Marketing college, Marketing en linkbuilding collectief

By

BCG matrix

Het analyseren van Strategic Business Units (SBU’s) kan door middel van de BCG matrix, ontwikkeld door Boston Consulting Group. De matrix brengt twee belangrijke punten in kaart: het relatieve marktaandeel van een dienst of product en de marktgroei hiervan.

BCG matrix toepassen

SBU’s van een organisatie kennen als bedrijfsonderdeel eigen doelstellingen en een missie die binnen de visie van de organisatie wordt nagestreefd. Iedere SBU kenmerkt zichzelf door zwakten en sterkten binnen hun markt. Voor een bedrijfsanalyse worden alle SBU’s in een BCG matrix geplaatst, gebaseerd op de twee zaken die een BCG matrix in kaart brengt: het relatieve marktaandeel van een dienst of product en de marktgroei hiervan.

De BCG matrix

Het tempo waarmee SBU’s marktaandeel vergroten is een indicator om de aantrekkelijkheid binnen specifieke markten in kaart te brengen. Om het relatieve marktaandeel te bepalen worden de verschillen tussen het eigen aandeel in de markt en dat van de voornaamste concurrent berekend. Hiermee kan de positie van de SBU in de markt worden bepaald. De BCG matrix laat deze resultaten zien:
– Op de verticale as het groeitempo van de SBU ;
– De horizontale as laat het relatieve marktaandeel van de SBU zien.

Analyseren van BCG matrix

Binnen de BCG matrix worden SBU’s in vier fasen geplaatst. Dit is afhankelijke van hun ontwikkelingsfase en marktpositie. Volgens het Model van Rogers kunnen de fasen worden gekoppeld aan de productlevenscyclus. De vier fasen in de cyclus: Stars, Question marks, Cash cows en Dogs.

Stars

De producten of diensten van een SBU met een groot marktaandeel en snelle groei worden in het segment Star geplaatst. Stars kunnen resultaat zijn van succesvolle Questions marks bij een positieve groei van het marktaandeel. Stars vragen voor continue investeringen om de hoge marktpositie te behouden. Bij het afnemen van de marktgroei veranderen de Stars in Cash cows.

Question marks

Dit zijn producten of diensten met een klein marktaandeel maar met snelle groei. Question marks binnen een SBU hebben potentie, maar vergen veel investeringen om groei in het marktaandeel waar te maken. Binnen de BCG matrix kunnen fondsen vanuit de Cash Cows richting de Question marks vloeien om groei te faciliteren.

Cash cows

Cash cows zorgen voor omzet en financieren andere SBU’s. Dit zijn producten of diensten met een groot marktaandeel en trage groei. Cash cows zitten hoofdzakelijk in markten waarin verdere groeimogelijkheden ontbreken.

Dogs

Dogs zijn producten of diensten met een klein marktaandeel en trage groei. Dogs kunnen verouderde cash cows zijn of nieuwe producten of diensten die aan de start van hun productlevenscyclus zitten. Bij verouderde Cash cows wordt vaak besloten de SBU te sluiten.

 

BCG Matrix

Er zijn vele marketingmodellen zoals de BCG matrix. Lees ook over het 7s model of het vijfkrachtenmodel van Porter.

 

Dit reclame-artikel is geplaatst door (Kennisdelen.org), gegevens zijn bekend bij en geverifieerd door de beheerder van deze website.

By

Online groeien? Schakel een SEO specialist in!

SEO staat voor Search Engine Optimization wat in gewoon Nederlands betekent ‘zoekmachine optimalisatie’. In feite is SEO een verzameling van technieken die ervoor moeten zorgen dat jouw website wordt verbetert of geoptimaliseerd. Hierdoor wordt de vindbaarheid van jouw website verhoogd en wordt je vaker gevonden in zoekmachines zoals Google. Dit is belangrijk omdat meer dan 90 procent van alle Nederlanders hun zoektocht op internet start via een zoekmachine. De meest gebruikte zoekmachine in Nederland is Google. Wanneer jij dus effectief gebruik maakt van SEO technieken zul je ook meer bezoekers op jouw website genereren. Met name het gebruik van de juiste zoekwoorden en linkbuilden zijn onderdelen van SEO die jouw website beter laten scoren. Hoe vaker jou zoekwoorden worden gebruikt hoe hoger jij in de rang van een zoekmachine stijgt.

Linkbuilding is cruciaal

Wanneer jij de populariteit van jouw website wil verhogen kun je dat het beste (laten) doen door linkbuilding. Een link van jou op een andere website heet backlinks. Meer backlinks zorgen voor meer populariteit van jouw website. Hiervoor kun je het beste een SEO specialist inschakelen. Alleen al omdat linkbuilding een tijdrovend klusje is dat elke dag opnieuw weer tijd kost. Want linkbuilding doe je niet door je website in te schrijven bij startpagina’s. Je zult ook links moeten ruilen met andere websites. Een andere optie is om links te kopen of social media in te schakelen. Google, Facebook en YouTube spreken over content wanneer zij het hebben over de inhoud van hun platform. Jij zult, wanneer je hoger in de rang van Google wilt komen, moeten zorgen voor de beste content. Daarbij heb je hulp nodig van een SEO expert.

SEO uitbesteden aan een SEO specialist levert geld op

Je eigen website promoten is iets wat je beter kunt uitbesteden. Daarvoor kun je gebruik maken van een SEO specialist. Een SEO specialist doet een onderdeel van de werkzaamheden van een online marketeer ofwel iemand die allerlei technieken gebruikt om producten, diensten en bedrijven online te promoten waardoor deze sneller worden gevonden én verkocht. Een SEO specialist weet precies hoe hij jouw bedrijf via jouw website
zo zichtbaar mogelijk kan maken in de verschillende zoekmachines. Het hoofddoel van een goede SEO is ervoor zorgen dat jouw website technisch goed in elkaar steekt. Daardoor zal jouw website in jouw branche een autoriteit worden waar mensen gebruik van gaan maken. Daarnaast zorgt de SEO ervoor dat jouw website de beste content heeft van alle websites die er zijn in jouw branche. Een SEO specialist is zijn geld zeker waard!

SEO is uiterst belangrijk

Uit het voorgaande blijkt dat SEO uiterst belangrijk is. Wanneer je niet of nauwelijks zichtbaar bent in Google laat je veel potentiële klanten links liggen. Hoe hoger jouw website staat in de zoekresultaten hoe meer bezoekers jouw website weten te vinden. SEO verrichten lijkt een simpele klus. Gewoon wat zoekwoorden op je website plaatsen en je wordt vaker gevonden. Maar helaas zo werkt het niet. SEO omvat nog veel meer werkzaamheden. Zo is het wel handig als er onderzoek wordt gedaan naar de doelgroep van jouw bedrijf. En hoe verloopt het zoekgedrag. Een SEO specialist verdiept zich in de (be)zoeker van jouw website. Wanneer iemand op jouw website klikt wil een SEO specialist weten hoe deze bezoeker op jouw website reageert. Wanneer dat bekend is kan jouw website daarop worden aangepast zodat een (be)zoeker ook een klant wordt.

Met de juiste SEO specialist nooit meer onvindbaar op Google

Wanneer je net begint met jouw bedrijf of wanneer je een bedrijf start waar er al meerder van zijn dan wil je niet dat jouw bedrijf niet wordt gevonden op Google. Wanneer je SEO toepast wordt je misschien wél gevonden op Google maar sta je helemaal onderaan. Wanneer je de juiste SEO specialist inschakelt weet je zeker dat je wordt gevonden op Google!

By

Het 7s model van McKinsey

Het 7s model van McKinsey achterhaalt de sterktes en zwaktes van een onderneming. Het model combineert rationele en harde elementen met emotionele en zachte elementen. Naast het 7s model zijn er meer marketingmodellen die de internen organisatie typeren.

Wat is het 7s model van McKinsey?
Het 7S-model van McKinsey beschrijft zeven factoren om een onderneming op een effectieve manier in te delen.

Welke 7s’en komen voor in McKinsey’s 7s model?
McKinsey’s 7s model bestaat uit de volgende zeven stappen:

Significante waarden (shared values)
Strategie
Structuur
Systemen
Staf (personeel)
Stijl van het management
Sleutelvaardigheden

Uitleg van het 7s-model van McKinsey
Hieronder volgt een uitleg en voorbeelden van het 7s model.

Stap 1: Significante waarden (Shared values)
De significante waarden is de centrale overtuiging en houding waar de onderneming voor staat en in gelooft.
– Voorbeeld: wat zijn de gedeelde waarden van de organisatie en wat is de visie? Neemt de onderneming meer risico of worden risico’s vermeden? Nog belangrijker: zijn deze onderdelen bekend bij de werknemers?

Stap 2: Strategie
Stap 2 gaat over de doelstellingen van een organisatie. Welke weg bewandelt een organisatie om deze doelen te bereiken?
– Voorbeeld: is de missie overeengekomen met de organisatie en zijn de doelstellingen samenhangend? Denk aan markt-, klant- of meer productgerichte benaderingen. Hoe behaalt de organisatie hun doel(en)?

Stap 3: Structuur
De structuur gaat over hoe de organisatie is verdeeld: wie heeft welke taak? Wie is verantwoordelijk voor welke activiteiten? Wie maakt beslissingen?
– Voorbeeld: bestaat de onderneming uit personeel met weinig bevoegdheden voor de individuele werknemers? Of juist andersom?

Stap 4: Systemen
Bij deze stap moet gedacht worden aan factoren, zoals formele en informele werkwijze, procedures, voorschriften en afspraken. Om de doelen van de organisatie te behalen, moet men kijken of er een significant verschil is tussen de factoren die hierboven benoemd zijn en de daadwerkelijke uitvoering. Als hier een significant verschil is, moet de organisatie dit zien te veranderen
– Voorbeeld: hoe worden bovenstaande factoren gedocumenteerd? Is dit door middel van monitoring of maandelijkse evaluaties of gesprekken? En welke processen zijn daarvoor nodig?

Stap 5: Staf (personeel)
Deze stap van het 7s model gaat over factoren als afwezigheid, (ziekte)verzuim en het niveau van de opleiding, maar ook: hoe gemotiveerd en flexibel zijn de medewerkers?
– Voorbeeld: welke competenties en specialisaties zijn er binnen het personeel? Welke competenties/specialisaties ontbreken? Hoe zit het met diversiteit? Waar is het personeel tevreden over of niet?

Stap 6: Stijl van management
Hoe handelt het (top)management en hoe komt hen gedrag over op het personeel?
– Voorbeeld: is het management direct, coachend of leidend in hun communicatie naar hun medewerkers? Wat missen zij volgens het personeel?

Stap 7: Sleutelvaardigheden
Waar is de organisatie goed in? Waar blinken zij in uit ten opzichte van hun concurrenten?
– Voorbeeld: is de onderneming bekend door de dienstverlening, innovatieve ideeën of productievermogen? Hoe zit het met (on)ervaren medewerkers?

Dit reclame-artikel is geplaatst door (Kennisdelen.org), gegevens zijn bekend bij en geverifieerd door de beheerder van deze website.

By

Vijfkrachtenmodel van Micheal Porter

Vijfkrachtenmodel van Micheal Porter

Wat is het doel van het Vijfkrachtenmodel Porter?

Omschrijving van het doel van het Vijfkrachtenmodel van Porter binnen de marketing.
Dit model geeft inzicht in de aantrekkelijkheid (het spanningsveld) van een bedrijfstak. Als dat goed in beeld is dan kan een bedrijf ook strategische beslissingen nemen en kan de aantrekkelijkheid van een sector gemeten worden.. Ook tijdens het maken van een concurrentieanalyse kan dit model gebruikt worden. De externe analyse richt zich op zowel het macro- als mesoniveau. Het vijfkrachtenmodel wordt gebruikt om de meso omgeving in kaart te brengen.

Michael Porter is de bedenker van het model, het vijfkrachtenmodel is gebaseerd op vijf verschillende factoren: Nieuwe toetreders en de dreiging die daarvan uitgaat, de interne concurrentie op de markt, de macht van de afnemers en leveranciers en tot slot de dreiging van substituten. Om de machtsverhouding tussen deze factoren te beoordelen is een aparte analyse per onderwerp nodig..
De verschillende onderdelen van het vijfkrachtenmodel van Porter.
In dit model wordt per factor beoordeeld hoeveel macht deze hebben.

1. Dreiging van nieuwe toetreders

Als het heel gemakkelijk is om bij een sector aan te sluiten dan is de kans op grote concurrentie hoog. De dreiging van nieuwe toetreders is dan aanzienlijk. Dat kan gevolgen hebben voor de prijs en/of de marge. In de analyse van deze factor dienen ook de eventuele opstartkosten meegenomen te worden.

2. Interne concurrentie op de markt

Belangrijke vragen om de invloed van de concurrentie op de markt te meten zijn: Hoe is het marktaandeel verspreid onder de concurrenten? Is er een concurrentiestrijd gaande op de prijs en daarmee de marge? Hoeveel concurrenten zijn er? En hoe gedragen deze concurrenten zich?

Het model van Kotler is een mooie aanvulling op de analyse van deze risicofactor.

3. Macht van de afnemers.

Wat is de macht van de afnemer ten opzichte van het bedrijf? Dat is de belangrijkste vraag in de analyse van deze factor. Als een afnemer een sterke positie heeft dan kunnen zij gemakkelijk overstappen naar een concurrentie. Die positie kunnen zij verkrijgen door een sterke onderhandeling of dat ze niet gebonden zijn aan een onderneming. Een afnemer die veel afneemt, een key- account, kan een grote invloed hebben op de onderneming.

4. Macht van de leveranciers

Tijdens deze analyse wordt de macht van de leveranciers gemeten. Als een leverancier veel macht heeft dan kunnen zij ook onderhandelen over de prijzen, met het gevolg dat er weinig marge over is voor de onderneming. De uiteindelijke prijs wordt mede bepaald door de macht van de afnemer en die van de leverancier. Als er veel leveranciers zijn dan kan een bedrijf kiezen tussen het aanbod en zullen de producten waarschijnlijk goedkoper in gekocht worden.

5. Dreiging van substituten

Substituten zijn vergelijkbare en vervangende producten of diensten. Hier speelt als belangrijkste vraag: Is mijn product of dienst makkelijk te vervangen? Hierbij moet in de gaten gehouden worden dat het mogelijk is dat een dienst of product naast elkaar gebruikt kan worden.

Dit reclame-artikel is geplaatst door (Kennisdelen.org), gegevens zijn bekend bij en geverifieerd door de beheerder van deze website.

By

Welke marketing modellen worden vaak gebruikt?

Welke marketing modellen worden vaak gebruikt?

Het woord marketing is afkomstig van “getting the market” en betekent dus de markt verkrijgen. Het doel is meestal het verhogen van de omzet en de winst. Marketing kent ook diverse subdoelen, zoals de naamsbekendheid van een bedrijf of product vergroten, uitbreiden van het marktaandeel, een aanbieding aanprijzen en zo zijn er vele andere subdoelen.

Er zijn verschillende marketingmodellen waarvan een ondernemer gebruik kan maken om gestructureerd en planmatig de marketing beter vorm te geven.

 

6p’s

Het model de 6p’s is een veel toegepast marketingtheorie op moment dat een ondernemer een nieuw bedrijf gaat starten. Door de 6p’s in te vullen worden aan belangrijke aspecten van een bedrijf richting gegeven. Dit is een eerste stap die voortkomt uit de bedrijfsformule. In feite is het de positionering van het bedrijf in de markt. 6p’s betekent: plaats, product, prijs, personeel, promotie en presentatie.

Plaats: De locatie waar een bedrijf zich gaat vestigen.
Product: Het product of de dienstverlening die een bedrijf verstrekt. Dit beantwoordt de vraag in welke behoefte een onderneming gaat voorzien.
Prijs: Tegen welke prijs wordt een product of dienst aangeboden.
Personeel: Welke personen gaan deze dienst of het product verkopen en/of aanprijzen bij potentiële klanten. Zijn het ervaren mensen met een hogere opleiding of toch juist jongeren (die meestal goedkoper zijn).
Promotie: Op welke wijze worden de klanten bereikt. Dit kan zowel het verkoopkanaal betekenen maar ook de uitstraling van het product.
Presentatie: Op welke wijze wordt het product of dienst gepresenteerd. Dit betreft ook de presentatie van de winkel, zoals bijvoorbeeld de pui van het pand. Het kleurgebruik, lettertype van tekst, logo’s etc.

 

Swot analyse

De Swot analyse is een handig hulpmiddel voor bestaande bedrijven maar ook voor de start-ups. Een swot analyse brengt de kansen en bedreigingen in de markt in kaart.

Interne analyse

De swot analyse start met een interne analyse. Dit is gericht op het bedrijf zelf en brengt de “sterkten” en “zwakten” van het bedrijf in kaart. Ook voor een start-up kun je al een plan maken, waarmee je een bepaald doel hebt om op bepaalde punten erg sterk te zijn. Een voorbeeld is dat een sterkte van het bedrijf moet zijn deskundig personeel.

Externe analyse

De tweede stap van de Swot is de externe analyse. Met de externe analyse worden kansen en bedreigingen in de omgeving in kaart gebracht. Dit kan zowel zijn in een bepaalde plaats maar ook groter de macro economie. De externe analyse kan een zeer uitgebreid onderzoek zijn. Een goed start punt is een brancherapport te lezen van diverse banken of brancheverenigingen, zodat je een eerste indruk krijgt van kansen en bedreigingen in de markt. Een voorbeeld van een kans of bedreiging zijn technologische ontwikkelingen. Denk aan de supermarkt met zelfscan kassa’s. Dit kun je interpreteren als een bedreiging maar ook als een kans.

Confrontatiematrix

Als je zowel de interne als externe analyse hebt afgerond ga je de belangrijkste kansen en bedreigingen onder elkaar zetten. Vervolgens zet je ook de sterkten en zwakten van het bedrijf op een rij. Met de confrontatiematrix kun je vaststellen met welke sterkten je kansen kunt benutten of bedreigingen kunt afweren. Ook stel je vast welke kansen je nog niet optimaal kunt benutten, omdat je daar nog bepaalde zwakten voor hebt. Deze zwakte kun je vervolgens gaan verbeteren en ombuigen tot een sterkte. Op deze manier kun je het bedrijf beter inrichten en klaarstomen voor de toekomst.

 

Ansoff Matrix

De Ansoff Matrix heeft betrekking op de groei van een bedrijf. Het doel is het aantal afnemers vergroten en de winst verhogen. De Ansoff matrix geeft hiervoor 4 groeistrategieën aan, waarmee groei van een bedrijf gerealiseerd kan worden.

Markt penetratie: Een ondernemer gaat met de huidige producten of diensten de reeds bestaande markten ontwikkelen. Bijvoorbeeld het marktaandeel vergroten door extra reclame campagnes, of door prijsverlagingen.

Markt ontwikkeling: De ondernemer gaat met de huidige producten of diensten op zoek naar een nieuwe markt. Een Nederlandse bedrijf die ook gaat verkopen in België is een voorbeeld van marktontwikkeling.

Product ontwikkeling: De 3e strategie is om de reeds bestaande markt met een nieuwe product te benaderen. Dit is het uitbreiden van het assortiment. Denk aan een tankstation die ook broodjes gaat verkopen.

Diversificatie: De laatste strategie diversificatie is de meest risicovolle. Een nieuw product op een nieuwe markt lanceren. Het is voor de ondernemer een nieuwe markt en dus onzeker of het nieuwe product aan de behoefte zal voldoen.

 

Welke marketing modellen worden vaak gebruikt?

Met deze drie voorgaande modellen heb je als ondernemer al enkele tools om ook jouw bedrijf te starten of door te ontwikkelen. Deze modellen zijn niet een eenmalige uitvoering, maar moeten continue uitgevoerd worden, zodat het maximale rendement uit de organisatie worden gehaald. Het zijn goede denkmodellen om gestructureerd en planmatig aan de slag te gaan.

Dit reclame-artikel is geplaatst door (Kennisdelen.org), gegevens zijn bekend bij en geverifieerd door de beheerder van deze website.

By

Tips voor het bouwen en promoten van een website

Ben jij startend ondernemer? Dan ontkom je er eigenlijk niet aan om een website te laten bouwen of om zelf een website te bouwen wil je ook online de concurrentie aan kunnen gaan. Feit is dat de meeste mensen hun informatie online zoeken. En dus moet jij als ondernemer daar zichtbaar zijn.

Leg de gewenste domeinnaam vast

Een website bouwen begint met het vastleggen van een domeinnaam. Heb je een bedrijf, dan zal dit de bedrijfsnaam zijn. Check of de naam nog vrij is en claim je domein. Pas als je dat gedaan hebt, is het zaak om inhoudelijk na te denken over de website. Hoewel het uitstekend is dat je als ondernemer zelf nadenkt over je website, is het laten bouwen van een website veel verstandiger Jij hebt het vast druk genoeg met je eigenlijke werkzaamheden. Bovendien vergt het bouwen van een goede website de nodige technische kennis. Het zoeken naar een professional die een website voor je kan bouwen is dus na het vastleggen van de domeinnaam een volgende stap in het proces.

Zoekwoorden en goede content

De website wordt uiteraard in het verlengde van je gekozen huisstijl vormgegeven en samen met de bouwers kijk je naar de opbouw van de website. Je wilt een website die gevonden wordt en waarmee je online successen gaat vieren? Laat dan SEO toepassen door de professionals. Dit is niets anders dan zoekmachineoptimalisatie, ervoor zorgen dus dat je website gevonden wordt door de consument. SEO betekent dat je website technisch in orde moet zijn, dat de juiste zoekwoorden gebruikt worden en dat je goede content biedt. Ook linkbuilding is in dat kader belangrijk. Het zijn allemaal zaken die je bij voorkeur aan een professioneel bedrijf overlaat.

Snel en mobiel in de juiste verhoudingen

De specialisten zullen ervoor zorgen dat je een website krijgt die snelheid biedt- anders haakt de
consument meteen af- en die ook mobiel in de goede verhouding weergegeven wordt. Gebleken is
namelijk dat de meeste mensen tegenwoordig de smartphone gebruiken om op internet te zoeken. De
belangrijkste tip is dus het zoeken naar een partij die zorgt dat jij een goed vindbare website krijgt.
Kun jij je bezighouden met zaken waar jij specialist in genoemd mag worden.

By

Dit zijn de laatste trends in studeren en leren

Leren en studeren zijn in deze tijd onderhevig aan grote veranderingen. Zaten we vroeger hele dagen in de collegezaal, tegenwoordig doen we vooral veel zelfstandige, praktijkgerichte projecten. Leren doen we steeds vaker in een online leeromgeving of op afstand. En ook de mobiele telefoon, YouTube en Spotify worden daarbij ingezet. Steeds vaker wordt er ook extra ondersteuning ingezet zoals huiswerkbegeleiding of examentraining. In deze blog bespreken we de laatste trends op het vlak van leren en studeren. Wat kunnen we in 2020 verwachten van digitaal leren?

Video based learning

De verwachting is dat video’s de toekomst worden van het mobiele dataverkeer. En dan vooral korte, to-the-point filmpjes en vlogs. Op YouTube kun je ook je eigen educatiekanaal creëren. Video heeft dus echt de toekomst wanneer het om (vooral online en mobiel) leren gaat. En het gaat daarbij niet alleen maar om video, maar ook om animaties, podcasts, gifs en whiteboard filmpjes. Een video maken is vrij simpel. Er bestaan zelfs tutorials online hoe je dit kunt doen. Belangrijk is wel dat je video veel nuttige informatie geeft en kort en bondig is.

Extra ondersteuning

Op middelbare scholen wordt tegenwoordig ook steeds vaker extra begeleiding ingezet. Denk bijvoorbeeld aan bijles, huiswerkbegeleiding of examentraining. De slagingspercentages stijgen er meestal flink door. Zeer handig voor scholieren die hun tijd slecht kunnen plannen, weinig gemotiveerd zijn of snel afgeleid zijn. Bovendien zorgt het door de efficiency voor meer vrije tijd en vaak ook betere cijfers. De motivatie en het zelfvertrouwen van studenten verbetert er ook door. En met een gerichte examentraining behalen studenten gemiddeld 1.4 punt hoger op hun eindexamen.

Schematische opzet

In deze tijd van smartphones, snel switchen en veel informatie houden lange teksten de aandacht meestal niet vast. De nieuwe trend is daarom om leerstof aan te bieden in korte overzichtelijke blokken. Dit noemen we ook wel microlearning. De leerstof bestaat uit samenvattingen en overzichten met bulletpoints. Kleine leereenheden dus die gericht zijn op de korte termijn. Elke leereenheid kost zo’n twee minuten tijd en is altijd een samenvatting. Ook de vorm is elke keer anders.

Zelfgestuurd leren

Ook zelfgestuurd leren neemt een grote vlucht in 2020. Daarbij neem je zelf de leiding over je eigen leerproces. Je formuleert je eigen leerdoelen, lesmateriaal en evalueert zelf je prestaties en resultaten. Deze vorm van leren kun je individueel doen. Maar ook in een georganiseerde vorm via een platform. Vaak is de motivatie veel beter bij zelfgestuurd leren. Je maakt je eigen keuzes en evalueert jezelf vervolgens. Zo ben je autonoom en zelf verantwoordelijk voor je leerproces. 

Learning on the go

De lesstof wordt tegenwoordig vaak ook via de smartphone aangeboden. Soms in de vorm van apps, maar ook via video’s en tekst. Denk bijvoorbeeld aan de zorg waar je snel even een protocol kunt opzoeken of de symptomen en behandeling van een ziekte. Ook auditief leren is zeer populair. Zo heeft de taalapp Duolingo in totaal nu meer dan 300 miljoen gebruikers. En ook podcasts via spotify zijn zeer populair.

Dit reclame-artikel is geplaatst door (SanderW013), gegevens zijn bekend bij en geverifieerd door de beheerder van deze website.

By

Marketingbureau Rotterdam

Marketing- en communicatiebureau Kicker uit Rotterdam biedt haar klanten uitgebreide expertise, voor zowel online- als offline marketing doeleinden.

Marketingstrategie

Marketing begint o.a. bij het ontwikkelen van een heldere huisstijl; hoe profileert uw onderneming zich op telkens herkenbare en aansprekende wijze bij de doelgroep, zowel in beeld als woord? Hoe communiceert u met de doelgroep? Waar bevindt uw doelgroep zich? Wat zijn bewezen effectieve marketingmethoden om juist uw doelgroep te bereiken?

Online marketing

Het bezitten van een website is hier meestal onderdeel van, als ‘thuisbasis’ van uw onderneming op internet. De website dient dan wel over een aantrekkelijke en daardoor een duidelijke call to action te beschikken. Bureau Kicker helpt uw onderneming hiermee op weg.

Er bestaan tal van methoden om de doelgroep naar uw website te krijgen, dit kan via vele social media kanalen, maar ook via topposities binnen Google. Hoge posities bereiken binnen Google is soms een kwestie van lange adem; het begint met de juiste SEO inrichting van uw website en een stuk SEO inzet (linkbuilding bijvoorbeeld). Daarnaast bestaat er de keuze voor SEA – zoekmachine adverteren. Voorbeelden hiervan zijn bijvoorbeeld ‘Google shopping’, of ‘Google Adwords’ reclames die te vinden zijn bovenaan de vrije zoekresultaten in Google-zoekmachine. Het opzetten van een scherpe SEA campagne is noodzakelijk, aangezien er per klik hiervoor betaalt wordt. Vanzelfsprekend zal er duidelijk gecommuniceerd moeten worden binnen deze korte tekstberichten om alleen de juiste klanten aan te trekken. Bureau Kicker helpt u ook in deze gevallen verder.

Bezoek de website voor meer informatie en ontdek hoe bureau Kicker uw onderneming binnen alle marketing facetten beter laat presteren.

By

Servers en hosting uitgelegd voor dummies

Op het internet duizelt het van de bedrijven die hosting diensten en servers aanbieden. Neem het Nederlandse bedrijf www.snel.com: van ‘Cloud VPS’ tot ‘Dedicated Server’, de engelse termen vliegen je rond de oren. Wat zijn servers nu eigenlijk? En wat heeft hosting daar nu mee te maken? In dit artikel leggen we je zo eenvoudig mogelijk uit alles wat je erover moet weten. Je kunt ook op www.snel.com kijken voor meer informatie.

De server

Om de functie van een server te snappen moeten we je eerst een beetje uitleggen hoe een website op het internet nu eigenlijk werkt. Elke keer als jij een actie onderneemt in je webbrowser moet de server namelijk aan het werk. Stel jij drukt op een knop op een website, er moet dan iets gebeuren, dat ‘iets’ staat op de server. Als jij op de knop op de website drukt wordt er een vraag gestuurd naar de server. De server stuurt vervolgens het antwoord terug naar jouw computer ‘de cliënt’.

Je kunt je voorstellen dat als er duizenden mensen op één website zitten en naar hartelust rond klikken en scrollen een server hard aan het werk moet. Hoewel een eenvoudige actie als ‘laat een andere webpagina zien’ bij het drukken op de knop niet heel veel computerkracht vraagt, is diezelfde vragen duizenden keren wel een veel zwaardere taak. Daarom dat servers vaak speciale machines zijn en niet de laptop van de developer van de website.

Servers staan er over de hele wereld. Omdat geografische afstand op het internet niet heel veel uitmaakt, kan het zijn dat tijdens 5 minuten surfen op het internet je van Amerika tot Azië servers om een antwoord hebt gevraagd. Gaaf toch? Ook in Nederland zijn er bedrijven die servers aanbieden voor iedereen die daar gebruik van wilt maken. Neem bijvoorbeeld een kijkje op de website van www.snel.com als je meer wilt weten over de exacte diensten die zo’n bedrijf levert.

Hosting bij www.snel.com

Een hosting dienst afnemen of een server kopen worden vaak door elkaar gebruikt en hebben ook veel met elkaar gemeen. Maar hosting is feitelijk het huren van ruimte op zo’n fysieke server. Als je erg veel bezoekers op je website hebt kan het zijn dat je een hele server voor jou alleen wilt hebben en dan koop je dus een hele server bij bijvoorbeeld www.snel.com. Verwacht je minder bezoekers dan kun je ook bijvoorbeeld een server delen met anderen. Dit is eveneens mogelijk bij www.snel.com.

Om de wereld van hosting een beetje te snappen is het makkelijk om de vergelijking te trekken met een fysiek huis. Webhosting is het stuk land waar je een huis, oftewel je website, op kunt neerzetten. Het internet is een heel groot stratennetwerk zodat alle stukjes land, alle hosting, gevonden kan worden. Om te weten bij welk huis de ‘cliënt’ zijn vraag wilt stellen, hebben alle huizen een domeinnaam, het ‘adres’ van je website. Door die in je webbrowser in te tikken weet het internet dus bij welke server en hosting hij aan moet kloppen om de juiste code te verkrijgen. Wil je meer informatie omtrent hosting en Servers? Neem dan een kijkje op Snel.com.

By

Wat maakt uitbesteden van SEO werkzaamheden zo interessant?

Van zodra je beschikt over een eigen website of webwinkel kom je er eigenlijk niet onderuit om SEO werkzaamheden uit te laten voeren. Door de jaren heen kon er namelijk worden vastgesteld dat het aantal websites en webshops aanzienlijk is toegenomen. Dit heeft ervoor gezorgd dat de onderlinge concurrentie alleen maar groter is geworden. Dat hoeft op zich geen probleem te zijn ware het niet dat het claimen van de belangrijkste posities in de zoekresultaten daarmee ook aanzienlijk lastiger is geworden. Het uitbesteden van SEO werkzaamheden zorgt ervoor dat je website die hoogste posities nog steeds kan blijven ambiëren terwijl jijzelf toch voldoende tijd blijft behouden om te doen waar je echt goed in bent. Wil jij ook graag meer te weten komen over het uitbesteden van SEO werkzaamheden? Dan is het de moeite waard om rekening te houden met de onderstaande informatie!

Welke SEO werkzaamheden moeten er worden uitgevoerd?

Het uitbesteden van SEO werkzaamheden wordt in de praktijk vaak geprefereerd omdat hier toch wel verschillende interessante voordelen aan verbonden zijn. In principe zou je er ook voor kunnen kiezen om deze werkzaamheden zelf uit te voeren, maar eigenlijk is dat minder interessant. Dit omwille van verschillende redenen, namelijk:

● Het uitvoeren van SEO-werkzaamheden neemt erg veel tijd in beslag;
● De SEO van je website vergt een periodieke opvolging;
● De kleinste fout op vlak van SEO kan zeer grote gevolgen hebben voor je positie(s);

In de praktijk is het zo dat het begrip ‘SEO’ door de jaren heen veel uitgebreider is geworden.
We maken tegenwoordig dan ook een belangrijk onderscheid tussen enerzijds de on-page SEO en anderzijds de zogenaamde off-page SEO. In het eerste geval gaat het om alle werkzaamheden die op de website zelf moeten worden uitgevoerd. Denk hierbij niet alleen aan een duidelijke navigatie, maar ook aan SEO-content en aan zoekmachinevriendelijke URL’s en ga zo maar door. Veel mensen focussen vooral op deze vorm van SEO, maar er is meer. Ook de off-page SEO mag namelijk helemaal nooit over het hoofd worden gezien.

Uitbesteden van off-page SEO werkzaamheden

Bij het uitbesteden van SEO werkzaamheden wordt er voornamelijk de focus gelegd op de off- page SEO. Hier zijn verschillende redenen voor aan te halen. Allereerst is het bijvoorbeeld zo dat het uitvoeren van linkbuilding bijvoorbeeld helemaal geen leuk karwei is. Veel mensen die eigenaar zijn van een website of webwinkel lijken dit dan ook eindeloos uit te stellen waardoor ze het uiteindelijk gewoon maar vergeten. Dat is erg vervelend, want het kan het potentieel van je website aanzienlijke schade berokkenen. De off-page SEO uitbesteden zorgt ervoor dat je altijd kan rekenen op die positieve stemmen die jouw website of webwinkel nodig heeft.

De belangrijkste reden voor het uitbesteden van SEO werkzaamheden is voor veel mensen terug te vinden in het feit dat men alleen op die manier kan rekenen op een zo optimaal mogelijke opvolging. Bovendien zorgt een beroep doen op een expert er eveneens voor dat fouten voorkomen kunnen worden. Lang niet elke link die naar je website of webwinkel wordt geplaatst is namelijk even interessant te noemen, integendeel. Het uitbesteden van SEO werkzaamheden aan een professionele partij is dus altijd zeer interessant te noemen.
Voor het uitbesteden van off-page SEO werkzaamheden zoals linkbuilding kijk je op Hulpmetmarketing.nl.

By

Druk je uit met bedrukte pennen

Pennen zijn van die dingen die overal liggen tenzij je er een nodig hebt. Het belang van een goede pen is iets wat pas opgemerkt wordt als het er niet meer is. Pennen worden als vanzelfsprekend beschouwd en enorm ondergewaardeerd. En juist dat maakt dat Bedrukte pennen het perfecte relatiegeschenk of reclame product zijn. Hoe vaak heb jij niet staan kijken naar een pen, denkend, hoe kom ik hier nou eigenlijk weer aan? En hoe vaak raak je een pen weer niet kwijt omdat iemand anders ermee vandoor gaat? Inderdaad, gratis reclame die van hand tot hand gaat.

Lastige keuzes

Een van de lastigste dingen is wel het kiezen. Er zijn zoveel pennen, kleuren maten en mogelijkheden. Het begint met de vraag wat je wilt bereiken met de pennen. Wat is de gelegenheid, de doelgroep? Pennen uitdelen op de open dag van een school of een pen die je krijgt bij het voltrekken van een huwelijk mogen uiteraard een verschillende prijs hebben. In het algemeen geldt wel hoe hoger de oplage hoe voordeliger de prijs per stuk. Maar dan nog blijven Parker pennen natuurlijk duurder dan plastic pennen.

Bedrukking

Net zoals met de keus voor de pen is het kiezen van de bedrukking ook iets wat alle kanten op kan. Full color, of alleen een zwarte bedrukking? Hier speelt ook weer de oplage en het budget een rol. Zwarte bedrukking is natuurlijk voordeliger dan een bedrukking volledig in kleur. Als het niet nodig is om in kleur te drukken is een gekleurde pen met een zwarte bedrukking een manier om kosten te besparen.

Missie en visie uitdragen

Een pen kan meer zeggen dan alleen wat erop staat. Er zijn bijvoorbeeld pennen die gemaakt zijn van gerecycled materiaal. Hiermee draag je uit dat dit ook voor jouw organisatie een belangrijk onderwerp is. En zo is er natuurlijk nog veel meer mogelijkheden als het om pennen gaat. Omdat pennen klein zijn wordt het belang van pennen vaak onderschat. En zelfs in deze tijd van telefoons en internet kan je alsnog niet zonder pennen. Iedereen heeft wel een lievelingspen en als dat die van jouw bedrijf is, zit het wel goed met de reclame.

By

Gratis artikel plaatsen op Shopfestival.nl

Het plaatsen van gastblogs is een zeer effectieve manier van linkbuilding. Op Shopfestival.nl is het mogelijk om gratis een artikel te plaatsen om je webshop te promoten onder onze bezoekers. Shopfestival geeft een compleet overzicht van webshops per categorie, branche en betaalmethode.

Gratis artikel plaatsen

Wil je een gratis artikel plaatsen op Shopfestival? Dan kan je via de website gemakkelijk contact opnemen met de redactie. Als het onderwerp akkoord is mag je een blog aanleveren met daarin één backlink naar je webshop. Het is belangrijk dat het artikel goed geschreven is en unieke content bevat, dit zorgt ervoor dat de kwaliteit van onze website hoog blijft.

Wat is Shopfestival.nl?

Shopfestival is een overzicht van betrouwbare webshops. Tegenwoordig zijn er zo enorm veel webshops waardoor je soms door de bomen het bos niet meer ziet. Als je online iets wilt bestellen kun je via Shopfestival.nl op zoek gaan naar een goede webshop. Ook kan je webshops zoeken op betaalmethode. Wil je bijvoorbeeld betalen met Paypal? Dan vind je via ons een overzicht aan webshops die Paypal als betaalmethode accepteren. 

Meld je webshop aan!

Naast het plaatsen van een gratis artikel om je webshop te promoten kan je ook je webshop aanmelden. Als webshop eigenaar kan je namelijk je webwinkel toevoegen aan Shopfestival. Dit is helemaal gratis. Aanmelden zorgt ervoor dat je meer mensen bereikt en weer een backlink verdiend. Voor het aanmelden zijn er enkele gegevens nodig over je webshop, zodat wij onze bezoekers meer informatie over je webshop kunnen geven.

By

SEO kennis + ervaring = specialisme

Dankzij het internet vindt tegenwoordig vrijwel iedereen een mogelijkheid om zijn of haar gedachten te delen met de rest van de wereld. Op kennisbanken en websites zoals Wikipedia, wordt iedereen uitgenodigd om kennis te delen. Velen benoemen zich al snel tot deskundige of specialist. Er is echter nauwelijks tot geen controle op wat er geschreven wordt. Daardoor is het bijzonder moeilijk om een onderscheid te maken tussen de reële kennis die iemand deelt of een fictief hersenspinsel dat in een mooie tekstuele vorm wordt gegoten.

Het kaf van het koren scheiden

Zodra je een zoekopdracht invoert via Google of een andere zoekmachine, ben je gericht op zoek naar informatie, een product of een dienst. Je bent een vragende partij en je zoekt het beste antwoord op jouw vraag c.q. jouw behoefte. Zo ben je bijvoorbeeld op zoek naar een goede SEO specialist die jou kan ondersteunen bij een succesvolle online marketingcampagne. Typ de zoekterm “SEO uitbesteden” maar even in, en je wordt overstelpt door kantoren en freelancers die hun diensten met plezier aan jou voorstellen. Hoe kan je nu het kaf van het koren scheiden en de juiste partner vinden?

Ervaring is kennis

Allereerst kan je uitgaan van de redenering dat een specialisme vraagt om praktische ervaring. Louter technische of theoretische kennis uit een boekje is lang niet voldoende om jezelf een specialist te kunnen noemen. Je wil dan ook iemand vinden die ruimschoots ervaring heeft in het opstellen, uitvoeren en opvolgen van SEO campagnes. Kijk naar de referenties, of vraag ernaar als je ze niet kan vinden. Probeer een beeld te vormen van de persoon of het team dat achter de website op jou zit te wachten. Kijk naar de opbouw van de website en de kwaliteit van de tekst. En vooral, hoe snel heb je deze website gevonden? De beste manier voor een SEO specialist om zijn of haar kwaliteiten te verkopen is immers te zorgen voor een optimale ranking in de zoekresultaten van de eigen website.

Compleet pakket

Een gedegen SEO abonnement bestaat uit onder andere een zoekwoorden onderzoek, een heldere campagne, sterke teksten en gerichte opvolging van de resultaten. Laat je goed en uitvoerig informeren omtrent de te volgen stappen, de doorlooptijden en vooral, de kosten. Maak duidelijke afspraken over het beschikbare budget. Een goede SEO Specialist heeft voldoende kennis en ervaring in huis om een concreet en compleet pakket aan te bieden.

Dit reclame-artikel is geplaatst door (Romano Groenewoud), gegevens zijn bekend bij en geverifieerd door de beheerder van deze website.

By

Klantloyaliteit verbeteren met CRM-marketing

Steeds vaker heeft de vakliteratuur het over CRM-marketing. Volgens specialisten helpt dat de loyaliteit te verbeteren en zorgt het voor een persoonlijkere dienstverlening. Het kent veel voordelen, hoewel veel ondernemingen CRM-marketing nog niet in hun marketingstrategie hebben geïmplementeerd. Dat heeft deels te maken met onwetendheid, want CRM-marketing is nu eenmaal nog geen bekende strategie. Daarom geven wij van het Marketing College aan wat CRM-marketing precies is en wat jij er allemaal over moet weten.

Wat is CRM-marketing?

Bij CRM-marketing wordt de marketingafdeling aangesloten op het CRM-systeem van de onderneming. Dat zorgt niet alleen voor operationele voordelen, maar bovendien kunnen marketeers veel beter hun boodschap afleveren en hun doelgroep segmenteren. Bij CRM-marketing ga je met andere woorden rekening houden met het klantcontact om diepgaander te segmenteren en zo nog gerichter te communiceren. Dat is een heuse uitdaging voor het ontwikkelen van een marketingstrategie en net daarom is goede analytische software heel belangrijk.

Waarom is CRM-marketing zo belangrijk?

CRM-marketing helpt de relatie met de klant te verbeteren. Want klagende klanten hebben nu eenmaal geen nood aan een goed-nieuws-showmailtje, ook Limburgse en Gelderse klanten hebben misschien wel andere interesses. Via het CRM-systeem stem je de marketingcommunicatie beter af op jouw doelgroep, waardoor de effectiviteit ervan toeneemt. Daarnaast is het zelfs mogelijk om persoonlijk te communiceren, via (automatisch gegenereerde) persoonlijke aanbiedingsmails. Waarom je dat allemaal zou doen? Omdat de resultaten heel rooskleurig zijn. CRM-marketing zorgt ervoor dat mails vaker worden gelezen, dat klanten een duidelijk positievere ervaring noteren, dat de merkbekendheid toeneemt, dat de loyaliteit stijgt en dat de omzet aanzienlijk toeneemt.

Wat heb je nodig voor CRM-marketing?

Bij CRM-marketing staat of valt alles met goede CRM-software en de juiste gegevens. Voor de gegevensinput ben je vaak afhankelijk van andere afdelingen, zoals de sales of de klantendienst. Zorg ervoor dat het duidelijk is welke gegevens onmisbaar zijn en sowieso dienen te worden geregistreerd. Daarnaast moet de CRM-software ook een eenvoudige verwerking mogelijk maken, bijvoorbeeld door in enkele klikken rapporten te genereren. Zorg er eveneens voor dat je de CRM-software kan koppelen met externe systemen, zoals je mailpakket.

In de praktijk is het belangrijk om voorafgaand duidelijke doelstellingen te stellen. Overleg hiervoor ook met de andere afdelingen, want CRM-software is vaak doorheen het volledige bedrijf inzetbaar. Eenmaal alle eisen en doelstellingen duidelijk op papier staan, kan je CRM software vergelijken. Laat je eventueel bijstaan door een consultant die het bedrijf helpt met de CRM-implementatie.

Wat mag CRM-marketing kosten?

Op die vraag is er geen pasklaar antwoord mogelijk. Veel heeft te maken met de doelen die je wil bereiken en de hoeveelheid gegevens die je hoopt te verwerken. Hoe diepgaander je CRM-marketing toepast, hoe meer werkuren het vergt. En hoe meer werkuren, hoe hoger de kosten oplopen. Dat is logisch. Datzelfde geldt bijvoorbeeld ook voor de CRM-implementatie en de kostprijs voor de CRM-software, maar die kosten worden over het algemeen bij de operationele kosten gerekend.

Dit reclame-artikel is geplaatst door (SanderW013), gegevens zijn bekend bij en geverifieerd door de beheerder van deze website.

By

schilderij bij een schilderij webshop kopen

Schilderij?

Bent u op zoek naar een uniek handgeschilderd schilderij? Welke niet in alle woonkamers van Nederland hangen? Wij bieden exclusief in Nederland volledig handgeschilderde schilderijen aan in diverse formaten en afmetingen aan. Een schilderij (vaak van canvas) worden door echte kunstschilders 100% handgeschilderd door kunstenaars uit binnen en buitenland. Met veel passie voor hun werk maken ze een schilderij wat helemaal uniek is en wat u nergens anders tegenkomt. Kunt u geen geschikt schilderij vinden in onze schilderij webshop? Dan kunt u ook een schilderij op maat laten maken. Bij ons heeft u bij het bestellen van het schilderij keuze uit handgeschilderd met olieverf of met acryl verf.

Schilderij kopen bij Gaveschilderijen.nl:
Een schilderij kopen hoeft niet heel moeilijk te zijn, dit kan bij Gaveschilderijen gemakkelijk online. U kunt bij ons uw schilderij kopen met iDeal, Paypal of met uw creditcard. Na uw aankoop krijgt u een orderbevestiging toegestuurd zodat u op de hoogte blijft van de zending. Mocht blijken dat het schilderij niet past in uw interieur dan kunt u deze binnen 14 dagen, zonder opgave van reden, retourneren. U ontvangt dan binnen twee werkdagen uw aankoopbedrag terug. Uiteraard kunt u ook na uw aankoop ervoor kiezen een andere schilderij te kopen in onze schilderij webshop.

Abstract schilderij?

Het meest verkochte schilderij in Nederland is al jaren lang een abstract schilderij. Kenmerkend van dit type schilderij zijn de verschillende kleuren en vormen. Daarnaast kan iedereen wat anders zien in een schilderij waardoor u vaak minuten lang kunt kijken. Een abstract schilderij bestaat vaak uit meerdere kleuren, vegen en klodders. Ons eigen team van professionele kunstenaars maken speciaal voor u de meest mooie abstracte schilderijen. Mocht u geen abstract schilderij kunnen vinden wat past bij uw situatie of interieur dan kunt u ook aan de hand van een foto of afbeelding een abstract schilderij laten maken.

Dit reclame-artikel is geplaatst door (sandervds Star), gegevens zijn bekend bij en geverifieerd door de beheerder van deze website.