Marketing college, Marketing en linkbuilding collectief

By

Goede teksten met taalstudenten

Vroeger was het voor een goede online tekst voldoende om deze vol te proppen met de zoekwoorden waarop je gevonden wilde worden. Dat de tekst daar saai, onleesbaar en een overduidelijk verkooppraatje werd, maakte niet uit. Gelukkig wordt google steeds slimmer, en is het doel van de zoekmachine om haar lezers zo goed mogelijke websites voor te schotelen. Dat betekent niet alleen dat het zoekwoord op de tactische plekken terug moet komen, maar ook dat het goed leesbare content moet betreffen.

Online schrijven verandert

Dat heeft een dubbele insteek: enerzijds wil google haar zoekers een zo goed mogelijk antwoord op hun vragen geven. Anderzijds wordt de concurrentie online steeds groter, en wordt het hoe langer hoe moeilijker om nog op te vallen. Om te blijven hangen, zul je daarom content moeten aanbieden die opvalt en je lezer op een bepaalde manier raakt. Daarbij gaat het minder om kennis van technische seo, en meer om een gevoel voor taal.

Platform marketingmed publiceerde onlangs een opiniestuk van een gewezen literatuurstudent, die min of meer het vak inrolde. Het hele stuk kun je hier lezen.

Belangrijkste lering van het stuk? Taal- en literatuurstudenten, die eerst vrij beperkt waren in hun mogelijkheden op de arbeidsmarkt, kunnen zomaar een hele nieuwe categorie werk voor hen open zien gaan. Het internet zit te springen om goed geschreven teksten, en mensen met een literatuur achtergrond kunnen deze bieden.

De toekomst van de arbeidsmarkt voor content

De fijne kneepjes van het SEO en contentmarketingvak, zijn relatief eenvoudig online te leren. Iedereen met een gevoel voor taal, kan zich de punten waar op gelet moet worden voor een goede SEO tekst eigen maken. Maar niet iedereen met kennis van deze punten, kan zomaar een taalgevoel ontwikkelen dat er nog niet is. 

De content marketeers van de toekomst hebben dus deze basis van een uitmuntend taalgevoel. Met sites als Frankwatching en Dutch Cowboys is het geen kunst om jezelf op de hoogte te houden van de nieuwste trends in online marketing. De manier is om deze op een creatieve manier voor jouw bedrijf te laten werken. Precies het soort creativiteit dat mensen met een literaire achtergrond vaak hebben. 

By

Youtube zakelijk gebruiken? Volg een Youtube training

Veel bedrijven gebruiken diverse social medianetwerken om te communiceren met (potentiële) klanten. Sociale netwerken als Facebook, Twitter en LinkedIn zijn erg populair, maar u kunt ook Youtubeinzetten om uw doelgroep te bereiken. Wilt u dit sociale netwerk graag zakelijk gebruiken, maar heeft u geen idee hoe? Dan kunt u een Youtube training volgen.

Geef uw bedrijf een gezicht met Youtube

Youtube is een sociaal netwerk dat zich volledig op videocontent richt. Maakt u een account aan op Youtube, dan kunt u zelf filmpjes uploaden. U kunt bijvoorbeeld promotiefilmpjes maken voor uw bedrijf, maar ook filmpjes om uw team voor te stellen, voorlichting te geven over een product en ga zo maar door. Met Youtube geeft u uw bedrijf een gezicht, nog meer dan op andere social media netwerken het geval is.

Een Youtube training volgen

Als u geen ervaring heeft met het (zakelijke) gebruik van Youtube, is het verstandig om een Youtube trainingte volgen. In deze training leert u niet alleen hoe u Youtube gebruikt, maar ook hoe u zo veel mogelijk mensen kunt bereiken op Youtube en zo veel mogelijk geld kunt verdienen op dit social media platform. Zeker als u nog geen ervaring heeft met het zakelijk inzetten van Youtube, raden wij de Youtube training aan. Na het volgen van de training, weet u precies hoe u dit netwerk moet gebruiken om uw bedrijfsdoelen te bereiken.

 

Wij raden u aan uw training bij een betrouwbare, ervaren en vakkundige partij te volgen. Een bedrijf dat al jaren gespecialiseerd is in het geven van trainingen voor social media netwerken, is TTM Communicatie. Bij dit bedrijf kunt u ook een complete training voor Youtube volgen. En wilt u meerdere trainingen volgen, zodat u meerdere social media netwerken kunt inzetten voor uw bedrijf? Dan is dit uiteraard ook mogelijk. 

By

De perfecte marketingshoots met deze camera’s

Canon's traditie om zijn digitale camerareeks iedere januari te vernieuwen zet zich in 2018 voort, met de nieuwste selectie die is aangekondigd tijdens het CES is Las Vegas.
Als je verwachtte dat EOS en Rebel DSLR's er weer bij zouden zijn zal je behoorlijk teleurgesteld zijn, maar Canon heeft de PowerShot-serie weer eventjes opgefrist.

We geven jullie met plezier een overzicht van de beste camera's die je kan gebruiken voor elk marketing doeleinde. Is het voor een fotoshoot, een productshoot, een eventshoot, enz.. Onderstaande camera's helpen je met geweldige foto en video:

 

PowerShot SX540 HS

De beste superzoom voor dit jaar is de PowerShot SX540 HS, voorzien van 50x optische zoom en een razendsnelle nieuwe Digic 6-processor. Gewapend met een bereik van 24-1200mm en een 20,3 MP CMOS-sensor kan deze camera ook beschikken over 1080/60p HD-video. WiFi en NFC zijn ook inbegrepen.

Sleutelspecificaties:

• 50x (24-1200mm equivalent) optische zoom
• 20.3MP CMOS-sensor
• 1080/60p video
• WiFi- en NFC-ondersteuning
 

 

PowerShot SX420 HS

De SX420 HS is een kleine update ten opzichte van het model van vorig jaar, met een kleinere behuizing en een comfortabelere vorm. De camera, die is gebouwd rondom een 42x optische zoomlens (2x meer dan zijn voorganger), kan ook MP4-video schieten, zodat je makkelijker kunt delen zonder te transcoderen. Zodra hij deze zomer wordt uitgegeven zou hij $299,99 op moeten brengen.

Sleutelspecificaties:

• 42x (24-1008mm equivalent) optische zoom
• 20MP sensor
• 720p video in MP4-formaat
• WiFi- and NFC-ondersteuning
• Adviesprijs

 

PowerShot ELPH 360 HS

De compacte PowerShot ELPH-serie moet voortaan buigen voor een nieuwe koning, de ELPH 360 HS – met 12x optische zoom, een verbeterde CMOS-sensor met 20 megapixels, en optische beeldstabilisatie.

Sleutelspecificaties:

• 12x optische zoom
• 20MP CMOS-sensor
• Optische beeldstabilisatie
• 1080p video-opname
• WiFi- en NFC-ondersteuning
• Verkrijgbaar in het zwart, zilver, en paars
 

 

PowerShot ELP 180

Mocht je niet zoveel willen uitgeven aan een zakcamera, dan is er altijd nog de PowerShot ELPH 180. Het nieuwe instapmodel van de ELPH-serie combineert een goedkope 20MP CCD-sensor en digitale beeldstabilisatie met een relatief korte 8x optische zoom.

Sleutelspecificaties:

• 8x optische zoom
• 20MP CCD-sensor
• 720p video
• Verkrijgbaar in het zilver en rood

 

PowerShot ELPH 190 IS

Iets beter dan de 180 is de PowerShot ELPH 190 IS, die er WiFi, NFC, optische beeldstabilisatie, en een langere 10x optische zoomlens op aansluit.

Sleutelspecificaties:

• 10x optische zoom
• 20MP CCD-sensor
• Optische beeldstabilisatie
• 720p video
• WiFi- and NFC-ondersteuning
• Verkrijgbaar in het zwart, rood, en blauw

 

Bron: Reviewgigant
 

By

Glasvezel voor bedrijven? Snelheid belangrijke eis!

Elk bedrijf, klein of groot, kan niet groeien zonder een perfecte glasvezelverbinding. Tegenwoordig zijn er meerdere betaalbare oplossingen voor ultrarsnel internet op de markt. Bijna alle organisaties hebben een zwaar internetverbruik, met extra behoefte aan beveiligingssupport. Als gevolg hebben nieuwe technologieën en internetoplossingen de markt overgenomen, hierdoor zijn mensen en klanten in staat om taken beter en sneller te voltooien. Deze zeer goede en betrouwbare internetoplossingen zijn geschikt voor elk type van bedrijf, van startups tot middelgrote en zeer grote bedrijven, die werken met programma’s voor meerdere gebruikers en gebruikers op afstand. Dit zorgt voor een enorme boost van de productiviteit van een bedrijf.

Glasvezelverbindingen

Glasvezelverbindingen zijn vandaag de dag niets nieuw meer. In de afgelopen jaren is het aantal bedrijven dat glasvezel gebruikt opmerkelijk gestegen. Buiten een snelle download- en uploadsnelheid en betrouwbaarheid, biedt deze verbindingsmanier een waaier aan voordelen.

Hoge Snelheid

Glasvezelnetwerken zijn een stuk sneller dan zijn tegenhangers. Het is beschikbaar in een breed gamma, variërend van 5Mbps tot 100Gbps, glasvezelverbindingen zijn een geschikte oplossing voor elk soort bedrijf.

Toegang tot de Cloud:

De Cloud, een bekwaam bedrijfstool, is onmisbaar geworden in bijna elk bedrijf. De buitengewone snelheid die glasvezelnetwerken bieden, geven de gebruikers makkelijk toegang tot relevante files en apps in de Cloud.

Betere Signaalsterkte:

Als u DSL of Ethernet gebruikt dan kan uw signaalsterkte soms zeer zwak worden. Vaak is de nabijheid van de gebruiker tot de modem recht evenredig met de verbindingssterkte. De netwerksterkte van glasvezelinternet fluctueert echter zelden.

Bandbreedte:

Ook als er geen ongelimiteerd gebruik aangeboden wordt, toch is de beschikbare bandbreedte zeer hoog.

Digital Subscriber Line

Digital Subscriber Line (DSL) is algemeen beschikbaar in twee varianten: ADSL en SDSL. Er is slechts één groot verschil tussen ADSL en SDSL – in ASDL kan een telefoonlijn gebruikt worden voor zowel oproepen als voor internet, maar in SDSL-verbindingen wordt de telefoonlijn hoofdzakelijk gebruikt voor internet. Enkele van de belangrijkste voordelen van DSL-internetservices zijn:

  • Kabelmodems zetten meerdere verbindingen op hetzelfde modemnetwerk dat kwetsbaar is voor defecten en dataverlies. DSL-verbindingen daarentegen verzekeren een vlotte internettoegang.
  • Aangezien de interface van DSL goed samengaat met ATM, WAN en andere technologieën, wordt telewerken veel handiger.
  • DSL biedt extreem hoge bandbreedtes.
  • Door het gebruik van DSL-services kan u goedkopere telefonie kosten verwachten van het telecombedrijf.
  • Kabel

Kabelinternet biedt indrukwekkende downloadsnelheden. Het kabelnetwerk heeft echter bepaalde nadelen – buiten de onregelmatige signaalsterkte, heeft kabelinternet vaak een lage uploadsnelheid (afhankelijk van het regionaal gebruik). Hoewel kabelservices geen goede optie zijn voor kritieke bedrijfsoperaties, is het toch gunstig om gewone zakelijke objectieven te behalen.

Zaken die op zoek zijn naar een oplossing supersnelle internet dat kan voldoen aan alle bandbreedtevereisten, hebben een ongelooflijke waaier aan keuzes.  Elk van deze opties – Glasvezel, DSL of kabel – komt met unieke voordelen en een aantal functies die bedrijven instaat stellen om volop te bloeien

By

Verpakkingen, van design tot in de winkel

Veel bedrijven zijn sterk afhankelijk van technieken voor printen en bedrukken. Het printen van verpakkingen is een van de dingen waar bedrijven zich mee bezighouden om hun producten te onderscheiden van de rest. Denk aan snoepverpakkingen of melkkartonnen, die zijn allemaal voorzien van een eigen design dat op de verpakkingen wordt gedrukt. De printprocessen van tegenwoordig zijn vergevorderd, de kwaliteit is hoogstaand en printfouten komen amper nog voor.

Maar voordat een design geprint kan worden, gaat daar nog een hele weg aan tevoren. Een bedrijf kiest niet zomaar de beste verpakking uit voor zijn product. Er is ook een marketingteam dat zich erover buigt wat de best verkopende verpakking zal zijn. De verpakking en het design moeten iets bepaald oproepen bij de consumenten zodat zij net voor dat product zullen kiezen. Het product en het merk moeten goed herkenbaar zijn, maar er moeten ook barcodes en labels opstaan of verplichte aangevingen zoals de ingrediënten en de voedingswaarden. Het design wordt dus zorgvuldig ontwikkeld en getest door verschillende devisies van het bedrijf.

Wanneer er een definitief ontwerp is gekozen, kan de productie van start gaan. Dat is wanneer er industriële printers ingeschakeld worden. Met een hot foil printerworden de verpakkingen geprint. Hier gaat het dan om de standaard verpakking. Daar moet dan nog veranderende informatie op geprint worden. Zo bijvoorbeeld de houdbaarheidsdatum. Daarvoor wordt er een THT printergebruikt, dat staat voor Tenminste Houdbaar Tot. Die wordt dus los van het design op het product geprint. Deze heeft een heel andere functie dan de verpakking. Een houdbaarheidsdatum staat er niet voor een marketingfunctie, maar omdat die verplicht informatief gemeld moet worden op producten.

Wanneer de verpakking helemaal af is, kunnen de producten verpakt worden in hun tertiaire verpakkingen om vervoerd te worden naar de leveranciers en uiteindelijk hun verkooppunten. Dan kunnen klanten weer hun lekkerste producten uitkiezen. 

By

Je vaardigheden verbeteren met een loopbaancoach

Wanneer je afstudeert is het zover: je moet je eerste stappen in de carrieremarkt zetten. Als je vers van de schoolbanken komt met je diploma in de hand, kan het allemaal wat overweldigend zijn. Om je voor te bereiden en met veel zelfvertrouwen te gaan solliciteren of aan je eerste job te beginnen, kan je gebruik maken van een loopbaancoach.

Een loopbaancoachstaat je bij om je persoonlijk functioneren te verbeteren, dat kan om de baan te kunnen krijgen die je heel graag wil, maar ook om jezelf te verbeteren in de baan die je al hebt. Bij loopbaanbegeleiding wordt er altijd gefocust op de eigenschappen en kwaliteiten van de individuele persoon. Het kan zijn dat je graar assertiever wil worden, beter wil leren samenwerken of duidelijker wil kunnen communiceren, aan elk ontwikkelingspunt kan gewerkt worden. Vanuit jouw kunnen wordt er gekeken wat een goede strategie is om jezelf te verbeteren.

Om een loopbaanbegeleidingstraject te starten, kan je vrijblijvend een afspraak maken bij een loopbaancoach voor een intake gesprek. Soms kan het ook na een doorverwijzing van een bedrijf zelf, dat de attitude en vitaliteit medewerkerswil verbeteren. In dit gesprek wordt er besproken op welke vlakken je coaching zou willen en/of waar je graag aan zou willen werken. Door gerichte vraagstelling verdiept de loopbaancoach zich in je situatie en in wat je wensen zijn. Hierop gebaseerd wordt er een persoonlijk plan van aanpak opgesteld, helemaal gericht op wat je wil bereiken. Dan gaan jullie samen aan de slag met doelgerichte opdrachten, ook doorlopen jullie situaties waarin je moeilijkheden ondervindt en hoe je ze anders zou kunnen aanpakken. Er kan ook een beroepskeuzetest, competentietest of persoonlijkheidstest gedaan worden om sterktes, zwaktes en leerpunten te ontdekken. Met al deze kennis en informatie, helpt de loopbaancoach je met de juiste technieken om je vraag op te lossen. 

By

(Positieve) Reviews steeds belangrijker

Neemt u websites zonder reviews nog serieus? Vast wel. Maar in de nabije toekomst zal dit anders uitpakken: iedere serieuze website beschikt op den duur over een scala aan reviews op verschillende platforms (denk hierbij aan Independer, Google+, Instagram e.a.) Reviews kunnen uiteindelijk een onderneming maken of breken. Ondernemers doen er verstandig aan om de eigen dienstverlening en klantvriendelijkheid op een zeer hoog niveau te krijgen, want reviews kunnen genadeloos uitpakken voor uw bedrijf. 

Vele reviews tonen stabiel beeld

Slechts een handje vol reviews kunnen een verkeerd beeld geven van een onderneming. Men kan immers razend enthousiast 5 sterren toekennen na slechts één leuke ervaring, of bij een klein voorval de hele onderneming afbranden, d.m.v. negatief commentaar en het toekennen van slechts één ster. Het gemiddelde daalt hierdoor en geeft soms een onjuist beeld af. 

Reviews, social wifi

Enkele totaal verschillende belevingen van klanten. Het betreffende restaurant beschikt echter over dermate veel reviews (114 stuks) en een hoge rating op Google+ (4+) waardoor een enkele negatieve review het gemiddelde nauwelijks omlaag kan halen. Ook zullen potentiële klanten, die zich oriënteren op een hapje eten buiten de deur, zich niet zo snel laten afschrikken door een enkele slechte review. Men is in dat geval sneller geneigd te relativeren; misschien was de kwaliteit die ene dag niet zo hoog, of had degene die de review schreef een slechte dag. 

Reviews ondervangen & laten toevoegen

Doordat reviews uiteindelijk een steeds prominteren plaats innemen, wil je als onderneming z.s.m. van in het oogspringende, slechte, reviews af. 

SpotOnWifi.nl heeft hiervoor slimme, social wifi, toepassingen ontwikkeld. Wifi marketing heeft de toekomst: reviews ondervangen, positieve reviews genereren; het behoort allemaal tot de uitgebreide mogelijkheden. Check SpotOnWifi en laat reviews uw onderneming de juiste boost geven. 

 

By

Dit zijn de ideale apps voor een marketeer!

Als marketeer is je dag overvol. Van de ene vergadering rol je weer in de andere. Het mooiste zou zijn als je die ellenlange to-do list in één keer kunt afwerken, maar helaas is die luxe slechts zelden aanwezig. Vaak komt het toch neer op dingen wegwerken, tussen de bedrijven door. Juist die kleine klusjes, zoals het bijwerken van de social media, kunnen dan vaak toch heel veel werk gaan kosten uiteindelijk. Maar, ook al schiet het er vaak bij in, toch zijn dit wel belangrijke taken om te doen. Omdat wij weten dat het goed is om hier wat hulp bij te krijgen, hebben wij in deze blog 3 hele handige apps voor je smartphone op een rijtje gezet. Zo bespaar jij straks veel tijd, omdat je dat allemaal binnen no-time hebt geregeld!

 

1. Buffer

Er bestaan verschillende apps, waarbij je de social media berichten kunt ‘inroosteren’. Je wilt natuurlijk niet altijd bezig zijn met social media, dus daarom schrijf je van tevoren al een paar berichten. Deze berichten kunnen dan op andere momenten worden geplaatst. Een overzichtelijke en handige app hiervoor is de app Buffer. Met Buffer heb je een overzicht van al je social media kanalen. Hierbij kun je precies bepalen wanneer en waar je de berichten wilt plaatsen. Buffer is specifiek gemaakt voor Facebook, Twitter, Pinterest en Instagram, maar je kan daarbij ook nog andere kanalen toevoegen.

 

2. Slack

Ben je ook zat van het constant heen-en-weer mailen met je collega’s? Gebruik dan Slack. Slack is een handige communicatie-tool, dat voorzien is van een handige chat-functie en veel meer handige functies die de communicatie tussen jou en je collega’s een stuk makkelijker gaan maken. Zo kun je verschillende groepen aanmaken, en kun je gebruik maken van hastags om overzicht aan te brengen in verschillende gesprekken.

 

3. Toggl

Soms kan het fijn zijn om volledig op te gaan in een project. Dan kan het zomaar gebeuren dat je de tijd vergeet, en dat je uiteindelijk veel langer er aan hebt besteed dan je zou willen. Vaak vergeet je dan ook weleens een goede pauze te nemen. Juist dan kan het handig zijn om de tijd bij te houden en te bepalen wanneer je eventjes helemaal niets gaat doen. Door regelmatig pauze’s te houden kun je namelijk veel productiever werken dan als je alleen maar de hele tijd door werkt!

 

4. Workflow

Ongetwijfeld heb jij ontzettend veel apps op je iPhone staan. Je wilt natuurlijk zo veel mogelijk werk verzetten in zo min mogelijk tijd en daar kunnen die apps zeker bij helpen. Maar toch kan het soms wat onoverzichtelijk worden. Dan is het zeker handig om een app te hebben die alle handige functies in één platform verwerkt! Workflow is wat dat betreft de oplossing, om wat structuur in je chaos te scheppen.

 

Terello helpt jou uit de brand!

Maar wat nou als je tijdens een vergadering je iPhone op de grond laat vallen? Je wilt natuurlijk niet al te lang zonder je telefoon zitten. Al je contacten, notities en belangrijke apps heb je natuurlijk nodig voor je werk! Geen nood! Terello komt binnen de kortste keren naar jou toe en repareert jouw iphone reparatie is binnen 30 minuten gefixt. Zo ben je binnen no-time weer online! Maak snel een afspraak.

 

 

 

By

De koffiemolen gids voor op kantoor

De serieuze koffiedrinker wilt niets liever dan zelf de koffiebonen thuis malen. Het malen van koffiebonen vergt iets meer tijd, maar elke kenner zal je vertellen dat het zeker de moeite waard is. De reden hierachter is dat koffiebonen, net als vele andere voedingsmiddelen, reageren met lucht. Zodra de koffiebonen gemalen zijn hebben ze namelijk een veel groter oppervlak dan ongemalen, en er is geen beschermende buitenschil meer. Het is erg belangrijk dat zelf gemalen koffiebonen direct gebruikt worden.

 

Drie soorten koffiemolens

Er zijn drie soorten koffiemolens : op basis van een molensteen waarbij de bonen geplet worden tussen 2 harde oppervlakten, op basis van een mes waarbij de bonen geschaafd worden en op basis van vermorzelen door tandwieltjes en uitsteeksels.

De koffiemolens die 'vermorzelen' werken net als de oude en bekende vijzel en stamper die de koffiebonen platstampt. Logischerwijs is deze methode niet 100% effectief omdat de maling niet overal even fijn is. Als je de keuze hebt, kies dan voor iets anders met betere resultaten.

De koffiemolens met mesjes schaven en hakken de koffiebonen. Ze werken electrisch en de ronddraaiende mesjes hakken de bonen in steeds kleiner wordende stukjes totdat een op het oog fijne maling in ontstaan. Helaas zitten er nog steeds grove stukjes in en zijn de granulus niet consistent qua grootte.

Als gevolg hiervan varieren de oppervlaktes van de granules, waardoor bij het koffiezetten varierende hoeveelheden smaak olieen vrijkomen. Een ander gevolg van het hakken is dat er vaak door de wrijving veel warmte bij vrijkomt en doordat de maling wordt opgewarmd kan dit ten koste gaan van de smaak.

 

De beste maling

Als je de beste maling wilt maken dan kun je het beste een koffiemolen op basis van een molensteen aanschaffen voor thuisgebruik. Dit type koffiemolen heeft een aantal met motor aangedreven plaatjes met pyramide-vormige tandjes die de koffiebonen tot gelijke grootte maalt. Met de betere modellen kun je zelfs de korrelgrootte of de snelheid van het malen aanpassen.

De echte koffie fanaten geven altijd de voorkeur aan de koffiemolen met een molensteen boven de andere soorten, ook al produceert dit soort veel meer geluid. De reden hiervoor is omdat dit soort koffiemolen de meeste controle aan de gebruiker biedt. De beste koffiemolen van dit soort kan rotatiesnelheden zo langzaam als 500 toeren per minuut aan.

Als jij, als aspirant barista, geinteresseerd bent in het kopen van een koffiemolen, dan zijn andere punten waar je op kunt letten: een solide, robuuste bouw, gemakkelijk schoon te maken, en laag in geluidsproductie. Het is handig om een schoonmaakborsteltje te hebben en als de molensteentjes los van elkaar kunnen.

Als je echt de perfecte kop koffie wilt maken en het niet erg vind om wat meer tijd en moeite hier in te steken, dan is een koffiemolen van een hoge kwaliteit zeker de moeite waard.

Geniet er van!

By

Vertalen Woocommerce webshop ingewikkeld of traag?

Shoptranslate is een online vertaal plugin en service. Het bedrijf ontzorgt u met het vertalen van uw huidige webshop. En dat in uw eigen design. Al uw producten zijn binnen 5 dagen vertaald in uw webshop. En dat zonder het gebruik van Google translate.

Kies een van onze producten en laat uw webshop vertalen in uw gewenste taal. U bespaart hierbij een hele hoop tijd, dat betekent meer tijd voor uw verkopen. Bekijk het aanbod of start eerst met een gratis versie.

Shoptranslate voor het vertalen van uw huidige webshop.

Wij vertellen u graag wat voor u de mogelijkheden zijn, in het verkopen wereldwijd. Snel, goedkoop en makkelijk. Voordelen:

  • SEO in het buitenland
  • Upgrade uw pakket wanneer u tevreden bent
  • Weinig onderhoud
  • Snelle realisatie
  • Lage kosten

Wij vertalen in de meeste Latijnse talen, maar onze websites zijn er nu voor:

– Engels vertalen webshop Woocommerce e.a. cms 
Frans vertalen webshop Woocommerce 
Nederlands vertalen webshop Woocommerce e.a. cms
Duits vertalen webshop Woocommerce e.a. cms
– Italiaans, Spaans, Zweeds, etc.

Waarom zou u een expert inhuren voor het vertalen van uw webshop?

 
Elke vertaalde webshop moet eigenlijk door een expert nauwkeurig onderzocht worden. Sites die al klein foutje laten zien in vertalingen, zullen opgemerkt worden door potentiële klanten, wat verlies in verkoop kan betekenen. Een van de problemen zou veroorzaakt kunnen worden door het negeren van de culturele verschillen tussen Latijns-Amerika en Spaans kunnen zijn. In andere woorden: elke markt is afhankelijk van veel onderzoek.

By

Zelf een enquete maken

Tal van bedrijven en instellingen zien tegenwoordig de vele voordelen die enquêtes bieden. Het resultaat van de enquête valt of staat echter met de presentatie en inhoudelijke vragenlijst van de enquête. Enquêtes bieden tal van doeleinden; op zowel commercieel als noncommercieel vlak. 

Optimale enquête-resultaten behalen

Enquêtes bieden als doel inzicht en informatie te krijgen in beoordelingen van de gebruiker, zodat hierop eventueel geanticipeerd kan worden door de initiatiefnemer. Toch? Grotendeels klopt dit statement, toch bieden enquêtes meer dan dat; binnen commerciële doeleinden kan een enquête eveneens dienen als reden voor hernieuwd contact. Want schreef de klant zich niet in voor een nieuwsbrief, dan is een korte enquete een mooie legitieme gelegenheid om opnieuw -op uiterst professionele wijze- in contact te treden met de klant. 

Daarnaast maken steeds meer bedrijven gebruik van interne enquêtes om tevredenheidsonderzoeken te houden onder de eigen medewerkers. Wat eveneens geldt voor scholen en overige instellingen. De enquête wordt hierbij ingezet om een completer beeld te krijgen van het eigen functioneren.

Tips voor een succesvolle enquête

 

  • Zorg dat de gebruiker niet langer dan uiterlijk 8-10 minuten kwijt is aan het invullen van de vragenlijst.
  • Maak het uzelf gemakkelijk door professionele enquête software te gebruiken; het is geheel naar eigen wens in te richten. 
  • Over het algemeen hebben -helaas- de meeste mensen minder zin in het invullen van een commerciële vragenlijst. Houdt hier rekening mee.
  • De klant heeft de neiging om bij meer dan 3 (voor hen wellicht oninteressante) vragen af te haken. Houdt commerciële enquêtes daarom kort en bondig.
  • Wilt u "eerlijke antwoorden"? Zorg dan voor een vraagstelling en antwoordkeuze waarbij de gebruiker zich niet hoeft te 'generen', of in verlegenheid wordt gebracht, het voor hem/ haar juiste antwoord aan te vinken. 
  • Biedt de gebruiker altijd de gelegenheid zelf een opmerking/ slotwoord in te vullen. Naast multiple-choise vragen dient er dus altijd ruimte te zijn voor eigen, geschreven, inbreng. 
  • Zorg voor een eventuele beloning: "maak kans op een tegoedbon na het invullen t.w.v. € 50 – vul uw n.a.w. gegevens in!" – en dergelijke. Ook hier schuilt echter het gevaar dat de klant geen "eerlijke antwoorden" zal geven, maar "sociaal/commercieel wenselijke" antwoorden zal invullen; want een tegoedbon win je immers niet na het geven van een bak kritiek, zal men kunnen veronderstellen. 
  • U kunt zelf het beste beoordelen wat een passende beloning zou kunnen zijn. De klant kan een kortingscode ontvangen na het invullen van de enquête, een prijs winnen, of wat dan ook wat voor uw doeleinde van toepassing is (en commercieel interessant is). 
  • Indien u een noncommerciële vragenlijst opstelt, dan kunt u zich meer vrijheid permitteren. De gebruiker zal gewilliger zijn het hoofd te buigen over de vragen, omdat men de vragenlijst/ het onderwerp a.) interessant vindt en zelf uitgekozen heeft in te vullen. b.) men voelt zich gedwongen de vragenlijst in te vullen (in het geval van de eigen werkgever). 

 

Ter voorbeeld

By

Tips bij het promoten van een festival

Als je net een onderneming hebt opgezet is het zaak om naamsbekendheid op te bouwen. Hier zijn erg veel verschillenden manieren voor en het is een hele klus om de manier te vinden die goed bij jouw bedrijf past. Iedere doelgroep heeft andere wensen en moet je op een andere manier benaderen. Tegenwoordig zijn er bijvoorbeeld erg veel studenten die een eigen festival organiseren. Dankzij social-media gaat het promoten van deze festivals stukken makkelijker dan vroeger, maar toch is alleen het promoten via social media niet genoeg. Mensen moeten op verschillende manieren getriggerd worden en een gevoel bij het evenement krijgen. In dit artikel zullen wij een aantal manieren geven waarop je jouw festival het beste kan promoten

Social Media

Zoals eerder genoemd gaat een groot deel van het promoten via social media. Als je voor mekaar weet te krijgen dat mensen op social media over jouw evenement gaan praten groeit je naamsbekendheid erg snel. Vandaar dat veel festivals een eigen promotieteam inzetten op social media. Dit zijn vaak studenten die veel festivals bezoeken en veel vrienden hebben. Deze promotors zetten op Facebook dat zij erg veel zin hebben in het feest en er zeker bij zijn. Daarbij taggen zij een aantal vrienden zodat het bericht bij veel mensen in hun tijdlijn terecht komt.

Stickers

Hetzelfde promotieteam wordt ingezet bij het verspreiden van stickers. Het is een uitdaging om deze stickers op een zo origineel mogelijke plek te plakken. Een plek waarvan voorbijgangers denken: ‘hoe komt die sticker daar terecht’ of ‘wat doet die sticker nou hier’. Let wel goed op het type sticker dat je plakt. Voor buitengebruik kan je namelijk het best een vinyl sticker gebruiken. Deze plakt goed en de kleuren zullen ondanks de regen etc. mooi blijven.

By

Waaraan verdienen YouTubers nu precies geld?

Er hangt een groot mysterie rond de verdiensten van bekende YouTubers, zoals EnzoKnol, Dylan Haegens en Kwebbelcop. Ze hebben dagelijkse vlogs op YouTube die miljoenen views hebben. Dat moet wel wat opleveren, maar hoeveel dan precies? Dat is van een aantal variabelen afhankelijk omdat het wordt berekend door het algoritme van YouTube, dat het baseert op het aantal adverteerders dat hun reclame willen vertonen (concurrentie, seizoensinvloed, etc). 

Waaraan verdienen YouTubers hun geld?

YouTubers verdienen hun geld op verschillende manier, volgens verschillende verdienmodellen. In dit artikel licht ik die verdienmodellen toe; advertentie inkomsten via YouTube en product placements. In dit artikel neem ik YouTuber EnzoKnol als voorbeeld. Zijn kanaal wordt miljoenen keren bekeken en hij heeft inmiddels al meer dan 3000 video's geplaatst. Op nationale televisie is hij vaak genoemd als een van de best verdienende YouTubers uit Nederland.

Advertentie inkomsten 

Wanneer EnzoKnol een video plaatst en deze wordt bekeken, dan bied dit YouTube gelegenheid om advertenties te verkopen die bij de video worden getoond. Bedrijven die via YouTube willen adverteren, bieden tegen elkaar om hun reclame te vertonen. Ze kiezen dan bijvoorbeeld het onderwerp / thema van de YouTube video's waar ze graag bij willen vertoond worden en waar juist niet bij. Dat noem je targeting. De adverteerders betalen YouTube per 1000x dat hun reclame vertoond wordt en dus krijg EnzoKnol ook een vergoeding per 1000 views op z'n video. Dit noem je een CPM vergoeding (cost-per-mille). Het is een beetje mysterieus hoeveel CPM YouTubers precies krijgen, want dit is zoals eerder gezegd van veel factoren afhankelijk. De schatting is dat EnzoKnol ongeveer €3 CPM verdient.

Hoeveel verdient EnzoKnol dan aan al zijn weergaven? Simpel dus; (het aantal views / 1000) x €3,- Dit gaat dus niet alleen om z'n laatste video's maar om alle duizenden video's die hij heeft gemaakt tot nu toe.

Product placements

Een ander verdienmodel van YouTuber EnzoKnol is het sluiten van partnerships met bedrijven. Hij doet dan vaak een product placement, waarbij hij een product van een adverteerder subtiel in zijn video laat voorkomen. Ik zeg er subtiel bij, want vaak wordt dit wel op een nette manier gedaan door Enzo zodat zijn volgers het niet teveel als reclame zien. Juist die onopvallendheid maakt het zo'n effectieve vorm van reclame. Als hij bijvoorbeeld thuis zit in zijn vlog en voor lunch een bakje noodles maakt van GoodNoodles dan is de kans groot dat je daar als kijker ook trek in krijgt. Hij vertelt er dan nog kort bij hoe snel 't bakje noodles klaar is, en daar verdient hij dan aan omdat GoodNoodles hem hiervoor betaalt. De bedragen die hiervoor betaald worden zijn afhankelijk van de adverteerder maar kunnen al snel oplopen tot duizenden of zelfs tienduizenden euro's vanwege het grote bereik van de YouTubers.

Hoeveel verdient EnzoKnol?

Zoals je merkt kan het dus flink oplopen wat een YouTuber zoals EnzoKnol verdient, maar is het alleen qua advertentie inkomsten goed te schatten. De product placements zijn moeilijker in te schatten. Lees in dit artikel verder als je wilt weten welke berekening er gemaakt kan worden: hoeveel verdient EnzoKnol per maand?

 

 

 

By

Waagi, de zoveelste kortings-app?

Tegenwoordig ben je als consument praktisch gék wanneer je geen gebruik maakt van kortingsacties, socialdeals en wat dies meer zij.

“Volgende week gaan we lekker een weekje weg naar Griekenland! Kostte maar 80 euro, voor een hele week all-in!!”. Wat? ‘”Ja, geboekt via Vakantieveiling.nl!”. Potverdorie. Wij gaan altijd rechtstreeks naar Corendon.nl .. Wat dom eigenlijk….

Klinkt het bovenstaande bekend in de oren? U bent niet de enigste. Echte kortingstijgers surfen praktisch dagelijks naar kortingssites, of bezoeken kortings-apps. Boeken zij een vakantie, dan weten zij de beste kortingssites te vinden. Naar de plaatselijke kapper? Hups, even naar Waagi.

En dit hoeft helemaal niet te betekenen dat zij zich per se dienen in te schrijven voor een “mogelijke” korting, zoals bij Groupon het geval is. Binnen deze bekende site schrijf je als consument jezelf in voor een deal. Is het aantal deelnemers bereikt, dan dient het product afgenomen te worden: met de aangeboden korting. Zo niet binnen Waagi, een nieuwe kortings-app van eigen bodem.

Waagi, overal korting bij jou in de buurt

Waagi connect lokale bedrijven met de app-gebruiker. Bedrijven en winkeliers kunnen telkens weer een mooie kortingsactie aanbieden, gedurende een bepaalde tijd. Hiermee vormt Waagi dus niet zomaar ‘de zoveelste kortings-app’, maar is er zeer interactief gebruik mogelijk vanuit lokale ondernemer naar de klant. Op ieder moment van de dag. En als klant bepaal je zelf waarin je geïnteresseerd bent. Of ga zomaar struinen. Alles kan op Waagi.

Ideetje?

  • Laat je haar knippen tot 12.00u voor maar 7,50 euro bijvoorbeeld.
  • Of ga naar die leuke lunchroom; want je koopt er koffie met gebak tussen 14.00u en 17.00u voor maar € 1,00.
  • Wasmachine stuk? Ga langs bij de Witgoedzaak bij jou om de hoek: van maandag t/m dinsdag ontvang je 40% korting op je aankoop.
  • Tja, en zo kan het gaan als je aangemeld bent bij Waagi.

Iets kopen bij jou in de buurt? Eerst naar Waagi! Bezoek hier alvast de website

By

Waarom je Google Analytics moet gebruiken

Je verwacht het niet, maar er zijn nog altijd veel bedrijven die niet of nauwelijks naar de statistieken van hun website kijken. Eigenlijk ben je dan stuurloos met je website aan het werk. Dat is een gemiste kans, omdat het statistiekenprogramma Google Analytics je van waardevolle inzichten kan voorzien, waardoor je onder andere weet op welke vlakken je website je bezoekers weet te boeien en tot actie weet aan te zetten en op welke pagina’s dat niet het geval is. Om je een idee te geven van de data die je uit het programma kunt halen, zullen we een aantal voorbeelden geven, zodat je na het lezen van dit artikel zal je inzien waarom wij aanraden om het gebruik van Google Analytics mee te nemen in de internet marketing strategie van jouw bedrijf.

De gemiddelde sessieduur

De data over de gemiddelde sessieduur van een bezoeker geeft inzicht in hoe boeiend jouw bezoekers de website vinden. Stel, als blijkt dat de gemiddelde bezoektijd een ruime twee minuten is, in dat geval kun je stellen dat de content op je website in ieder geval aanzet tot lezen en het uitvoeren van acties. In twee minuten kun je immers een groot gedeelte of zelfs een gehele webpagina hebben gelezen en hebben doorgeklikt naar een andere pagina of een formulier.

Wat interessant is om te onderzoeken, is om te kijken welke pagina’s zeer kort worden bezocht terwijl er wel veel content op staat. Mogelijk voldoet die content niet aan de verwachtingen van je bezoeker waardoor ze de pagina wegklikken of snel naar een andere pagina gaan. Daar is dus ruimte voor verbetering.

Interne zoekopdrachten

De interne zoekopdrachten (dat zijn de opgegeven zoektermen die in de zoekbalk op je website worden ingetypt) geven inzicht in de behoeften van je doelgroep. Ze geven namelijk letterlijk aan waarnaar ze op zoek zijn en daarop kun je inspelen met nieuwe content. Maar stel dat je de content waarnaar je bezoekers op zoek zijn al op je website hebt staan. In dat geval kun je conclusie trekken dat de navigatiemogelijkheden op jouw website waarschijnlijk niet goed genoeg zijn omdat de bezoeker de gezochte informatie niet eenvoudig weet te vinden. Analyseer dus, in het geval je een interne zoekfunctie op je website hebt, de opgegeven zoektermen en kijk welke verbeteringen hieruit voort kunnen komen. De verbeteringen zullen de waarde die SEO aan je bedrijf kan toevoegen zeer waarschijnlijk vergroten.

Verkeersbronnen

De bronnen waarvan jouw website bezoekers afkomstig zijn, zijn interessant om te onderzoeken. Dat komt namelijk omdat je op die manier kunt bepalen welke kanalen beter benut kunnen worden. Stel bijvoorbeeld dat je veel geld in Google Adwords investeert, en dat daardoor het grootste gedeelte van je bezoekers uit verkeer bestaat dat op je advertenties heeft geklikt. En als daarnaast blijkt dat het aantal organische bezoekers nihil is, dan kan dat betekenen dat je website niet goed geoptimaliseerd is, je geen aantrekkelijke titels en meta descriptions hebt of dat je door zware concurrentie niet vindbaar bent voor jouw doelgroep. Kortom, door naar de verkeersstromen van je website te kijken, kun je in kaart brengen voor welke kanalen je aan de slag moet gaan om er meer verkeer uit te halen.

Combineer Google Analytics met de search console

Wanneer je een website beheert is het van belang dat je zo snel mogelijk de search console van Google aan je website koppelt en vervolgens een koppeling tussen Analytics en de search console maakt. De search console geeft (onder andere) inzicht op welke zoektermen je website in de zoekresultaten is vertoond, hoe vaak dat tot kliks heeft geleid en wat de gemiddelde posities op de zoektermen waren. Wanneer je Analytics koppelt kun je een deel van de gegevens terug zien in Analytics, wat prettiger werkt omdat je dan meer gegevens in een applicatie hebt.

De gegeven voorbeelden in dit artikel zijn slechts enkele parameters die je in de gaten moet houden. Het analyseren en interpreteren van statistieken is dan ook geen gemakkelijke klus en vraagt om de nodige scholing en ervaring. Het is dan ook aan te raden om een cursus Google Analytics te volgen, zodat je weet hoe je met de statistieken overweg moet.

Visit Us On Google PlusVisit Us On FacebookVisit Us On TwitterVisit Us On YoutubeVisit Us On PinterestCheck Our Feed

Google+ | Website informatie