Marketing college, Marketing en linkbuilding collectief

By

Een online marketing bureau inschakelen

Het is niet lang geleden dat het internet nog niet bestond, laat staan dat we het voor marketingdoeleinden gebruiken. Maar vandaag de dag mag online marketing niet meer ontbreken in je marketingactiviteiten. Vrijwel iedere onderneming, of het nu om ZZP, MKB, of multinational gaat, wilt de kansen van het internet benutten.

Opvallend daarbij, is dat veel kleine bedrijven de online marketing nog zelf doen. Dat is opvallend te noemen omdat de wereld van online marketing zichzelf zo snel ontwikkelt, dat het als ondernemer lastig is om je kennis op peil te houden. Laat staan om goede online resultaten te behalen. De vraag die in veel kleine ondernemingen dan ook leeft, is of er een online marketing bureau moet worden ingeschakeld.

De voor- en nadelen van een online marketing bureau

Het inschakelen van een online marketing bureau biedt diverse voordelen. Het grootste voordeel is dat je meer tijd hebt om aan je bedrijf te werken, in plaats van in je bedrijf. Andere belangrijke voordelen van het inschakelen van een bureau zijn:

Een bureau maakt gebruik van tools die je zelf waarschijnlijk niet gebruikt. Met de tools kan de online marketing sneller en effectiever worden uitgevoerd.
Online marketing bureaus zijn dag in dag uit met hun vak bezig, daardoor weten ze als geen ander hoe ze op de juiste manier op de laatste trends en ontwikkelingen kunnen inspelen.
Het inhuren van een bureau is voor kleinere bedrijven vaak een prima oplossing, omdat een medewerker op jaarbasis meer geld en risico (ziekte etc.) met zich meebrengt.

Natuurlijk zijn er ook een aantal nadelen als je een bureau inschakelt. Maar als je het objectief bekijkt is er eigenlijk maar een nadeel dat er echt toe doet:

Door de online activiteiten uit handen te geven, wordt het lastig om te controleren of het bureau hun werk goed uitvoert. Ook in de online marketing zijn er helaas veel bedrijven die pretenderen dat ze weten waar ze mee bezig zijn, maar in werkelijkheid over onvoldoende kennis beschikken.

Mede door dit nadeel, hebben online marketing bureaus bij diverse bedrijven een slechte reputatie opgebouwd. Dat is hartstikke zonde voor de bureaus die wel integer en deskundig te werk gaan. Laat je als ondernemer echter niet bang maken om een online marketing bureau in te huren. Er zijn namelijk tal van aanwijzingen waaruit je kunt opmaken of een bureau zijn werk goed doet.

Bepaal of je met een goed marketing bureau te maken hebt

Om te beginnen is het aan te raden om te kijken hoe lang een online marketing bureau bestaat. Als een bureau al jaren actief is, dan is dat vaak omdat ze hun werk goed doen. Daarnaast kun je een aantal referenties opvragen en in Google recensies lezen (als het bedrijf die heeft). Tot slot kun je vragen om een aantal cases die het bedrijf heeft uitgevoerd te presenteren en welke resultaten ze daarbij hebben behaald.

Oriënteer je goed

Wanneer je hebt besloten om een online marketing bureau in te schakelen, is het aan te raden om enkele bureaus te benaderen. Op die manier kun je de partijen met elkaar vergelijken en tot een weloverwogen besluit komen. Om je op weg te helpen bij het vinden van een geschikt bureau, hebben we de eerste alvast voor je opgezocht: Internet Marketeers. Dit bedrijf helpt al ruim 13 jaar bedrijven met het behalen van online resultaat.

Klik hier als je meer wilt weten over Internet Marketeers.

 

Deze advertorial is geplaatst door (TomZoethout), gegevens zijn bekend bij en geverifieerd door de beheerder van deze website.