Marketing college, Marketing en linkbuilding collectief

By

Relatiegeschenken bedrukken: waar moet je op letten?

Je hebt waarschijnlijk een weloverwogen beslissing gemaakt om voor relatiegeschenken te gaan. Dat kan zijn om je naam of een product in de markt te zetten, maar ook om een klant, leverancier of personeelslid te bedanken of in het zonnetje te zetten. Een relatiegeschenk is een relatief voordelige manier van reclame maken, met een groot effect. Mits je het juist aanpakt. Daarbij let je op de grootte van het geschenk, het geschenk zelf en natuurlijk de bedrukking. Er zijn plenty een mogelijkheden.

Hoe groot pak je het aan? Een te klein relatiegeschenk kan je doen overkomen als een krent, om het zo maar even te zeggen, en kan je reputatie behoorlijk aantasten. Maar die reputatie wordt ook niet bepaald beter van een te groot geschenk. Dat geeft een ongemakkelijk gevoel en kan worden bestempeld als een poging tot omkoperij. Toch is het kiezen van een passend geschenk vrij eenvoudig. De vuistregel luidt: het geschenk kan het beste een weerspiegeling zijn van de waarde die je hecht aan de relatie. Bij een bedankje is vaak een fles wijn of een borrelsetje passend. Gewoon een kleine attentie om een klant te behouden? Dan is iets als een powerbank of een eenvoudige paraplu bedrukken wellicht een idee.

Je kunt ook kijken naar de branche. Van jezelf of van je relatie. In de sportbranche is een bidon bedrukken passend. In de bouwsector kan een anti-stress balletje in de vorm van een bouwhelmpje een leuk, passend cadeautje zijn. En dan nog de bedrukking. Dat kan gewoon je logo zijn, wanneer je naamsbekendheid op je lijstje hebt staan. Maar kennen ze je al, dan kun je ze ook verrassen met een toffe boodschap of slogan. Brainstorm er een keertje op los en zeker weten dat je een leuke oneliner vindt, waarmee je een eenvoudige pen, sleutelhanger of mok speciaal kunt maken!

By

De beste en leukste telefoonhoesjes

Iedereen wil haar telefoon toch op een fashionable manier beschermen? Casimoda heeft hippe, leuke en stoere telefoonhoesjes voor iedereen: van foodie tot bossbabe en fashionista. Voor eigenaresses van een iPhone, Samsung, Huawei, Motorola, HTC, LG of Sony. Ze hebben het allemaal in hun uitgebreide assortiment telefoonhoesjes. Ook heb je de keuze uit leren hoesjes (portemonnee met rits), harde beschermhoezen, zachte telefoonhoesjes of bumpers.

Onze en jullie favoriete hoesjes

Op deze pagina verzamelen we de mooiste hoesjes. De volgens Casimoda leukste hoesjes. De telefoonhoesjes die als warme broodjes over de toonbank vliegen en waar iedereen graag mee gezien wil worden. Typische kusthavens. Trendgevoelige cases en gsm hoesjes.

 

Telefoonhoesjes van Casimoda zijn altijd on trend

Wat is hip en happening op het gebied van telefoonhoesjes? Dat zie je bij Casimoda. Het uitgebreide assortiment wisselt regelmatig en ze gaan altijd met de mode mee. Met een telefoonhoesje uit hun webshop gaat je smartphone steevast on trend gekleed. Van leren telefoonhoesjes tot hardcase covers en TPU hoesjes: wat je bij de trendsetters spot, zie je ongetwijfeld terug op hun smartphonehoesjes.

Ze maken de mooiste hoesjes

Creativiteit is volgens Casimoda geen competitie. Ze houden ervan om elkaar te inspireren en te motiveren! Casimoda werkt dan ook regelmatig samen met talentvolle illustrators, bloggers, vloggers en influencers. Samen creëren ze de mooiste hoesjes voor mobiele telefoons.

Bij Casimoda koop je niet zomaar een hoesje voor je telefoon. Je koopt een stukje stijl. Een telefoon hoesje waar je zeker weten heel wat complimentjes voor zult ontvangen. Dat is al een leuk bijkomend voordeel, maar er is meer. Ze rekenen nooit verzendkosten, zorgen dat je smartphonehoesje de volgende dag bezorgd wordt en je kunt achteraf betalen, als het nu even niet uitkomt.

Selectie van leuke Casimoda hoesjes

Selectie van leuke iPhone XS Max hoesjes , mooie Samsung Galaxy S10 cases en trendy Huawei P20 covers

 

Volg Casimoda ook op:

https://www.facebook.com/casimodaNL/

https://www.instagram.com/casimoda_NL/

By

Drie tips voor efficiënter ERP-onderhoud

Voor de marketingafdeling is een goed ERP-systeem een must. Steeds meer ERP-systemen bieden daarom de mogelijkheid om Magento Marketing- en verkooptools in te stellen. Vooral voor webshops mogen we de kracht van een goed ERP-systeem niet onderschatten. Toch blijkt enerzijds een geschikte implementatie van het ERP-systeem noodzakelijk te zijn, terwijl anderzijds ook een goed onderhoud ervan cruciaal is. In dit artikel herhalen we eerst even wat ERP nu weer net is en geven we vervolgens drie tips voor een efficiënter ERP-onderhoud.

ERP-software in een notendop

Een van de eerste vragen die we ons moeten stellen, is: wat is ERP? In feite is een ERP-systeem niets meer of minder dan een programma dat de beschikbare data in de onderneming centraliseert, de diverse bedrijfsprocessen met elkaar in verbinding brengt en een aantal taken automatiseert. Als marketeer krijg je met andere woorden ook toegang tot de verkoopcijfers, terwijl je eveneens beroep kan doen op rapportages en realtime data.

Opdat het ERP-systeem een succes wordt, moet het succesvol worden geïmplementeerd. Bovendien is op lange termijn ook een efficiënt ERP-onderhoud noodzakelijk. Onderstaande drie tips moeten dat mogelijk maken.

# 1. Noteer opmerkingen en communiceer

Een ERP-systeem kwam er meestal om een aantal pijnpunten binnen de onderneming weg te werken. Hiernaast is het ook gewoon het gevolg van de veranderende omgeving waarin men onderneemt. Het zou nogal onlogisch zijn dat we het ERP-systeem vervolgens laten stagneren.

Werk ook als marketeer proactief mee aan het onderhoud van het ERP-systeem door zelf opmerkingen, verbeterpunten en problemen te noteren en dit ook tijdig mee te delen. In het kader van een ERP-onderhoud zal men jaarlijks een verbeteranalyse (laten) opstellen. Zorg dat de opmerkingen van de marketingafdeling ook in de verbeteranalyse worden opgenomen. Door op gepaste tijden te communiceren, voorkom je dat men nadien halsoverkop moet ingrijpen.

# 2. Opleiden van nieuwe personeelsleden

Personeelsleden komen en gaan. Na verloop van tijd gaat de kennis van het ERP-systeem dan ook verloren. Dit is het moment waarop de eerste Excel-bestandjes verschijnen, bijvoorbeeld om te noteren welke vroegere klanten al via direct mail werden gecontacteerd. Zonder dat men het weet, zaagt men met dergelijke bestandjes aan de fundamenten van het ERP-systeem en draagt men opnieuw bij aan de complexiteit binnen de onderneming.

Dit is het moment om de alarmbel te luiden, in te zetten op opleidingen en afspraken te maken. Bij een geschikte ERP-implementatie focust men immers ook op het enthousiasmeren en het opleiden van medewerkers, waarom zou dit bij het ERP-onderhoud dan achterwege mogen blijven?

# 3. Overleg met andere afdelingen

ERP-systemen moeten de grenzen tussen verschillende afdelingen doen vervagen. Toch vergt dit de nodige aanpassingstijd. Vooral in de beginfase is het niet ongewoon dat de virtuele eilandjes nog even blijven voortbestaan. Dit kan soms voor problemen zorgen, zeker indien er op een andere manier met het ERP-systeem en de gedeelde data wordt omgegaan. Durf daarom met de andere afdelingen te overleggen en zoek samen naar een middenweg. Is zo’n middenweg maar moeilijk te vinden? Dan heb je meteen een opmerking te pakken die je bij het opstellen van de verbeteranalyse dient te communiceren. Zo zie je maar: ook als marketeer kan je bijdragen aan een efficiënter ERP-onderhoud.

Dit reclame-artikel is geplaatst door (SanderW013), gegevens zijn bekend bij en geverifieerd door de beheerder van deze website.

By

Een bankstel verven

Zou je graag eens je oude bankstel willen verven? Vind je je oude bankstel een beetje aan de saaie kant en wil je je kamer eens goed opfrissen? Dan hoef je helemaal geen nieuw bankstel te kopen, maar je kunt gemakkelijk even zelf je bankstel helemaal opfrissen. Er is gelukkig leerverf bankstel voor wie het aandurft. Het is niet moeilijk. Het is juist een mooie kans om een uniek meubel te bezitten. Een bankstel kun je het beste verven met angelus verf. Deze verf is namelijk bijzonder stevig en robuust. De verf kun je gerust gebruiken op een bank. Je kunt zelf met broekritsen langs de verf en deze zal daar gewoon goed tegen kunnen. De verf is op mijn minst degelijk te noemen. De verf van Angelus is zelfs zo robuust en slijtvast dat je deze kunt gebruiken op schoenen.

De keuze gaat naar angelus door de kwaliteit, maar zeker ook door het aanbod. Het aanbod van de verf is rijk. Er zijn zelfs naast de gebruikelijke kleuren een hele reeks aan neon-kleuren waar je uit kunt kiezen. De verf van angelus kun je onderling ook goed mengen, dus als je kleur er uiteindelijk niet tussen zit, dan kun je hem makkelijk zelf samenstellen.

Het aanbrengen van de verf is een makkelijke klus. Je kunt je schoenen op een enkele vrije weekendmiddag verven en vervolgens hoef je deze alleen nog maar te laten drogen. Verder heb je er niet eens ervaring voor nodig. Je zou dus kunnen stellen dat iedereen het zou kunnen doen. Wanneer je verf is het alleen even goed om voordat je gaat beginnen goed nadenkt over of de verf niet gaat vlekken. Wanneer je je bankstel verf moet je er dus wat onder leggen, zodat je niet de halve vloer meeverf. Verder moet het leer ook eerst heel goed schoon zijn.

Dit reclame-artikel is geplaatst door (e-conomy), gegevens zijn bekend bij en geverifieerd door de beheerder van deze website.

By

Alle WordPress hulp die je nodig hebt

Op WPhulp.nl vind je alle informatie om zelf aan de slag te gaan met WordPress en om je bestaande WordPress website verbeteren.

WordPress is het meest gebruikte content management systeem ter wereld. Inmiddels draait al ruim 30% van alle websites ter wereld op dit systeem. Dat komt voor een groot deel door de gebruiksvriendelijkheid van WordPress. Ook de grote Open Source community is ook belangrijke factor in het succes van WordPress. Geen enkel systeem ter wereld wordt zo snel doorontwikkeld als WordPress. Iedere week verschijnen er nieuwe plugins die het makkelijk maken extra functionaliteit toe te voegen aan je website.

WPhulp.nl is hèt blog over WordPress in Nederland. Van het installeren van WordPress tot en met de online marketing die komt kijken bij het succesvol maken van een WordPress websites. Van plugins en thema’s tot en met rechtenvrije foto’s en hosting.

Op WPhulp.nl vind je alles wat je wilt weten over WordPress!

Dit reclame-artikel is geplaatst door (Roderick van Straten), gegevens zijn bekend bij en geverifieerd door de beheerder van deze website.

By

De voordelen van een reclamebureau?

Een reclamebureau is een professionele dienstverlener die reclamecampagnes ontwikkelt en beheert voor bedrijven van elke omvang. Reclamebureaus zijn zeer gespecialiseerd in het maken van advertenties voor traditionele media en opkomende technologie, zoals internet, video en sociale netwerken. Reclamebureaus kunnen fungeren als full-service bureau of ze kunnen contractwerk uitvoeren voor een specifiek gedeelte van een campagne, zoals advertentieontwerp. Dit reclamebureau in Eindhoven doet zowel offline- als online marketing. Dus naast internet campagnes kun je ook denken aan auto belettering. Hier zijn nog meer voordelen van een reclamebureau.

  1. Geld besparen
    Met een reclamebureau kun je de marketingbekwaamheid van tien of meer ervaren marketeers krijgen, waarvan er veel gespecialiseerde marketingspecialisten zijn, voor de prijs van een paar werknemers. Je krijgt niet 100% van hun tijd, maar wat je wel krijgt, is 100% van hun expertise. Vergoedingen voor bureaus zijn voorspelbaarder, waardoor plannen en budgetteren eenvoudiger wordt. Daarnaast zorgen reclamebureaus voor efficiëntie, waardoor jouw bedrijfsresultaat toeneemt. Ten slotte kun je vanwege de hoeveelheid media die reclamebureaus hebben, vaak betere tarieven krijgen met verschillende mediabronnen.
  2. Buiten perspectief
    Een onschatbaar voordeel van het gebruik van een reclamebureau is het perspectief van buitenaf dat zij bieden. Het is eenvoudig om “tunnelvison” te krijgen in de dagelijkse bedrijfsvoering van jouw bedrijf. Je draagt ​​waarschijnlijk veel hoeden en je bent extreem druk bezig met het oplossen van problemen en het blussen van vuur. Naast marketing kun je te maken hebben met verkoop, productie, bewerkingen of een aantal andere aspecten met betrekking tot de gezondheid en het succes van jouw bedrijf. Reclamebureaus bieden een onschatbaar extern perspectief voor jouw marketinginspanningen om ervoor te zorgen dat je de meest strategische berichten uitwisseling op de meest effectieve en zinvolle manier communiceert met de juiste doelgroepen.
  3. Marketingkennis
    Reclamebureaus bestaan ​​uit marketingexperts. Reclamebureaus kunnen marketingkennis op hoog
    niveau, creatieve ontwikkeling en marketingplanuitvoering naar jouw bedrijf brengen. Bureaus bestaan
    ​​niet alleen uit marketingexperts, ze bestaan ​​uit marketingspecialisten. Hieronder vallen senior marketingstrategen, creatieve experts, ontwerpers, planningsdeskundigen, projectmanagementexperts en digitale experts om er maar een paar te noemen. In de digitale wereld van vandaag zijn er elke dag nieuwe marketingtools en -technologieën beschikbaar. Zij kunnen je helpen op de hoogte te blijven van de nieuwste trends om ervoor te zorgen dat je relevant blijft voor jouw klanten. Ook kunnen zij alle vormen van offline marketing ook voor je inzetten als jij dat wilt. Wist je dat auto beletteren de nieuwste trend van offline marketing is? Advertentiebureaus kunnen je helpen om te leren en je te helpen groeien.
  4. Structuur
    Advertentiebureaus brengen structuur aan jouw marketing. Eenvoudig gezegd, de structuur helpt je om zaken op tijd en binnen het budget af te handelen. Reclamebureaus zullen de leiding nemen wanneer dat nodig is en ondersteuning bieden waar je hun om vraagt. Zelfs de beste ideeën en intenties kunnen ervoor zorgen dat je je wielen in de modder laat draaien als je geen strategie hebt, geen plan hebt en dat plan kunt uitvoeren. Marketingexperts voeren elke dag marketingplannen uit. Het is wat ze doen en goed doen. Reclamebureaus kunnen helpen bij het integreren, maximaliseren en benutten van al jouw marketinginspanningen in de marketingdisciplines om elk onderdeel sterker en effectiever te maken. Zij kunnen de details bijhouden, zodat jij je kunt concentreren op andere belangrijke aspecten van jouw bedrijf.

By

Paradontitis

Wanneer je tandvlees bloedt tijdens het poetsen, betekent het meestal de je je gebit niet goed genoeg schoonhoudt. Wanneer je hier niets aan doet, kan het zo zijn dat je tandvlees gaat ontsteken. Ongeveer 95 procent van de mensen loopt rond met ontstoken tandvlees zonder hiervan op de hoogte te zijn.

 

Wanneer je tandvlees enkel nog bloedt, ben je vaak nog op tijd om er iets aan te doen. Behalve een vieze smaak in de mond en een slechte adem, is er dan vaak nog niet veel aan de hand. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een afspraak te maken bij de mondhygiënist: deze maakt je mond grondig schoon.

 

Echter, wanneer je er te laat bij bent en je tandbot is aangetast, zijn de gevolgen wat minder prettig. In dat geval is er namelijk sprake van parodontitis. Dit houdt in dat de tanden en kiezen steeds losser gaan zitten en uiteindelijk zelfs kunnen uitvallen. Wanneer dit het geval is, is het belangrijk om zo snel mogelijk een afspraak met de parodontoloog te maken.

 

Vaak maakt zo een paradontoloog eerst wat foto’s van je gebit. Aan de hand daarvan stelt deze dan een behandelplan op. De gehele mond krijgt een grondige reinigingsbeurt en vaak krijgt de patiënt ook nog aanvullende informatie over het poetsen. Het kan voorkomen dat ze de verstandskies trekken. Dit gebeurt regelmatig, omdat het ontstoken tandvlees vaak over de verstandskies heen komt te liggen. Na ongeveer twee maanden vergelijkt de paradontoloog de huidige situatie met de beginsituatie. Als het goed is heeft er dan al veel verandering plaatsgevonden en is het tandvlees alweer bijna genezen. Over het algemeen ziet een gebit er na zo een behandeling weer helemaal top uit. Mocht het toch zo zijn dat er een tand of kies getrokken moet worden, is er altijd nog de mogelijkheid voor een implantaat tand.

Dit reclame-artikel is geplaatst door (e-conomy), gegevens zijn bekend bij en geverifieerd door de beheerder van deze website.

By

3 tips om de kosten van zoekmachine optimalisatie laag te houden

Verkoop je een bepaald product of een bepaalde service? Heb je een bedrijf, maar vind je dat je website niet genoeg bezocht wordt? Dit is heel normaal en jaarlijks hebben duizenden mensen en bedrijven hier last van.

Bedrijven en verkopers willen vaak hun verkoop laten stijgen door middel van hun vindbaarheid en dit is helaas niet mogelijk door simpelweg een aardige website te creëren en hopen dat hij gevonden wordt.

Wat is het dan wel? Wat velen niet beseffen is dat er tientallen strategieën bestaan die je tegenwoordig moet toepassen. Je kan de mooiste website hebben met leuke designs, maar als je inhoud die je rating omhoog kunnen halen niet sterk genoeg is word je niet snel gevonden. Zo denken velen dat super aantrekkelijke teksten in grote volumes op hun pagina’s genoeg is om de vindbaarheid te verbeteren, helaas is dit niet zo.

 

Wat is SEO?

Eén van deze populaire en effectieve strategieën is zoekmachine optimalisatie. Dit staat ook bekend als SEO (Search Engine Optimization). SEO is niets meer dan het optimaliseren van een website om zijn positie in de resultaten van de zoekmachines omhoog te halen.

Dit wil zeggen dat je er alles voor doet om jouw website als eerste te laten verschijnen als mensen een zoekopdracht doen op zoekmachines als Google, Bing, Yahoo, en veel meer.

Bij zoekmachine optimalisatie wordt er gezocht naar bepaalde specifieke woorden (keywords) die met de juiste volume moeten worden gebruikt en in de teksten op je pagina’s moeten worden verwerkt. Als de meest effectieve woorden worden gebruikt dan is de kans dat je sneller wordt gevonden veel groter.

Met de juiste optimalisatie sta je binnen weinig tijd bovenaan of misschien in de top 5 van de eerste websites die verschijnen. Je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat er veel concurrenten zijn die ook deze doelstelling hebben en bovenaan willen staan bij de zoeklijsten.

 

Je moet dus de beste technieken toepassen zodat het niet uitmaakt wat mensen in een zoekmachine typen, ze op de een of andere manier bij jou terecht komen.

 

Hoe dan ook, het is natuurlijk ook erg belangrijk dat we deze technieken toepassen of laten toepassen door een expert zonder dat onze zakken snel leeg raken. Hier hebben we wat effectieve tips om de kosten van zoekmachine optimalisatie laag te houden i.v.m. de kosten die je moet maken voor een succesvolle website.

 

Beheers de omgang met keywords

Als je teksten schrijft voor je website dan moeten deze natuurlijk zo vriendelijk mogelijk zijn voor je bezoekers. Probeer bij het schrijven van je pagina’s zoveel mogelijk na te denken als je bezoekers. Wat is precies waar zij naar op zoek kunnen zijn?

Van de inhoud van je website tot aan titels en urls, alles moet zo aantrekkelijk mogelijk zijn om de lezer/bezoeker geïnteresseerd te houden.

 

Maar nog veel belangrijker is dat de bezoekers überhaupt op je website terechtkomen.

 

Een tip is om voor je met schrijven begint, hoe enthousiast je ook bent, onderzoek te doen naar de juiste woorden. Er zijn veel verschillende tools die hulp bieden bij het zoeken van de geschikte woorden. Bij sommige tools ben je verplicht om te betalen en andere zijn gratis.

Er zijn keywords geschikt voor je titels, de naam van je url, omschrijvingen en alle andere tekstuele onderdelen. Bij veel van deze tools kan je het onderwerp specificeren en krijg je vanzelf alle bruikbare gerelateerde termen te zien die de rating van je website zal laten stijgen. Dit is ideaal voordat je begint met schrijven om te weten met welke woorden je rekening moet houden.

Na het schrijven kan je nakijken of de tekst voldoet aan de juiste hoeveelheid keywords en hoe sterk de optimalisatie is. Diezelfde tools geven aan of je mogelijk verschillende woorden moet elimineren en vervangen door sterkere woorden.

 

Goed om kunnen gaan met het gebruik van keywords is al het halve werk.

 

Het zal je flink wat centen besparen aangezien je zelf al heel wat werk kan doen, mits je daar natuurlijk tijd voor hebt.

 

Optimaliseer je website en houd hem up-to-date

Om je website over lange periodes vindbaar te houden is het belangrijk om hem altijd bij te werken en zo modern mogelijk te houden. Concurrenten kunnen je namelijk al snel overtreffen. Als je een paar maanden geleden op nummer één stond bij zoekopdrachten op Google kun je al snel tiende staan en snel lager zakken.

 

Het is dus belangrijk dat we onze bestaande informatie zo nu en dan bijwerken.

 

Keywords die vandaag ideaal zijn voor onze teksten kunnen verouderen en zoekmachines hebben al snel voorkeur voor nieuwe keywords. Dit is een herhalend proces, dus hier moet je altijd rekening mee houden.

Met zoveel concurrentie is het een gouden tip om je teksten zo lang mogelijk te maken aangezien zoekmachines als Google voorkeur geven aan informatieve bronnen die diep gaan. Maar maak je ze te lang, dan verlies je mogelijk de interesse van bezoekers.

De rating laten stijgen doe je door het juiste aantal toegepast woorden, waaronder keywords, in een tekst te zetten.

 

Als laatste moet je zorgen dat je website te vinden is op alle soorten apparaten en dat ze er niet langer dan een paar seconden over doen om volledig te laden.

 

Belangrijk is dus dat je website mobielvriendelijk is aangezien meer dan de helft van de gebruikers van zoekmachines dingen opzoeken met hun mobiel. Een website die er goed uit ziet op je computer kan er als een ramp uitzien op je mobiel. Dit moet je natuurlijk voorkomen.

Zorg er ook voor dat je pagina’s snel laden voordat mensen wegdrukken. Dus let op met bijvoorbeeld het plaatsen van foto’s.

 

Hulp zoeken van buitenaf

Niet iedereen of elk bedrijf heeft tijd of zin dit zelf te doen. Het is ook niet gemakkelijk en het kan ons flink wat moeite en tijd kosten.

Ook moeten we er natuurlijk aan denken dat niet iedereen even ervaren is als het gaat om dit onderwerp. Het zal dus ook nooit een onnodige investering zijn om hulp te zoeken van buitenaf.

 

Er zijn veel experts die precies weten hoe ze om moeten gaan met jouw informatie en snel resultaat boeken.

 

Experts weten behalve je vindbaarheid te verbeteren ook je website en teksten veel kwaliteitsvoller en aantrekkelijker te maken. Natuurlijk is het belangrijk bij een zoekmachine optimalisatie uit te zoeken wat het kost om zo voor jezelf te kijken wat het best uitkomt.

 

Wees niet bang en vraag om hulp en je zult al snel flinke resultaten zien.

 

Als je op zoek bent naar meer informatie of hulp, neem dan een kijk op Decisiontree.nl.

 

Bezoek ook eens:

Boekhouder Amsterdam

Dit artikel is geplaatst door (Decision Tree), gegevens zijn bekend bij en geverifieerd door de beheerder van deze website.

By

Geurmarketing: sfeerbepaler én winstpakker!

Er zijn vele redenen waarom wij iets kopen, waar we dit doen en waar niet. Ons koopgedrag wordt vooral gestuurd door onze emoties. Het is misschien een verassing voor je, maar onze neus speelt hierbij een grote rol en beïnvloedt voor maar liefst 75% onze emoties! Een aangename geur verhoogt niet alleen onze stemming, maar zorgt er ook voor dat we eerder overgaan tot aankoop.

Het geheim van onze neus

Dat we met marketing de zintuigen van onze consumenten aanspreken, is oud nieuws. We zorgen voor mooie beelden (zicht), aangename geluiden (gehoor), een prettige sfeer (gevoel) en verse koffie (smaak). Dat geur een bepalende factor is voor onze winstgevendheid werd jaren onderschat. Sinds wetenschappelijk onderzoek het belang van onze neuzen heeft aangetoond, zijn vooruitstrevende marketeers massaal overgestapt naar geurmarketing. En met succes! Dit marketingmiddel is eenvoudig toe te passen en bijzonder betaalbaar. Bezoekers aan jouw winkel of bedrijf zijn zich van de juiste geurbelevering niet eens direct bewust. Hoe dat kan? We leggen het je hier graag uit!

De kracht van geur

We nemen als voorbeeld de bekende warme bakker, waar het heerlijk ruikt naar versgebakken brood. De kans is groot dat je meer koopt dan dat geplande gesneden wit. De zalige geur en de aantrekkelijk uitgestalde croissantjes en gebakjes zorgen ervoor dat we vaak met meer de winkel verlaten dan de bedoeling was. Herkenbaar?
We voelen ons prettig als we ergens binnenkomen waar het lekker ruikt. Komen we een zaak binnen waar het onfris ruikt, dan suggereert onze neus dat het product niet van al te beste kwaliteit is en zullen we het pand snel weer verlaten. De verblijfsduur in een aangenaam ruikend pand stijgt echter met maar liefst 54% en heeft een positieve invloed op ons humeur. Voelen we ons goed en welkom, dan geven we meer geld uit. Bovendien roept een unieke geur herinneringen op. Denk jij ook aan jouw zwembad bij de geur van chloor of aan baby’s bij die specifieke geur van Zwitsal? Dit noemen we dus geurmarketing.

 

Succesvolle reukversterkers

Het bepalen van de juiste geur is cruciaal als je gebruik wilt gaan maken van geurmarketing. De geur van leer werkt omzet verhogend in een meubelzaak, net als een olielucht in een autoshowroom of een bloemenlucht in een drogist. Het bedrijf TOPP uit Zevenaar is specialist op het vlak van geuren. Naast zo’n 9.000 geuren kunnen zij ook een uniek geurlogo samenstellen. De geuren worden samengesteld op basis van etherische oliën en zijn volkomen veilig voor mens, dier en milieu.
De verspreiding geschiedt door middel van geurmachines. Deze worden op strategische plekken en uit het zicht aan de muren geplaatst. Er zijn echter ook geurmachines met een dusdanig mooi design dat ze als stand-alone op een zichtbare plek worden gezet. Geurmachines zijn toepasbaar in ruimtes tot maar liefst 5.000 m2.

Meer weten?

Ga naar de website van TOPP en vraag een gratis proef aan: www.topp.nl

Dit artikel is geplaatst door (SanderW013), gegevens zijn bekend bij en geverifieerd door de beheerder van deze website.

By

Een online marketing bureau inschakelen

Het is niet lang geleden dat het internet nog niet bestond, laat staan dat we het voor marketingdoeleinden gebruiken. Maar vandaag de dag mag online marketing niet meer ontbreken in je marketingactiviteiten. Vrijwel iedere onderneming, of het nu om ZZP, MKB, of multinational gaat, wilt de kansen van het internet benutten.

Opvallend daarbij, is dat veel kleine bedrijven de online marketing nog zelf doen. Dat is opvallend te noemen omdat de wereld van online marketing zichzelf zo snel ontwikkelt, dat het als ondernemer lastig is om je kennis op peil te houden. Laat staan om goede online resultaten te behalen. De vraag die in veel kleine ondernemingen dan ook leeft, is of er een online marketing bureau moet worden ingeschakeld.

De voor- en nadelen van een online marketing bureau

Het inschakelen van een online marketing bureau biedt diverse voordelen. Het grootste voordeel is dat je meer tijd hebt om aan je bedrijf te werken, in plaats van in je bedrijf. Andere belangrijke voordelen van het inschakelen van een bureau zijn:

Een bureau maakt gebruik van tools die je zelf waarschijnlijk niet gebruikt. Met de tools kan de online marketing sneller en effectiever worden uitgevoerd.
Online marketing bureaus zijn dag in dag uit met hun vak bezig, daardoor weten ze als geen ander hoe ze op de juiste manier op de laatste trends en ontwikkelingen kunnen inspelen.
Het inhuren van een bureau is voor kleinere bedrijven vaak een prima oplossing, omdat een medewerker op jaarbasis meer geld en risico (ziekte etc.) met zich meebrengt.

Natuurlijk zijn er ook een aantal nadelen als je een bureau inschakelt. Maar als je het objectief bekijkt is er eigenlijk maar een nadeel dat er echt toe doet:

Door de online activiteiten uit handen te geven, wordt het lastig om te controleren of het bureau hun werk goed uitvoert. Ook in de online marketing zijn er helaas veel bedrijven die pretenderen dat ze weten waar ze mee bezig zijn, maar in werkelijkheid over onvoldoende kennis beschikken.

Mede door dit nadeel, hebben online marketing bureaus bij diverse bedrijven een slechte reputatie opgebouwd. Dat is hartstikke zonde voor de bureaus die wel integer en deskundig te werk gaan. Laat je als ondernemer echter niet bang maken om een online marketing bureau in te huren. Er zijn namelijk tal van aanwijzingen waaruit je kunt opmaken of een bureau zijn werk goed doet.

Bepaal of je met een goed marketing bureau te maken hebt

Om te beginnen is het aan te raden om te kijken hoe lang een online marketing bureau bestaat. Als een bureau al jaren actief is, dan is dat vaak omdat ze hun werk goed doen. Daarnaast kun je een aantal referenties opvragen en in Google recensies lezen (als het bedrijf die heeft). Tot slot kun je vragen om een aantal cases die het bedrijf heeft uitgevoerd te presenteren en welke resultaten ze daarbij hebben behaald.

Oriënteer je goed

Wanneer je hebt besloten om een online marketing bureau in te schakelen, is het aan te raden om enkele bureaus te benaderen. Op die manier kun je de partijen met elkaar vergelijken en tot een weloverwogen besluit komen. Om je op weg te helpen bij het vinden van een geschikt bureau, hebben we de eerste alvast voor je opgezocht: Internet Marketeers. Dit bedrijf helpt al ruim 13 jaar bedrijven met het behalen van online resultaat.

Klik hier als je meer wilt weten over Internet Marketeers.

 

Deze advertorial is geplaatst door (TomZoethout), gegevens zijn bekend bij en geverifieerd door de beheerder van deze website.

By

Razendsnel applicaties ontwikkelen met low-code development

Het komt steeds vaker voor dat de capaciteit van de IT-afdeling vrijwel volledig wordt gebruikt om bestaande applicaties draaiende te houden. Daarbij wordt de uitdaging voor de CIO nog groter, doordat de vraag naar applicaties die de organisatie moeten ondersteunen en laten groeien steeds groter wordt.

Applicaties moeten dus steeds sneller worden ontwikkelt, waardoor het aantal beschikbare ontwikkeluren per applicatie flink afneemt. Maar er is een oplossing om toch aan de toenemende vraag te kunnen blijven voldoen, namelijk applicatieontwikkeling met low-code development.

Low-code development, wat is dat?

In tegenstelling tot het traditionele handmatige coderen, wordt er bij low-code development vrijwel geen handmatige code gebruikt. Daarom wordt low-code ook wel no-code genoemd. Een applicatie wordt op een visuele manier ontwikkelt, waarbij er gebruik wordt gemaakt van eerder ontwikkelde modules. Deze modules zijn verkrijgbaar in de App Store van Mendix. Doordat modules slim worden hergebruikt, kan de ontwikkeltijd tot wel zes keer worden ingekort. Reden genoeg om voor deze nieuwe ontwikkelmethode te kiezen!

Low-code development nog niet door iedereen omarmt

Ondanks dat low-code development grote besparingen kan opleveren op de ontwikkeltijd en dus ook op ontwikkelkosten, zijn nog niet alle ontwikkelaars overtuigd. Het traditionele ontwikkelen geeft ontwikkelaars het gevoel dat ze veel vrijheid hebben bij het ontwikkelen, in tegenstelling tot bij low-code ontwikkelplatformen zoals Mendix.

Hoewel het in essentie klopt dat je met low-code development minder vrijheid hebt, betekent het niet dat low-code minder mogelijkheden biedt. Bovendien gaat het er uiteindelijk om dat een applicatie goed werkt en doet wat hij moet doen. Applicaties die met low-code zijn ontwikkelt, werken in meer dan 90% van de gevallen beter dan apps die met traditionele methoden zijn ontwikkelt. Daarnaast kan low-code ook het gevoel van vrijheid geven, doordat er naast de standaard modules ook mogelijkheden zijn om eigen widgets en modules vorm te geven.

Waarom low-code de toekomst is

Ondanks dat nog niet alle traditionele ontwikkelaars vol inzetten op low-code development, staat het zo goed als vast dat deze ontwikkelmethode de toekomst is. Low-code biedt namelijk een aantal grote voordelen ten op zichtte van andere ontwikkelmethoden:

Zoals gezegd is de kwaliteit van de apps die met low-code zijn ontwikkelt in meer dan 90% van de gevallen hoger dan die van apps die op traditionele wijze zijn ontwikkelt.
Doordat er gebruikt wordt gemaakt van standaard modules, is de kans op bugs veel kleiner. Bovendien hebben veel low-code platformen een feedbackknop, waarmee gebruikers snel en eenvoudig bugs kunnen rapporteren.
De ontwikkeltijd met low-code development is tot wel zes keer korter dan met traditionele ontwikkelmethoden. Daardoor blijft er meer tijd over voor innovatie en worden de ontwikkelkosten bovendien stukken lager.

Is low-code ook iets voor jouw bedrijf?

De voordelen van low-code development zijn dermate groot, dat het op zijn minst interessant is om eens vrijblijvend het gesprek met een ontwikkelaar aan te gaan die low-code kan ontwikkelen. Een voorbeeld van een bedrijf dat veel ervaring heeft opgedaan met low-code is Gillz uit Alphen aan den Rijn. Ben je na het lezen van dit artikel geïnteresseerd in de mogelijkheden voor jouw bedrijf? Ga dan zeker het gesprek met Gillz aan.

Deze advertorial is geplaatst door (Sjoerd Hansen), gegevens zijn bekend bij en geverifieerd door de beheerder van deze website.

By

Influencer marketing Instagram

Influencer marketing is een steeds vaker voorkomend begrip. Wat houdt Influencer marketing in? Een influencer is iemand die vaak actief is op social media en een groot aantal volgers heeft in een bepaalde doelgroep, de Influencer kan deze doelgroep makkelijk bereiken omdat zij hem/haar volgen omdat zij geïnteresseerd zijn in het gene wat de Influencer doet. Bedrijven kunnen gebruik maken van zo een Influencer om hun product, dienst of merk in kaart te brengen bij een bepaald gekozen doelgroep. Influencer marketing is mogelijk op verschillende social media…

Instagram Influencer Marketing

Dus ook op Instagram, Instagram is wellicht het beste mediakanaal om Influencer marketing toe te passen. Dit komt doordat er op Instagram veel visuele posts worden geplaatst en uit onderzoek is gebleken dat visuele posts het meeste engagement creëren. Engagement is een optelsom van likes en comments op Instagram. Een bedrijf kiest een Influencer die goed overeenkomt met het gene dat het bedrijf graag wil uiten, puur omdat de boodschap dan betrouwbaarder overkomt bij de volgers. Wanneer een Influencer een post plaatst die niet past bij hetgeen waarom de Influencer bekend staat, zal er minder aandachtig naar gekeken worden omdat het wordt opgevat als reclame.

Verschillende soorten influencers

Er zijn verschillende soorten Influencers actief op Instagram, je hebt micro Influencers, macro Influencers en celebraties. Wat is het verschil tussen deze Influencers? Hetgeen wat deze Influencers scheidt is eigenlijk het volgersaantal.

Micro Influencers hebben vaak een volgersaantal variërend tussen de 5.000-25.000, er vindt veel interactie plaats tussen Influencer en volgers omdat de Influencer erg betrouwbaar overkomt en gevolgd wordt omdat ze dezelfde interesses hebben als de Influencer.

Macro Influencers hebben een hoger volgersaantal, meestal variërend van 25.000 tot 200.000. Er vindt minder interactie plaats tussen volgers en Influencer, de macro Influencer heeft wel een groter bereik dan een micro Influencer.

Ten slotte hebben we nog de celebraties, vaak met een groot volgersaantal boven de 200.000, deze celebraties zijn bekend om wat zij uitoefenen. Denk hierbij aan profvoetballers of een bekende zangeres. Er vindt weinig interactie plaats met de volgers maar een celebratie heeft vaak wel een gigantisch bereik.

Een ander verschil dat deze drie soorten Influencers van elkaar scheidt is de vergoeding, het gebruikmaken van een Influencer is niet kosteloos. Zoals je wellicht verwacht is een micro influencer goedkoper dan een celebratie. Voor bedrijven is hierin genoeg keuze, afhankelijk van het budget dat een bedrijf heeft voor het toepassen van Influencer marketing.

Een Influencer vraagt namelijk een vergoeding voor een post die hij/zij plaatst. Voorheen was het vooral dat een bedrijf een product gratis opstuurde naar een Influencer waarna deze Influencer het product ging promoten. Tegenwoordig is het zo dat een Influencer dus een geldelijke vergoeding vraagt, de hoogte van de vergoeding kan per Influencer enorm verschillen. Daarnaast is het zo dat er een afspraak gemaakt kan worden van hoelang de post moet blijven staan. Zo kan er overeengekomen worden dat een bepaalde post 24 uur blijft staan voor een lager tarief of dat de post permanent moet blijven staan voor een hoger tarief.

Conclusie Influencer Marketing

Kortom, er is op Instagram voor elk bedrijf wel een geschikte Influencer te vinden. Er zijn verschillende soorten Influencers, tegen variërende prijzen waaruit bedrijven kunnen kiezen. Uiteindelijk ligt het altijd aan het bedrijf en de doelstellingen die zijn vastgesteld voor het toepassen van Influencer marketing.

Tip:

By

iPhone 7 scherm vervangen bij iPhone Reparatie Shop

iPhone 7 scherm vervangen

Een iPhone 7 is een vrij kostbaar apparaat. Hij is zeker zijn geld waard met al zijn functies en mooie uitstraling. Maar toch is het een gebruiksvoorwerp waar u zuinig op moet zijn.  U neemt uw iPhone 7 mee in uw werktas en kunt er overal op bezig zijn, prive en zakelijk. Dat heeft zo zijn voordelen, maar ook nadelen. Een nadeel is dan dat uw iPhone 7 ook wel eens uit uw vingers kan glippen door een duwtje of andere oorzaak.

En dan is het gevaar groot dat er door de valpartij een barst in uw scherm kan komen, groot of klein. U twijfelt of u uw iPhone 7 scherm moet vervangen, is de scheur door en door?

Of is het slechts een flinke kras? In zo’n geval van twijfel kunt u beter uw iPhone 7 scherm even laten controleren in een van onze zaken van iPhonereparatieshop.be  Want als het iPhone 7 scherm inderdaad gescheurd is, loopt u het risico op vochtschade. Door de scheur kan immers vocht binnensluipen en door corrosie kunnen inwendige onderdelen aangetast worden en uit gaan vallen. En een vochtschade behandeling is aanzienlijk duurder dan een  iPhone 7 reparatie.

Bij New Phone Repair liggen de originele iPhone 7 schermen klaar ter vervanging

Komt u in onze zaak dan controleert een van onze monteurs uw iPhone 7 scherm. Misschien heeft u geluk en is er niets aan de hand, misschien moet er toch een iPhone 7 scherm vervanging plaatsvinden. Een iPhone 7 schermvervanging lijkt een grootse reparatie, maar dit is niet zo. Een iPhone 7 scherm vervanging is voor onze monteurs een redelijk eenvoudige iPhone 7 reparatie, zij hebben een iPhone 7 schermvervanging al vaak uitgevoerd. Zij vervangen het hele iPhone 7 scherm door een origineel nieuw iPhone 7 scherm. En op deze iPhone 7 scherm vervanging krijgt u vervolgens garantie.

New Phone Repair is gecertificeerd om iPhone 7 schermen te vervangen

Onze technici hebben de nodige opleidingen gevolgd om deskundige iPhone 7 reparaties uit te voeren. Voor hen is een iPhone 7 schermvervanging een peulenschil. Het meest geavanceerde gereedschap wordt bij de iPhone 7 ingezet, zo loopt u totaal geen risico op persoonlijk gegevensverlies. Terwijl onze monteurs de iPhone 7 schermvervanging uitvoeren, drinkt u een lekkere kop koffie.

Kijk voor meer informatie op Mijngsmreparatie.be

By

Snelle levering van een EPC te Antwerpen.

Hebt u een EPC of elektriciteitskeuring nodig voor een woning te Antwerpen?

Indien u uw woning wilt verkopen zal u altijd een energieprestatiecertificaat en elektriciteitskeuring nodig hebben .
Indien u uw woning wilt verhuren hebt u enkel een EPC nodig.

We maken het eenvoudig voor u. Snelle afspraak en duidelijke prijzen alles inbegrepen (BTW, verplaatsing, etc.).

Wij gaan prat op een snelle en duidelijke dienstverlening:

  • Een EP-inspectie (moet er zijn zodra u te koop stelt) kan altijd binnen de 8 dagen.
  • Voor een elektriciteitskeuring (moet er pas zijn bij het verlijden van de akte) moet u rekening houden met een wachttijd van ruim 2 weken.

Vraag een vrijblijvende offerteaan.

Lees ook de reviewsvan vorige klanten.

By

Future-proof banen: onze top 5 vacatures voor dit jaar

Met de snelle wereldwijde automatisering lijkt het een kunst te worden: een functie bekleden die toekomstbestendig is. Welke banen geven de nodige zekerheid en zijn future-proof? Een goed bezochte vacaturesite met een compleet overzicht van alle beschikbare banen kan hierbij een mooie impressie geven. Een impressie van de (nationale) verschuivingen en opkomende trends op de dynamische en moderniserende arbeidsmarkt. Werktaken die aanvullend zijn voor de robots en machines blijken belangrijk te zijn en deel uitmakend van een reeks veelbelovende vacatures voor de nabije toekomst. Daarnaast, logischerwijs, hebben we vacatures in het vizier die niet gevoelig zijn voor mogelijke automatisering, dus waarbij we afhankelijk blijven van de menselijkheid.

We gaan nu onze persoonlijke samengestelde top 5 presenteren. Een opvallende reeks van vacatures die ons inziens bestendig zijn voor de turbulente futuristische arbeidsmarkt.

Vacature nummer 5: Kok!

Had je als eerste voorbeeld een futuristische vacature verwacht, dan zit je er even naast. Waar we in de introductie op doelden: sommige zaken blijven afhankelijk van de menselijke touch. Een mens in de keuken combineert complexiteit en kunde met een creatieve tint. En jij hoeft niet te koken en kunt (in goed gezelschap) genieten van culinaire hoogstandjes en een andere omgeving. Op een vacaturesite kun je goed zien dat veel kokvacatures geruime tijd niet ingevuld worden, tot wel twee maanden. De moeilijkst in te vullen vacature is die voor souschef.

Vierde in de lijst: HR

Werving en selectie gedijt steeds meer op data-analyse. Voor succes qua aanwas van nieuw talent wordt het steeds belangrijker om online meer met machine-learning te doen en haarscherp te blijven monitoren op online ontwikkelingen. Human resourcemedewerkers hebben de grootste slagingskans wanneer ze hun slimme persoonlijke blik combineren met toepassing van nieuwe analytics software.

Nummer 3: Bezorger

De toenemende populariteit van online voedsel en retail bezorgingsdiensten beïnvloedt de vraag naar bezorgers. De complexiteit neemt toe en daarmee vraag naar specialisten. Logistieke specialisten op het gebied van optimalisatie van processen naadloos laten aansluiten met logistieke procedures. De opkomende automatiseringen bepalen een groot gedeelte van de logistieke sector. Feit is dat vooralsnog een groot stuk van de sector niet kan worden geautomatiseerd, vandaar de blijvende vraag naar personeel in deze tak van sport.

Top 2: Vacatures in de zorg

Door de hogere levensverwachting stijgt het aantal ouderen in onze samenleving. Onderzoeken wijzen uit dat vacature verpleger/verpleegster moeilijk te vervullen is. De volgende trede zijn de gespecialiseerde functies zoals Verzorgende Niveau 3, die soms wel 2 tot 3 maanden open blijven staan. Hierin staat voorop dat het draait om specialisaties die niet door machines kunnen worden uitgevoerd. Een menselijke benadering met sterke communicatieve en sociale eigenschappen en zeer veel geduld en toewijding.

De winnaar van vandaag: Cybersecurityexpert

Iets wat wellicht nog niet in de dikke van Dale is opgenomen, de cybersecurityexpert. Door de hoge frequentie van cyberaanvallen neemt de vraag bij specifieke werkgevers toe naar medewerkers die op kundige programmeer wijze en inzicht het bedrijf de juiste online bescherming kunnen bieden. Nederland is één van de koplopers wereldwijd, met Amsterdam als belangrijkste internetknooppunt van deze planeet. De HSD (The Hague Security Data) is een van de belangrijkste clusterfirma’s op het gebied van online security. Qua toename van specifieke vacatures op dit gebied mogen we ook spreken van enorme stijgingen. Een interessante specialisatie dus om je bijvoorbeeld als ICT trainee/student je aandacht te geven.