Marketing college, Marketing en linkbuilding collectief

By

3 tips om de kosten van zoekmachine optimalisatie laag te houden

Verkoop je een bepaald product of een bepaalde service? Heb je een bedrijf, maar vind je dat je website niet genoeg bezocht wordt? Dit is heel normaal en jaarlijks hebben duizenden mensen en bedrijven hier last van.

Bedrijven en verkopers willen vaak hun verkoop laten stijgen door middel van hun vindbaarheid en dit is helaas niet mogelijk door simpelweg een aardige website te creëren en hopen dat hij gevonden wordt.

Wat is het dan wel? Wat velen niet beseffen is dat er tientallen strategieën bestaan die je tegenwoordig moet toepassen. Je kan de mooiste website hebben met leuke designs, maar als je inhoud die je rating omhoog kunnen halen niet sterk genoeg is word je niet snel gevonden. Zo denken velen dat super aantrekkelijke teksten in grote volumes op hun pagina’s genoeg is om de vindbaarheid te verbeteren, helaas is dit niet zo.

 

Wat is SEO?

Eén van deze populaire en effectieve strategieën is zoekmachine optimalisatie. Dit staat ook bekend als SEO (Search Engine Optimization). SEO is niets meer dan het optimaliseren van een website om zijn positie in de resultaten van de zoekmachines omhoog te halen.

Dit wil zeggen dat je er alles voor doet om jouw website als eerste te laten verschijnen als mensen een zoekopdracht doen op zoekmachines als Google, Bing, Yahoo, en veel meer.

Bij zoekmachine optimalisatie wordt er gezocht naar bepaalde specifieke woorden (keywords) die met de juiste volume moeten worden gebruikt en in de teksten op je pagina’s moeten worden verwerkt. Als de meest effectieve woorden worden gebruikt dan is de kans dat je sneller wordt gevonden veel groter.

Met de juiste optimalisatie sta je binnen weinig tijd bovenaan of misschien in de top 5 van de eerste websites die verschijnen. Je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat er veel concurrenten zijn die ook deze doelstelling hebben en bovenaan willen staan bij de zoeklijsten.

 

Je moet dus de beste technieken toepassen zodat het niet uitmaakt wat mensen in een zoekmachine typen, ze op de een of andere manier bij jou terecht komen.

 

Hoe dan ook, het is natuurlijk ook erg belangrijk dat we deze technieken toepassen of laten toepassen door een expert zonder dat onze zakken snel leeg raken. Hier hebben we wat effectieve tips om de kosten van zoekmachine optimalisatie laag te houden i.v.m. de kosten die je moet maken voor een succesvolle website.

 

Beheers de omgang met keywords

Als je teksten schrijft voor je website dan moeten deze natuurlijk zo vriendelijk mogelijk zijn voor je bezoekers. Probeer bij het schrijven van je pagina’s zoveel mogelijk na te denken als je bezoekers. Wat is precies waar zij naar op zoek kunnen zijn?

Van de inhoud van je website tot aan titels en urls, alles moet zo aantrekkelijk mogelijk zijn om de lezer/bezoeker geïnteresseerd te houden.

 

Maar nog veel belangrijker is dat de bezoekers überhaupt op je website terechtkomen.

 

Een tip is om voor je met schrijven begint, hoe enthousiast je ook bent, onderzoek te doen naar de juiste woorden. Er zijn veel verschillende tools die hulp bieden bij het zoeken van de geschikte woorden. Bij sommige tools ben je verplicht om te betalen en andere zijn gratis.

Er zijn keywords geschikt voor je titels, de naam van je url, omschrijvingen en alle andere tekstuele onderdelen. Bij veel van deze tools kan je het onderwerp specificeren en krijg je vanzelf alle bruikbare gerelateerde termen te zien die de rating van je website zal laten stijgen. Dit is ideaal voordat je begint met schrijven om te weten met welke woorden je rekening moet houden.

Na het schrijven kan je nakijken of de tekst voldoet aan de juiste hoeveelheid keywords en hoe sterk de optimalisatie is. Diezelfde tools geven aan of je mogelijk verschillende woorden moet elimineren en vervangen door sterkere woorden.

 

Goed om kunnen gaan met het gebruik van keywords is al het halve werk.

 

Het zal je flink wat centen besparen aangezien je zelf al heel wat werk kan doen, mits je daar natuurlijk tijd voor hebt.

 

Optimaliseer je website en houd hem up-to-date

Om je website over lange periodes vindbaar te houden is het belangrijk om hem altijd bij te werken en zo modern mogelijk te houden. Concurrenten kunnen je namelijk al snel overtreffen. Als je een paar maanden geleden op nummer één stond bij zoekopdrachten op Google kun je al snel tiende staan en snel lager zakken.

 

Het is dus belangrijk dat we onze bestaande informatie zo nu en dan bijwerken.

 

Keywords die vandaag ideaal zijn voor onze teksten kunnen verouderen en zoekmachines hebben al snel voorkeur voor nieuwe keywords. Dit is een herhalend proces, dus hier moet je altijd rekening mee houden.

Met zoveel concurrentie is het een gouden tip om je teksten zo lang mogelijk te maken aangezien zoekmachines als Google voorkeur geven aan informatieve bronnen die diep gaan. Maar maak je ze te lang, dan verlies je mogelijk de interesse van bezoekers.

De rating laten stijgen doe je door het juiste aantal toegepast woorden, waaronder keywords, in een tekst te zetten.

 

Als laatste moet je zorgen dat je website te vinden is op alle soorten apparaten en dat ze er niet langer dan een paar seconden over doen om volledig te laden.

 

Belangrijk is dus dat je website mobielvriendelijk is aangezien meer dan de helft van de gebruikers van zoekmachines dingen opzoeken met hun mobiel. Een website die er goed uit ziet op je computer kan er als een ramp uitzien op je mobiel. Dit moet je natuurlijk voorkomen.

Zorg er ook voor dat je pagina’s snel laden voordat mensen wegdrukken. Dus let op met bijvoorbeeld het plaatsen van foto’s.

 

Hulp zoeken van buitenaf

Niet iedereen of elk bedrijf heeft tijd of zin dit zelf te doen. Het is ook niet gemakkelijk en het kan ons flink wat moeite en tijd kosten.

Ook moeten we er natuurlijk aan denken dat niet iedereen even ervaren is als het gaat om dit onderwerp. Het zal dus ook nooit een onnodige investering zijn om hulp te zoeken van buitenaf.

 

Er zijn veel experts die precies weten hoe ze om moeten gaan met jouw informatie en snel resultaat boeken.

 

Experts weten behalve je vindbaarheid te verbeteren ook je website en teksten veel kwaliteitsvoller en aantrekkelijker te maken. Natuurlijk is het belangrijk bij een zoekmachine optimalisatie uit te zoeken wat het kost om zo voor jezelf te kijken wat het best uitkomt.

 

Wees niet bang en vraag om hulp en je zult al snel flinke resultaten zien.

 

Als je op zoek bent naar meer informatie of hulp, neem dan een kijk op Decisiontree.nl.

 

Bezoek ook eens:

Boekhouder Amsterdam

Dit artikel is geplaatst door (Decision Tree), gegevens zijn bekend bij en geverifieerd door de beheerder van deze website.