Marketing college, Marketing en linkbuilding collectief

By

Welke competenties heb je nodig als verandermanager?

Verandermanager word je niet zomaar. Je zult aan bepaalde competenties moeten voldoen als je deze functie met succes wilt kunnen uitvoeren. Deze competenties kun je uiteraard leren met een master verandermanagement. Wij vertellen je alles over de competenties waar je als verandermanager aan moet voldoen, zodat jij precies weet wat je kunt verwachten tijdens master en tijdens het uitvoeren van deze functie.

Herkennen van mogelijkheden

Als verandermanager zorg je ervoor dat veranderingen binnen een bedrijf of organisatie soepel verlopen. Dit zul je moeten doen door veranderingen door te voeren, maar het herkennen van mogelijkheden voor deze veranderingen is ook een belangrijk onderdeel van deze functie. Je zult namelijk zelf met ideeën moeten komen over hoe het binnen een organisatie beter kan en op welke afdelingen de veranderingen doorgevoerd kunnen/moeten worden om het beste resultaat te krijgen.

Anderen leiden en motiveren

Om organisatorische veranderingen binnen bedrijven te realiseren zul je ervoor moeten zorgen dat je draagkracht vindt onder de medewerkers. Als je geen support krijgt van de medewerkers kan het namelijk nogal een uitdagende functie worden! Je doet dit door anderen op de goede manier leiding te geven en hen te motiveren om de veranderingen te steunen. Je laat zien wat de toekomst hen te bieden heeft en overtuigd hen dat dit de juiste stap is voor het bedrijf.

Streven naar het juiste resultaat

Om draagkracht te krijgen vanuit de medewerkers zul je als verandermanager altijd moeten streven naar het juiste resultaat. Een verkeerd resultaat kan er namelijk voor zorgen dat de organisatie van het bedrijf in de soep loopt en wellicht tot een faillissement. Door altijd realistisch te blijven kijken naar de uitkomsten van je plannen en ideeën moet dit voorkomen kunnen worden.

Inzicht in risico’s

Wat je onder andere leert bij een master management cultuur en verandering is hoe je risico’s voor de organisatie kunt inschatten. Dit doe je door diverse analyses op basis van data en trends te maken en te bekijken wat voor effect deze op de organisatie waarvoor je werkt kunnen hebben. Te grote risico’s wil je niet nemen, omdat de uitkomsten funest kunnen zijn voor de organisatie. Echter hangt dit natuurlijk compleet van de situatie van het bedrijf af!

Je houdt van verandering

Dit is wellicht een beetje een cliché, maar als verandermanager moet je natuurlijk niet bang zijn om vastgeroeste processen aan te passen en te verbeteren. Je begrijpt dat je dit met een reden doet en vindt het fijn om bepaalde zaken binnen een organisatie op positieve manier te veranderen. Wel begrijp je dat dit soms op negativiteit vanuit de medewerkers kan stuiten, maar dat is een zorg die je graag bij hen wegneemt. Passen deze competenties bij wie jij bent als persoon of wil je hier graag in verder ontwikkelen? Dan is een master verandermanagement echt wat voor jou. Tijdens deze master leer je hoe je over de bovenstaande competenties kunt gaan beschikken en wat voor baankans jij hebt bij iedere soort organisatie.

By

Vijf opleidingen die je carrière een boost kunnen geven

Een goede opleiding is erg belangrijk voor je toekomst. Met een opleiding kun je namelijk aantonen dat je bepaalde vaardigheden hebt waar een werkgever naar op zoek kan zijn. Daarom is het van belang om een goede opleiding te volgen. Dit zijn 5 opleidingen die je carrière een boost kunnen geven.

Opleiding salarisadministratie

Je kunt ervoor kiezen om een opleiding salarisadministratie hbo te volgen. Hier leer je alles wat je moet weten om verantwoordelijk te zijn voor de salarisadministratie binnen een bedrijf. Daarom is dit zeker een opleiding die je carrière ten goede kan komen.

Een communicatie opleiding

Als je nog niet zo goed weet bij wat voor bedrijf jij het liefst zou werken, kan een communicatie opleiding een goed idee zijn. Dit kun je zowel volgen op hbo-niveau als op mbo-niveau. Het is met een opleiding communicatie mogelijk om bij allerlei verschillende bedrijven te werken. Daarom is dit een goede opleiding voor mensen die nog niet zo goed weten wat ze in de toekomst willen doen.

ICT

De afgelopen jaren zijn er relatief veel banen vrijgekomen in de ICT. Dit biedt kansen voor mensen die net klaar zijn met een opleiding. Daarom kan het een goed idee zijn om een opleiding te zoeken in de ICT.

Het onderwijs

Een sector waarbinnen ook veel banen vrij zijn is de onderwijssector. Daarom is het voor mensen die er altijd al van hebben gedroomd om docent te worden slim om dat zo snel mogelijk te doen. Als je je carrière een extra boost wilt geven in deze sector, kun je bijvoorbeeld een extra master doen in bijvoorbeeld psychologie.

Marketing

Er zijn veel mensen die marketing interessant vinden. Als dit een onderwerp is waar jouw interesse naar uitgaat, is het slim om hier een opleiding in te volgen. Zo zorg je ervoor dat je later werk hebt wat je leuk vindt. Waardoor je altijd met plezier naar je werk gaat.

By

In de Mexicaanse hangmat na het wijnfeest

Mexicaanse Hangmat

Als je veel hangmatten in Italië verkoopt, dan kom je natuurlijk ook geregeld in Italië. Regelmatig zijn we dan ook in Piemonte, Italië om onze Mexicaanse hangmatten te promoten. In Italië heten ze amache messicane, in Duitsland,  Mexikanische hängematten.

Zoals in de rest van Italië is het geregeld feest in de verschillende stadjes en dorpen in Piemonte. In deze wijnstreek zijn feesten vaak verbonden met de wijnoogst, de vendemmia. Bijvoorbeeld in Canelli is er het laatste weekend van oktober altijd een groot wijnfeest. Dat is het enige moment dat de grote wijnkelders van Canelli (Catedrali) open zijn en te bezoeken. Dus niet met een boekje in de hangmat maar op naar Canelli.

Er zijn een tiental grote wijnhuizen in Canelli. Van de meeste zijn de kelders open. Wij hebben de oudste en mooiste kelders bezocht, van de firma Bosco. Op zijn Italiaans prachtig onderhouden en bovendien verluchtigd met kunstwerken. Daarnaast veel van de goede wijn geproefd en heerlijk gegeten.

Dus vanzelfsprekend is het hierna tijd om even in de Mexicaanse hangmat te stappen. Om even een dutje te doen en het lichte roesje uit te slapen. Morgen verder met het promoten van onze Mexicaanse en Braziliaanse hangmatten en Mexicaanse dekens.

Deze verkopen we niet alleen in Nederland en Italië, maar ook in alle andere Europese landen. Wij zijn trots op onze sites. Wij verzenden in heel Europa.

 

 

 

 

 

By

Webapplicatie ontwikkelen

Soms is alleen een website of andere software niet genoeg. In dat geval is een webapplicatie ontwikkelen een volgende stap die u kunt zetten. Een maatwerk webapplicatie helpt uw bedrijf of organisatie met communicatie en tegelijkertijd het verkopen van uw product of dienst. Maar voor u een webapplicatie laat maken, is het goed om uzelf eerst een paar vragen te stellen: welk doel moet de app hebben en wat gaat het uw doelgroep opleveren? Het is belangrijk om dit voor ogen te hebben. Het vormt de basis van de hele app.

Mobiel- of webapplicatie ontwikkelen?

Wanneer u de bovenstaande vraag voor uzelf hebt beantwoord, weet u ook wat voor app er gebouwd moet worden. Een mobiele app of een webapplicatie. Het verschil tussen deze twee is dat je een web app kunt openen via een internetbrowser. U hoeft dus niks te downloaden of te installeren. Wel werkt het alleen als u een internetverbinding hebt. Mobiele applicaties zijn ontwikkeld voor een specifiek platform zoals iOS of Android. De gebruiker moet deze apps eerst downloaden op het apparaat zelf.

Het voordeel van een webapplicatie ontwikkelen is dat het platform onafhankelijk gebruikt kan worden. Men hoeft immers niks te installeren. De updates gaan via de ontwikkelaar. Het enige wat de eindgebruiker nodig heeft is een recente internetbrowser en een stabiele internetverbinding. Een webapplicatie is ook op elk apparaat te openen. Op de smartphone of op de pc.

6 voorbeelden webapplicaties

● Intranet: organiseer en verbind collega’s binnen een intranet van uw organisatie;

● CRM Systeem: klantgegevens, contactgegevens registreren, contactmomenten; bijhouden etc;

● ERP systeem: hiermee verwerkt u alle processen van uw bedrijf in een online omgeving;

● Planningssoftware: voor het plannen van taken en activiteiten;

● API koppelingen: hiermee koppelt u gegevens van verschillende programma’s aan elkaar;

● Urenregistratie module: voor een overzicht in gewerkte uren van uw personeel.

Ontwerp in wireframe

Een aannemer heeft een bouwtekening nodig voor hij/zij aan de slag gaat met het bouwen van een huis. Datzelfde geldt voor een website of webapplicatie ontwikkelen. Ook hier is een soort bouwtekening (wireframe) nodig. Een wireframe is een klikbaar model van de app. Hierop wordt aangegeven met (grijze) vlakken waar bepaalde functionaliteiten komen te staan. De applicatie komt als het ware tot leven en u kunt meteen kunt ervaren of en hoe gebruiksvriendelijk de app is. En ook wat de mogelijkheden zijn en wat juist niet.

Voor beide partijen is zo’n wireframe belangrijk. U weet precies wat u krijgt wanneer de app laat ontwikkelen. En de ontwikkelaar weet precies wat hij of zij moet bouwen.

Webapplicatie ontwikkelen samen met de gebruiker

Tijdens het ontwikkelen van de app werkt uw ontwikkelaar nauw samen met u en met de gebruikers. De reden daarvoor is omdat de ontwikkelaar input krijgt of de applicatie inderdaad werkt zoals het moet en of het gebruiksvriendelijk is. Met deze werkwijze weet u zeker dat de app die u op de markt zet, ook echt is wat gaat aansluiten bij je gebruiker. Zij hebben het immers getest. Of dit nu uw eigen medewerkers zijn of uw klanten.

By

5 Tips voor een sterk bedrijfslogo

Het creëren van een uniek en sterk bedrijfslogo kan best lastig zijn! Niet alleen beschikken veel bedrijven niet over de software om een fraai logo te kunnen ontwerpen. Ook wordt het logo al snel te generiek. Het maakt het voor potentiële klanten minder makkelijk om je logo te onderscheiden van die van concurrenten. Op deze pagina vind je vijf handige tips, die je helpen om tot een sterk bedrijfslogo te kunnen komen.

#1: gebruik de juiste kleuren

Een belangrijke eerste stap in het creëren van een bedrijfslogo, is het selecteren van de juiste kleuren. De gebruikte kleuren moeten passen bij de doelgroep van je organisatie. Heb je een zakelijke doelgroep, een jonge doelgroep of bijvoorbeeld voornamelijk vrouwelijke klanten? Laat een duidelijke huisstijl ontwerpen en gebruik dezelfde kleuren voor je logo.

#2: wees creatief, maar maak het logo niet te druk

Bij het selecteren van kleuren en bijvoorbeeld een geschikt lettertype, mag je best creatief zijn. Je wilt opvallen! Pas echter op dat het logo van je bedrijf niet te druk wordt door bijvoorbeeld sterk contrasterende kleuren.

#3: vermijd het gebruik van symbolen

In veel logo’s zitten symbolen verwerkt. Denk aan het symbool van een kies in het logo van een tandartsenpraktijk. Het maakt een logo al snel erg generiek! Probeer het gebruik van symbolen om deze reden te vermijden.

#4: ga voor een tijdloos logo

Zorg dat het logo tijdloos is. Je wilt voorkomen dat het logo over een paar jaar vervangen moet worden, omdat deze bijvoorbeeld niet goed past bij de diensten die je aanbiedt. Houd het logo neutraal, maar val er wel mee op!

#5: schakel een professionele vormgever in

Om het ontwikkelen van een bedrijfslogo makkelijker te maken, is het sterk aan te raden om hier een professionele vormgever voor in te schakelen. Zoals bijvoorbeeld LogoSnel.nl. Een vormgever beschikt over de kennis, ervaring en tools om tot een fraai eindresultaat te kunnen komen!

By

Scheiden Zonder Zorgen

Lees hier over Scheiden Zonder Zorgen mediation bij scheiden. Het effect van scheiden is lastig te omschrijven, het is wel duidelijk dat dit een zeer zwaar proces is. Daarbij is ieder scheidingsproces weer uniek. Hebben jullie kinderen? Een eigen huis of wellicht zelfs een onderneming? Laat je adviseren door professionele mediator die weten hoe zij de zaak aan moeten pakken. Op die manier werkt u met zo min mogelijk stress naar de beste oplossing

 

Het vak van de mediator

Een echtscheiding is bijna te vergelijken met een rouwproces. Wellicht ka je er eerst net goed mee dealen en wil je de situatie ontkennen. Je kan ook woedend of teleurgesteld zijn. Het is lastig om met zware emoties de juiste keuze te maken. Juist op dit moment is het belangrijk om een professionele tussenpersoon in te zetten, de mediator. Vooral bij kinderen is het belangrijk dat er iemand aanwezig is die rustig kan nadenken in hun belang. Vaak zijn er ook zaken die heel logisch lijken maar toch beter vastgelegd kunnen worden.

 

Scheiden Zonder Zorgen met een stappenplan

Het is te zien op de site. Op de homepage staan mogelijkheden om enkele skills te lezen zoals:

Scheidingsmediation
Begeleiden bij het uit elkaar gaan
Kinderen en scheiden
Alimentatie berekening
Online scheiden
Zicht krijgen op je eigen financiële situatie
Begeleiding samengestelde gezinnen
Scheiden in een weekend

Er zijn meerdere onderdelen waar een mediator bij kan helpen, maar ook vaste onderdelen waar zij naar kijken. Een mix van routinematig en persoonlijk te werk gaan is hierbij het belangrijkste. Het blijft wel belangrijk dat je ook een goed gevoel hebt bij de mediator.

Kijk hierom goed rond, één voorbeeld is het bedrijf Scheiden Zonder Zorgen. Ook hier kan je terecht voor de bovengenoemde diensten.

Dit reclame-artikel is geplaatst door (E van Santen), gegevens zijn bekend bij en geverifieerd door de beheerder van deze website.

By

Linkbuilding bureau

Linkbuilding is tot op heden een effectieve methode om in te spelen op de ranking van grote zoekmachines. Bij de ontwikkeling van deze SEO strategie speelt het aantal backlinks een grote rol. Aan de hand van deze verwijzingen kan linkbuilding een onderneming vele voordelen bieden, zoals de bezoekersaantallen en omzet een positieve wending te geven.

Linkbuilding maakt het mogelijk de ranking van grote zoekmachines, waaronder Google en Bing, in het voordeel van de betreffende onderneming te laten werken. Echter stellen de machines enkele eisen om de backlinks geldig te verklaren, waaronder de kwaliteit van de artikelen waar de backlinks zich in bevinden. Welke voordelen een linkbuilding bureau ondernemingen biedt, zal in dit artikel onder de aandacht worden gebracht.

Werking van zoekmachines

Google maakt gebruik van Large-Scale Sentiment Analysis-systeem; een systeem dat de ervaring van gebruikers vooropstelt. Dankzij deze strategie stelt het algoritme vast of de gepubliceerde artikelen met bijbehorende backlinks een positieve of negatieve lading dragen en passen aan de hand van die informatie de ranking aan. Hierdoor zal linkbuilding de komende jaren, naast kwantiteit, ook worden getoetst op kwaliteit. Kwaliteit is in de ogen van grote zoekmachines een website met een vermenging van componenten, zoals een aangename navigatie, spoedige laadsnelheid, gebruiksvriendelijkheid en informatieve data.

Backlinks

Bij de ranking wordt niet enkel gekeken naar het sentiment van de gebruikers, maar ook naar de hoeveelheid backlinks die leiden naar het bedrijf. Met een hoog aantal kwalitatieve backlinks zal de website zich in een aanzienlijke stijging bevinden, dat vervolgens ook de bezoekersaantallen en omzet zal laten stijgen.

Linkbuilding uitbesteden

Om succesvol in te spelen op de werking van de zoekmachines is het essentieel op de hoogte te zijn van de laatste aanpassingen rondom de ranking-strategie. Door de linkbuilding uit handen te laten nemen door experts, zal de onderneming verzekerd worden van een stijging in de ranking, dankzij kwalitatief sterke artikelen met backlinks die zullen leiden naar de betreffende onderneming.

By

Compliance management software: wat is het?

Het Engelse woord ‘to comply’ betekent voldoen of naleven. Als we het hebben over de financiële sector dan wordt het woord compliance gebruikt. Dit gaat over de naleving van de wet- en regelgeving. De laatste jaren zijn hier steeds meer regels voor. Zo leggen de overheid en financiële instellingen die regels op om hiermee te hopen dat zij de integriteit van het financiële stelsel kunnen bevorderen en nieuwe financiële schandalen te voorkomen.

Compliance management is het voldoen aan alle (wettelijke) verplichtingen die gelden voor een organisatie. Extra ondersteunig daarin kan handig zijn er daarom is er ook een compliance management software dat je daarbij kunt helpen. Meer weten over compliance management software? Lees dan hieronder verder.

Waarom is compliance belangrijk?

Er is een wetgeving op het gebied van het voorkomen van fraude, voorwetenschap en voor witwassen en terrorismefinanciering. Ook voor corporate bedrijven speelt compliance een grote en belangrijke rol. Een corporate bedrijf staat er namelijk om bekend dat alles goed geregeld is. Zowel salaris, arbeidsvoorwaarden etc. Het begrip compliance werd eigenlijk pas bekend bij het publiek na meerdere grote beursschandalen. Voorbeelden daarvan zijn: Enron en Ahold.

Alleen waarom is compliance en een compliance register zo belangrijk? Op non-compliance, het niet voldoen aan de wetgeving, staan stevige sancties. De Nederlandsche Bank (DNB) en de Autoriteit Financiële Markten (AFM) zien streng toe op de naleving van de wet- en regelgeving. Als toezichthouders kunnen zij bijvoorbeeld een fikse geldboete opleggen, een vergunning intrekken of zelfs een taak- of gevangenisstraf eisen. Naast dat is compliance vooral belangrijk in het belang van de sector. Dit benadrukken de toezichthouders. De wetgeving is immers bedoeld om het financiële stelsel te versterken en verdere reputatieschade en schandalen te voorkomen. Dit is dus een reden waarom compliance en een compliance register van belang zijn.

Compliance in Nederland

In Nederland kun je zeggen dat compliance nog wat in de kinderschoenen zit. Zeker als je het vergelijkt met andere landen. Zo voerden de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk al in het begin van de vorige eeuw regelgeving in voor de financiële sector. In Nederland dook de term ‘compliance’ pas veel later op, nadat Nederland rond 1990 geconfronteerd werd met een serie beursschandalen.

De laatste jaren krijgt het echter wel meer aandacht. Mede door de verankering van Europese richtlijnen in nationale wetgeving is het aantal verplichtingen sterk toegenomen. Dat maakt de noodzaak van compliance ook voor Nederlandse instellingen steeds groter. In 1999 werd het Nederlandse Compliance Instituut (NCI) opgericht, een onafhankelijke onderneming die zich richt op het uitvoeren van compliancetaken en het organiseren van compliance-opleidingen. En vanaf 2001 bestaat de Nederlandse belangenorganisatie, oftewel de Verenging voor Compliance Officers. (VCO).

Compliance management software

Wanneer je graag een applicatie wilt die je ondersteunt in het compliance management dan zijn daar allerlei mogelijkheden voor. Diverse partijen bieden je een bepaalde software aan die gebruiksvriendelijk, overzichtelijk en betrouwbaar is. Daarmee word je ontzorgt in vele facetten omtrent het voldoen aan wettelijke, dan wel niet- wettelijke, vereisten voor jouw organisatie. Vaak is het enige dat je moet aantonen dat je compliant bent. Dit biedt dus als voordeel dat je extra hulp en ondersteuning krijgt aan de hand van een bepaalde software.

Dit reclame-artikel is geplaatst door (thijs.seoiskey), gegevens zijn bekend bij en geverifieerd door de beheerder van deze website.

By

webdesign Tilburg

Op zoek naar een betrouwbare partij als je zoekt op webdesign Tilburg? Studio Het Zwarte Schaap heeft jarenlange ervaring in WordPress, Html, en CSS.

Voor betrouwbare, goed functionerende websites, die bovendien goed scoren in Google, ga je naar dit jonge ontwerpbureau in Tlburg. Het ontwerpen van websites begon in 2011, een is inmiddels uitgegroeid tot de voornaamste dienst van Studio Het Zwarte Schaap.

Het optimaliseren van websites is na jarenlange ervaring een ware kunde gebleken en zeker van toegevoegde voor de dienstverlening aan haar klanten.

In 2016 zal ook Hosting en email onderdeel zijn van het dienstenpakket van Studio Het Zwarte Schaap.

Een overzicht van de aangeboden diensten:

Website en webshop ontwerp
Zoekmachine optimalisatie
Logo ontwerp
Domeinnaam registratie
Hosting
Email

Door dit aanbod is Studio Het Zwarte schaap in staat om doe het zelfvers tegemoet te komen. Zelden krijg je bij een hostingpartij advies over het maken van een website.

Hiermee zal Studio het Zwarte Schaap een hoop starters kunnen aanspreken die een bedrijf starten in tilburg. Webdesign Tilburg voor iedereen dus!

Dit reclame-artikel is geplaatst door (Blogboy), gegevens zijn bekend bij en geverifieerd door de beheerder van deze website.

By

College persbericht plaatsen: zo plaats je gemakkelijk en snel een persbericht voor je bedrijf!

Het schrijven van een goed persbericht is alles behalve eenvoudig. Zo dient het persbericht op te vallen en is het lastig om dat voor elkaar te krijgen. Er komen namelijk honderden persberichten per dag naar buiten en slechts enkele van deze weten een grote groep mensen te bereiken. Om ervoor te zorgen dat het persbericht een grotere groep bereikt, dient het zowel van goede kwaliteit te zijn als dat het origineel en pakkend is. Alleen een leuke kop is bij lange na niet genoeg. In dit artikel worden er een aantal tips gegeven waardoor jij voortaan beter weet hoe je een persbericht moet plaatsen.

Hanteer een vaste vorm

Bij een persbericht plaatsen is het van belang dat je een vaste vorm gebruikt. Zet hierbij de belangrijkste informatie die je wilt verwerken in het bericht boven het artikel. Zo heb je een rode draad en kun je dit op je eigen manier leuk invullen. Een aanrader hierbij is om gebruik te maken van de vijf W’s. Door continu op dezelfde manier te werk te gaan, trek je aandacht van lezers. Hierdoor zullen zij jou onthouden en meer van jou willen lezen. Zorg er daarom voor dat alle berichten in dezelfde stijl worden geschreven en de lezers weten waar ze op kunnen rekenen.

De titel is erg belangrijk

Een goed persbericht is belangrijk om ervoor te zorgen dat de lezers terugkeren. Echter, om ervoor te zorgen dat lezers kennismaken met jouw artikelen is het belangrijk dat je ervoor zorgt dat het bericht er interessant uitziet. Om dit voor elkaar te krijgen is een goede titel onmisbaar. Besteed tijd om tot een creatieve en pakkende titel te komen. Zorg ervoor dat de titel duidelijk is, maar wel tot nieuwsgierigheid leidt.

Houd rekening met de doelgroep

Wanneer je een persbericht wilt posten, is het belangrijk dat je weet voor wie je schrijft. Zorg er daarom voor dat je dit eerst in kaart brengt. Aan de hand van de doelgroep kun je een gepaste schrijfstijl bepalen. De schrijfstijl bepaalt voor een groot gedeelte het leesgenot. Zorg er daarom voor dat je hier geen steken laat vallen en verdiep je in de doelgroep. Zo zijn er een aantal woorden die je echt niet moet gebruiken bij advocaten die ouder zijn dan 50. Elke doelgroep heeft een eigen handleiding en zorg ervoor dat je deze eigen maakt.

Bekijk de behaalde resultaten van vorige berichten

Wanneer je al enige tijd bezig bent met het publiceren van persberichten, is het belangrijk dat je kijkt naar de behaalde resultaten. Kijk naar schrijfstijlen die werken. Leer hiervan en probeer hier op te bouwen. Daarnaast kan het ook zijn dat iets totaal niet werkt en dan is verstandig om de manier van schrijven aan te passen. Door kritisch naar je resultaten te kijken, bereik je op lange termijn het meest. Zo ben je in dit vakgebied nooit uitgeleerd en kom je continu nieuwe mogelijkheden tegen.

By

Relatiegeschenken geven? Inspiratie en tips!

Afbeelding van Jens P. Raak via Pixabay

Afbeelding van Jens P. Raak via Pixabay

Van plan om relatiegeschenken weg te geven, maar heb je inspiratie nodig om te kiezen welke relatiegeschenken? Er zijn ontzettend veel soorten relatiegeschenken te bedenken. Door deze ruime keuze snappen wij dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet om relatiegeschenken te kiezen. Daarom geven we in dit artikel inspiratie en tips voor leuke en effectieve relatiegeschenken. Lees dus snel verder!

Tip: zoek je relatiegeschenken? Neem eens een kijkje in het assortiment van Relatiegeschenken.be!

Goedkope relatiegeschenken

Ben je op zoek naar goedkope relatiegeschenken waarmee je voor een klein budget je bedrijf onder de aandacht kan brengen? Dan zijn er ontzettend veel opties. Wij hebben de populairste relatiegeschenken voor je op een rijtje gezet:

  • Sleutelhangers. Een handige sleutelhanger met bedrukken is niet goedkoop, maar kan ook veel gebruikt worden. Sleutelhangers met een winkelwagenmuntje of flesopener zijn ontzettend populair.
  • Bedrukte pennen. Relatiegeschenken geef je natuurlijk weg in de hoop dat ze veel gebruikt worden, zodat de gebruikers aandacht voor je bedrijf krijgen. Bedrukte balpennen zijn goedkoop en een ontzettend handig relatiegeschenk.
  • Speelkaarten. Een pakje speelkaarten is altijd leuk om te krijgen. Tijdens de pauze op kantoor even kaarten of meenemen op vakantie. Een set speelkaarten met bedrukking is een erg leuk en relatief goedkoop relatiegeschenk.
  • Aanstekers. Een ander goedkoop relatiegeschenk dat ontzettend bruikbaar is zijn aanstekers. Aanstekers komen altijd van pas en met bedrukking zorg je ervoor dat jouw bedrijf onder de aandacht komt.

Originele relatiegeschenken

  • Multitool. Een multitool met vele verschillende functies is ontzettend bruikbaar. Een multitool is dan ook een erg geschikte en handige gadget voor je relaties.
  • IJskrabber. Het is altijd handig om een ijskrabber te hebben. Daarom zijn ijskrabbers ook direct een uitstekend relatiegeschenk
  • Oplader. Leuk om te krijgen en altijd handig om op zak te hebben is een USB oplader.

By

5 Simpele tips voor een hogere conversie

Afbeelding van John Conde via Pixabay

Afbeelding van John Conde via Pixabay

Een aantal kleine wijzigingen op je website kunnen een groot verschil maken in conversie. Is de conversie van jouw website (te) laag? In dit artikel delen wij 5 simpele tips voor een hogere conversie!

Tip 1. Professionele graphics

Bezoekers van je website worden aangetrokken door gezichten. Dit betekent dat je de blik van bezoekers kunt sturen door het plaatsen van foto’s en video’s van aantrekkelijke gezichten. Het is bewezen dat bezoekers hierbij gestuurd worden door de kijkrichting van de persoon.

Tip 2. Meerdere keren een primaire CTA

Om ervoor te zorgen dat mensen sneller overstag gaan om actie te ondernemen is het van belang om je primaire Call To Action (CTA) minimaal twee keer op een pagina te tonen. Ook zorgt dit ervoor dat de gebruiker sneller leidt tot een conversie. Echter is het wel belangrijk om niet je hele website vol te zetten met CTA’s. Houd het overzichtelijk en gebruik als basis een CTA bovenaan en onderaan de pagina.

Tip 3. Meest gekozen keuze

De kans is groot dat veel bezoekers twijfelen over het verschil tussen bepaalde producten, dit zorgt voor keuzestress. Om deze keuzestress weg te halen werkt het toevoegen van een standaardoptie, ofwel meest gekozen product of dienst. Geef aan dat deze het meest gekozen wordt en de keuze wordt voor gebruikers een stuk gemakkelijker.

Tip 4. Keep it simple

Een overzichtelijke website die ook nog eens simpel werkt is ontzettend belangrijk voor een betere conversie. Hou de website overzichtelijk en maak het bestelproces zo simpel mogelijk. Hoe minder stappen de bezoekers te doorlopen heeft, des te sneller de conversie.

Tip 5. Belangrijke informatie boven de “vouw”

Met de “vouw” bedoelen we het eerste zichtbare gedeelte van een pagina. Oftewel de website die getoond wordt aan de bezoeker zonder dat er gescrold is. Voor je conversie is het ontzettend belangrijk om alle essentiële informatie boven deze vouw te zetten.

Meer handige tips voor het verbeteren van je conversie? Bezoek dan de website van Marco Bouman, dé specialist op het gebied van online marketing!

By

De 2 grote B2B telemarketing trends in 2020

Om de B2B telemarketingtrends in 2020 te beschrijven is het belangrijk dat je eerst weet wat het betekent. B2B telemarketing bestaat precies uit twee delen, n.l. “B2B” en “telemarketing”. “B2B” is letterlijk business-to-business, bedrijven verkopen hun diensten of producten uitsluitend aan bedrijven. Telemarketing is een marketingstrategie om goederen en producten telefonisch te verkopen aan potentiele klanten. B2B telemarketing is een combinatie van beide definities. B2B telemarketing is het verkopen van goederen of diensten aan bedrijven, waarbij de focus is om meteen met de besluitmaker te spreken. Het is een strategie die regelmatig wordt bijgewerkt om optimale resultaten te behalen. Hier zijn de twee grootste telemarketing trends in 2020.

Gebruik van Cloud technologie

De pandemie verandert de protocollen en de manier van werken waar telemarketeers zich aan hielden. Er waren veel bedrijven die de Cloud technologie gebruikten vóór de COVID-uitbraak, maar tijdens deze pandemie is het een punt van denken geworden. Toch zijn velen terughoudend om Cloud technologie te integreren vanwege de gegevensgevoeligheid en vertrouwelijkheidsproblemen. Veel bedrijven worden echter moediger om nieuwe technologie toe te passen, aangezien dit de behoefte is voor de huidige situatie. Ze verlieten de alledaagse methoden en het proces van telemarketing en integreren de Cloud gebaseerde platforms waarmee agenten kunnen communiceren met hun prospects. Dit verlaagt niet alleen de kosten van interne agenten, maar vermindert ook de infrastructuurkosten.

Assistentie van kunstmatige intelligentie (Artificial Intelligence “AI”)

We leven in een tijd waarin de technologieën zich razendsnel ontwikkelt om het leven te vergemakkelijken.  We bevinden ons in een groot stadium in wetenschap en technologie. De recente uitvinding van kunstmatige intelligentie heeft bewezen dat intelligente robots de eerste fase van telemarketing kunnen uitvoeren. Als het om klantenservice gaat, lijdt het geen twijfel dat klanten nog steeds liever met een mens praten dan met een kunstmatige assistent. Vaak heb je ingewikkelde vragen die alleen door menselijke agenten kunnen worden beantwoord. Dit betekent echter niet dat AI niet kan worden gebruikt om het leven van menselijke agenten gemakkelijker te maken. Er zijn veel manieren waarop het callcenter ze kan gebruiken om menselijke agenten te helpen. Een daarvan is om een chatbot op te zetten die eenvoudige vragen kan beantwoorden en technologieën zoals AI kunnen worden gebruikt om hun antwoorden te verbreden.

Tot slot

B2B telemarketing heeft over het algemeen een lange verkoopcyclus vanwege de koestering die leads moeten doorlopen voordat ze jouw klant worden, maar de resultaten zijn het zeker waard. Tegenwoordig is het genereren van hoogwaardige leads en het instellen van afspraken belangrijker dan het simpelweg implementeren van een telemarketingstrategie. Aangezien cold-call-campagnes in de loop der jaren duurder zijn geworden, zijn gerichte telemarketingcampagnes die zorgen voor hoge volumes aan hoogwaardige prospects de beste manier om ROI veilig te stellen. Maar nogmaals, je hebt deskundige handen nodig om ze goed te laten werken. De professionals van More customers kunnen je helpen als je jou B2B telemarketing wilt uitbesteden. Bekijk de website hier: https://morecustomers.nl/.

By

Top 10 succesfactoren van effectieve reclame

De inzet van een effectieve reclame is niet eenvoudig. Er spelen hierbij een groot aantal factoren een rol. De top 10 succesfactoren van effectieve reclame zijn bij veel marketeers verplichte kost en worden gezien als een soort 10 geboden. Daarbij komen er echter nog een aantal andere gepersonaliseerde factoren kijken die een reclame echt effectief maakt. Deze personalisering is de bepalende factor die een reclame effectief maakt of niet.

10 succesfactoren voor een effectieve reclame inzet

In ieder marketing college dat aangeboden wordt, zullen de 10 succesfactoren voor een effectieve reclame inzet aan bod komen. Hiervoor wordt in de meeste gevallen het onderzoek van Mc Kinsey & Company aangehaald die dit instituut in opdracht van de Duitse Art Directors Club heeft uitgevoerd.

Originaliteit
Duidelijkheid
Overtuigingskracht
Ambachtelijke kwaliteit
De want-to-see-again-factor
Relevantie
Verschil met de concurrentie
Consistentie met eerdere campagnes
Geloofwaardigheid
 Activerende werking

Het principe bij de uitvoer van dit lijstje is veel eenvoudiger dan de uitvoer zelf: een geslaagde reclame uiting voldoet aan zoveel mogelijk punten uit het bovenstaande lijstje.

Doelstelling bepalen van de reclameboodschap

De praktijk wijst uit dat de theoretische kennis eenvoudiger is dan de praktische uitvoering. De stappen die hiervoor gezet moet worden begint met het bepalen van de doelstelling. De uiteindelijke doelstelling is dat de doelgroep een product of dienst afneemt maar dit moet gerealiseerd worden met subdoelstellingen die aansluiten op de fase in het traject waarin de doelgroep zit. Een veelgemaakte fout is dat veel organisaties zich laten verleiden door vrijwel alle aandacht te vestigen op de uiteindelijke doelstelling en de tussenstappen (bijvoorbeeld het verstrekken van nuttige informatie) over het hoofd ziet.

Inspelen op emotie als sleutel voor succes in reclamecampagnes

Een ander veelgemaakte fout bij het vormgeven van reclamecampagnes is dat deze te veel rationeel worden ingezet. Het inspelen op emotie vormt immers juist vaak de sleutel voor succes in reclamecampagnes. Mensen zijn op zoek naar een emotionele beloning, een bevestiging van het maken van een goede keuze en zijn juist bang om iets te verliezen of mis te lopen.

Het belang van het zorgen voor een ideale mediamix

Het succes van een reclamecampagne wordt voor een belangrijk deel beïnvloed door zichtbaarheid. In veel gevallen zijn er meerdere contactmomenten nodig. Hierbij is het een verstandige keuze om meerdere soorten media te gebruiken om onder de aandacht van de doelgroep te komen. Hoewel er sprake is van digitalisering van de samenleving, wil dit niet zeggen dat er een keuze gemaakt moet worden. Het tegendeel is zelfs het geval. Gevelreclame en een reclamebord buiten zorgen voor herkenbaarheid en versterken zelfs de kracht van de reclame uiting. Hiermee wordt dit een investering dat zichzelf snel zal terugverdienen. Als je de keuze van je klant zoveel mogelijk wilt beïnvloeden, is jouw keuze snel gemaakt.

Dit reclame-artikel is geplaatst door (SanderW013), gegevens zijn bekend bij en geverifieerd door de beheerder van deze website.

By

Schoenmaker blijf bij je leest?

We zien al jaren een wijdverspreid fenomeen ontstaan in onze winkelstraten; de aanwas van discountwinkels die letterlijk van alles en nog wat verkopen; Action is er alweer enige tijd geleden heel groot mee geworden. Daarnaast zijn er de ‘Big Bazaar’s’ en andere aanwas. Maar ook bestaande ketens ontpoppen zich tot ware alles-verkopers. Praktische iedere drogisterijketen verkoopt levensmiddelen tot speelgoed, naast het assortiment wat je van een drogisterij mag verwachten. Een minder groot succes bleek de ‘Op=op Voordeelshop‘; deze speler heeft alweer het veld moeten ruimen. Etos daarentegen is een welkome verademing, en is onmiskenbaar bij de eigen formule gebleven; prima geval van ‘schoenmaker blijf bij je leest’.

Afbreuk van kwaliteit?

Doet deze toename aan discounters afbreuk aan de kwaliteit van de aangeboden spullen? Aan die indruk kun je je haast niet onttrekken; de levensmiddelen lijken nogal eens van mindere kwaliteit te zijn. Ook het speelgoed (merkloos, zo lijkt het, afkomstig uit China) is vaak na enkele speelrondes alweer kapot. Natuurlijk, wat verwacht je dan ook voor zulke lage prijzen? We vallen er dus niet echt over, en de discounters draaien ‘overuren’ – bij wijze van spreken. Maar moet je het willen? En is de kwaliteit écht bij iedere discounter discutabel? Dat laatste hoeft niet per se zo te zijn. Daarbij komt: lang niet alle aangeboden producten van discounters zijn van slechte kwaliteit; maar de lowbudget fabricage, van onbekende merken, is vaak wel duidelijk waarneembaar.

Goed winkelen tegen lage prijzen

Een winkel die ons toch vaak nog doet verrassen is de Aldi. Eén van ’s Nederlands allereerste (supermarkt) discounter. Een Aldi is geen ‘alles verkoper’, maar toch lijkt het er vaak wel degelijk op bij een bezoekje aan ‘de Aldi markt’. Hier ligt werkelijk van alles. Van elektronica en smart-apparatuur, tot sokken, tenten of grasmaaiers. En dat kan wel eens interessant zijn, want er worden nu juist producten verkocht die je elders niet zo snel en zo voordelig tegen het lijf loopt, waaronder elektrische tuinapparaten. Uit eigen ervaring zijn wij tot nu toe meer dan tevreden over de apparatuur van de Aldi; het doet langdurig wat je er van mag verwachten. Je vindt deze producten terug in bijvoorbeeld de Aldi folder, waar lang niet alleen aanbiedingen voor levensmiddelen te vinden zijn. Je moet er alleen soms wel snel bij zijn, want dergelijke aanbiedingen op apparatuur gaan vaak op zaterdagen in. Dit betekent dat veel mensen al voor 09.00 uur bij de deur staan te wachten. Kom je dan zelf rond de middag, dan kan het beoogde apparaat alweer uitverkocht zijn …