Marketing college, Marketing en linkbuilding collectief

By

De 2 grote B2B telemarketing trends in 2020

Om de B2B telemarketingtrends in 2020 te beschrijven is het belangrijk dat je eerst weet wat het betekent. B2B telemarketing bestaat precies uit twee delen, n.l. “B2B” en “telemarketing”. “B2B” is letterlijk business-to-business, bedrijven verkopen hun diensten of producten uitsluitend aan bedrijven. Telemarketing is een marketingstrategie om goederen en producten telefonisch te verkopen aan potentiele klanten. B2B telemarketing is een combinatie van beide definities. B2B telemarketing is het verkopen van goederen of diensten aan bedrijven, waarbij de focus is om meteen met de besluitmaker te spreken. Het is een strategie die regelmatig wordt bijgewerkt om optimale resultaten te behalen. Hier zijn de twee grootste telemarketing trends in 2020.

Gebruik van Cloud technologie

De pandemie verandert de protocollen en de manier van werken waar telemarketeers zich aan hielden. Er waren veel bedrijven die de Cloud technologie gebruikten vóór de COVID-uitbraak, maar tijdens deze pandemie is het een punt van denken geworden. Toch zijn velen terughoudend om Cloud technologie te integreren vanwege de gegevensgevoeligheid en vertrouwelijkheidsproblemen. Veel bedrijven worden echter moediger om nieuwe technologie toe te passen, aangezien dit de behoefte is voor de huidige situatie. Ze verlieten de alledaagse methoden en het proces van telemarketing en integreren de Cloud gebaseerde platforms waarmee agenten kunnen communiceren met hun prospects. Dit verlaagt niet alleen de kosten van interne agenten, maar vermindert ook de infrastructuurkosten.

Assistentie van kunstmatige intelligentie (Artificial Intelligence “AI”)

We leven in een tijd waarin de technologieën zich razendsnel ontwikkelt om het leven te vergemakkelijken.  We bevinden ons in een groot stadium in wetenschap en technologie. De recente uitvinding van kunstmatige intelligentie heeft bewezen dat intelligente robots de eerste fase van telemarketing kunnen uitvoeren. Als het om klantenservice gaat, lijdt het geen twijfel dat klanten nog steeds liever met een mens praten dan met een kunstmatige assistent. Vaak heb je ingewikkelde vragen die alleen door menselijke agenten kunnen worden beantwoord. Dit betekent echter niet dat AI niet kan worden gebruikt om het leven van menselijke agenten gemakkelijker te maken. Er zijn veel manieren waarop het callcenter ze kan gebruiken om menselijke agenten te helpen. Een daarvan is om een chatbot op te zetten die eenvoudige vragen kan beantwoorden en technologieën zoals AI kunnen worden gebruikt om hun antwoorden te verbreden.

Tot slot

B2B telemarketing heeft over het algemeen een lange verkoopcyclus vanwege de koestering die leads moeten doorlopen voordat ze jouw klant worden, maar de resultaten zijn het zeker waard. Tegenwoordig is het genereren van hoogwaardige leads en het instellen van afspraken belangrijker dan het simpelweg implementeren van een telemarketingstrategie. Aangezien cold-call-campagnes in de loop der jaren duurder zijn geworden, zijn gerichte telemarketingcampagnes die zorgen voor hoge volumes aan hoogwaardige prospects de beste manier om ROI veilig te stellen. Maar nogmaals, je hebt deskundige handen nodig om ze goed te laten werken. De professionals van More customers kunnen je helpen als je jou B2B telemarketing wilt uitbesteden. Bekijk de website hier: https://morecustomers.nl/.