat. Wat zijn de kosten en baten? Je houdt hiermee overzicht op de uiteindelijke omzetbelasting. 

Zelf uitvoeren waar mogelijk … 

Een boekhouder is er in dat geval alleen nog ter controle van de aangeleverde stukken. Je mailt het overzicht naar je boekhouder, óf in bepaalde gevallen biedt de boekhouder eigen software aan voor het bijhouden van de boekhouding (dit vormt een pre).  

De boekhouder controleert en zend de uitkomst naar zowel de Belastingdienst als naar jouzelf. Het is hiermee direct inzichtelijk welk bedrag er voor welke datum aan de Belastingdienst dient te worden overgeboekt. Daarnaast zal de boekhouder aan de hand van de door jou aangeleverde informatie (en enkele overige financiële stukken) de inkomstenbelasting voor je in orde maken. Zodra dit plaats heeft gevonden zul je bericht ontvangen van de Belastingdienst. 

Online Boekhouder

De boekhouder is hiermee niets meer of minder dan een online-boekhouder geworden: en dat scheelt flink in de portemonnee. Daar waar de gemiddelde boekhouder een bezoek aan je bedrijf aflegt (in ieder geval op jaarlijkse basis voor de inkomstenbelasting), verloopt het proces met je online-boekhouder vooral digitaal. Dit wil overigens niet zeggen dat er geen persoonlijk contact kan zijn met de online-boekhouder. Deze kun je vanzelfsprekend ook gewoon raadplegen per email. Advies en begeleiding behoren tot de standaard mogelijkheden. 

Boekhouder Joris helpt je verder. Hoe? Ontdek welke boekhouding-maandpakket het beste past bij jouw onderneming op de website van Boekhouder Joris. 

 

 

By

Verhoog je productiviteit op kantoor: 5 (makkelijke) tips

Het is niet altijd even gemakkelijk om volledig geconcentreerd en gefocust te werken op een drukke werkplek. Daarom geven wij 5 makkelijke tips die jou helpen om productiever te zijn op kantoor. Haal het maximale uit elke werkdag met onze tips.

 

 

 

Tip 1. Opgeruimd staat netjes

Een nette werkplek, inclusief een georganiseerde mailbox, archief en bureaublad zorgt ervoor dat je 100% kan focussen op je werk. En niet dat aandacht verloren gaat aan de rommel op je bureau(blad). Begin de week (of zelfs de dag) met een korte schoonmaak en ordening van je bureau om vervolgens productief aan het werk te kunnen gaan.

 

Tip 2. Geen lange sessies zonder pauze

Het is moeilijk, zo niet onmogelijk, om je concentratie en focus de hele dag vast te houden op kantoor. Daarom is het belangrijk om de boog niet de hele dag door gespannen te houden. Neem af en toe een korte pauze om te ontspannen. Vervolgens kan je weer de volle focus oppakken. Concentratie is dus geen marathon. Neem je rust af en toe om vervolgens weer voor kortere tijd zo productief mogelijk aan het werk te gaan.



Tip 3. Te laat komen is een feestje! (of niet?)

Het kan iedereen overkomen. Slecht slapen en in de ochtend op een cruciale werkdag de wekker niet horen en dus veel te laat op het werk komen. Breng koffie, taart of koeken mee naar het werk voor iedereen. Zo krijg je in plaats van verwijten sympathie van je collega’s.



Tip 4. Hou vast aan je to-do lijst

Het maken van to-do lijstjes is iets wat de meeste van ons wel kunnen, maar zich er dan ook aan houden gebeurt niet altijd. Hierdoor heeft het eigenlijk helemaal geen zin om een lijstje te maken. Het is belangrijk om je écht aan je to-do lijst te houden als je productiever wilt werken. Neem je verantwoordelijkheid en rond de to-do lijst af.



Tip 5. Concentratie

Wanneer je geconcentreerd werkt zal je vanzelf productiever worden. Slaap is een belangrijke factor als het gaat om een goede concentratie voor langere tijd. Een gezond voedingspatroon helpt voor een betere concentratie. Daarnaast kun je ook kiezen voor een smart drug als Modafinil. Erg populair bij studenten en in de financiële zakenwereld. Tot slot is het belangrijk om te stoppen met multitasken als je langer en beter wilt concentreren op het werk. Multitasken kunnen wij als mens namelijk niet, zeker niet als het om werk gaat dat de volle focus nodig heeft.

By

Relatiegeschenken bedrukken

Relatiegeschenken bedrukken is een van de specialiteiten van Giftsware.nl. Giftsware is al jarenlang een van de bekendste aanbieders op dit gebied. Giftsware levert aan diverse klanten in Nederland en België. Met ruim 25 jaar ervaring en een uitgebreid en een zeer uitgebreid assortiment aan relatiegeschenken, is Giftsware.nl de plek om te zoeken naar jouw volgende geschenk. Je vindt hier verschillende producten die je kunt laten bedrukken.

Zo kun je hier terecht voor kantoorartikelen die op beurzen of aan het personeel uitgedeeld kunnen worden. Giftsware.nl verkoopt daarnaast ook verschillende zakelijke en originele relatiegeschenken. Je kunt direct een bestelling plaatsen of eerst een offerteaanvraag doen.

Wat is de meerwaarde van een relatiegeschenk bedrukken?

Veel mensen vinden het leuk om een relatiegeschenk te ontvangen. Vooral als het een praktisch geschenk is, wordt het in veel gevallen regelmatig gebruikt.

  • Bij Giftsware heb je keuze uit veel verschillende giveaways en gadgets.
  • Al deze producten kunnen bedrukt worden in de drukkerij van Giftsware.
  • Je kunt ervoor kiezen om het geschenk te voorzien van jouw bedrijfslogo, naam of zelfs een boodschap.
  • Door een artikel te laten bedrukken, wordt deze net iets persoonlijker. De ontvanger zal even aan jouw organisatie denken als diegene het relatiegeschenk ziet liggen of er gebruik van maakt. Zo blijf je vers in het geheugen van de klant of zakenrelatie.

De meest voorkomende, praktische en bij Giftsware.nl goedkoop te bestellen relatiegeschenken zijn (en blijven):

  • Pennen. Klinkt wellicht oubollig, maar niets is minder waar; iedereen gebruikt van tijd tot tijd een pen en iedereen werpt even een blik op het bedrukte bedrijfslogo.
  • Caps. Caps blijven het uitstekend doen, vooral tijdens de zomer. Een mooi bedrukte cap is altijd een succes.
  • Snoep. Pepermunt rolletjes, maar ook kauwgum of ander snoepsoorten vormen een prachtig promotie item voor de horeca
  • T-shirts. Shirts en polo's met een mooie opdruk zijn perfect reclamemateriaal!
  • USB Sticks. Tegenwoordig ook een gewild gadget. Perfect voor op kantoor. 

 

By

Vliegtuig huren met reclame

Wie meent dat "offline" reclame eigenlijk passé, kan de plank niet verder misslaan dan mogelijk is. TV reclame is bijvoorbeeld nog steeds één van de meest toonaangevende en beïnvloedbare vorm van reclame maken denkbaar. TV reclame werkt psychisch enorm door. Er wordt bijvoorbeeld een attractieve lifestyle getoond, maar ook reclame's met een komisch noot doen het goed. Buiten dat: zodra een merk of bedrijf op TV langs is gekomen, wordt het volledig betrouwbaar geacht door het publiek: er wordt immers geadverteerd op de nationale televisie, dan moet het wel een betrouwbaar én groot bedrijf of belangrijk product zijn. 

Voor kleinere ondernemingen (maar ook voor grote concerns) is buitenreclame in de vorm van vliegtuigreclame eveneens bijzonder aantrekkelijk, dankzij de nieuwsgierige aard van de mens. 

 

Vliegtuigreclame - reclamevliegtuig huren

 

Vliegtuigreclame

Daar waar veel publiek bijeen is in de buitenlucht, zoals aan stranden/ buitenevenementen, is de inzet van vliegtuig reclame zeer aantrekkelijk. Zodra er immers een reclamevliegtuig zich aan de horizon aftekent, vertoont het publiek nieuwsgierig gedrag en moet het even kijken wat er op de spandoek staat.

Grote concerns kunnen hun producten extra kracht bijzetten (zoals 'Enjoy Coca Cola'). Kleinere bedrijven kunnen beter kiezen voor een website URL op de spandoek, met een afbeelding van hun main-product. Het publiek moet immers de boodschap onthouden en de website kunnen bezoeken. Een tuincentrum zou kunnen denken aan de URL, bijvoorbeeld: tuinproducten.nl met een ligstoel. 

By

Nieuw Marketing platform: Advertentieruimtes.nl

Waar hebben we het over wanneer we een nieuw Marketing platform onder de aandacht brengen? Het gaat om de website Advertentieruimtes.nl.

De zaken op een rij:

Daar waar internet marketing fora zich vooral richten op online-marketing, is de website Advertentieruimtes.nl zeer breed gericht op alle marketing-aspecten. 

  • Zowel online als offline marketing activiteiten
  • Je plaatst hier oproepen/advertenties t.b.v. je bedrijfsmarketing
  • Online marketing | SEO | Hosting
  • TV adverteren
  • Buitenadvertenties
  • Vakbladen
  • Social Media kanalen
  • Drukwerk 

Voor wie?

  • Iedereen die zich op professionele basis bezighoudt met het uitvoeren van reclame en marketing.
  • Bedrijven die zowel online- als offline marketing instrumenten zoeken.
  • Iedereen die opzoek is naar marketingdiensten, of deze juist wil aanbieden. 

Natuurlijk moet de onlangs gelanceerde website Advertentieruimtes.nl nog stevig verankerd raken en zich bewijzen als waardevol platform. Advertenties zijn in principe gratis te plaatsen en voor vermeldingen van de website URL wordt een kleine vergoeding gevraagd. 

Bedenk dat wanneer de website eenmaal op volle kracht draait, advertenties ook met regelmaat goed gepositioneerd in Google kunnen verschijnen.

Nieuwe leden kunnen zich hier aanmelden voor adverteren

 

Visit Us On Google PlusVisit Us On FacebookVisit Us On TwitterVisit Us On YoutubeVisit Us On PinterestCheck Our Feed

Google+ | Website informatie